Toon posts:

Bestandsbeheer op datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kent het wel; bestanden van 15 jaar terug staan nog steeds op je fileserver. .. :( En omdat niemand weet van wie de bestanden zijn of wat erin staat verwijdert niemand ze zodat ze er altijd zullen staan... |:(

Nou meen ik dat de mogelijkheid bestaat om op basis van datum (bestanden zijn bijvoorbeeld al 3 jaar niet meer gebruikt) bestanden te verwijderen of te verplaatsen, waarna ze na bijvoorbeeld nog een jaar op cd gezet kunnen worden.

Ik kan het niet vinden op het inet of in een boek omdat ik ook niet goed weet hoe dit genoemd wordt...

Wie helpt me op weg? :)

Verwijderd

Je kun zoeken *.* en dan sorteren op datum. En dan zelf ff kijken :) ;) :P :*

Verwijderd

meer info.. bv Welk OS
if/als Linux dan welke Distro..

Verwijderd

Topicstarter
De boel draait op Windows 2000 met Citrix Metaframe.

Ik kan het natuurlijk handmatig doen maar ik zou het graag willen automatiseren. *D

Verwijderd

Kun je overweg met Basic - C/C++ ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar kan ik niet mee overweg.

Maar ik meende dat het funktie was in Windows NT 4.0 dat zoiets kon. Heeft het misschien te maken met de backup funktie bijvoorbeeld?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

Volgens mij bedoel je de Remote Storage Services :)

Indien je onder een bepaalde vrij ruimte grens valt zal de RSS dan afhankelijk van de rules die je instelt de oudste files naar een opslagmedia schrijven bv tape.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
Met een simpel kopieerprogramma als ROBOCOPY (uit de Windows NT/2000 Resource Kit. Is een Robuust kopieertooltje (vandaar de naam) dat vanaf de command-prompt werkt. Zie http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=nl&q=robocopy voor informatie.

Edit: en ja, je kunt de bestanden na het kopieren, de bestanden op de bronlocatie ook verwijderen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zelf doen wij dat hier gewoon met rar(winrar), deze is met command line switches zo in te stellen dat hij alleen bestanden pakt die ouder zijn dan x dagen, en dan gewoon elke nacht draaien en via kixtart instellen dat hij een andere naam gebruikt en een mailtje stuurt als de rar-file boven de 500 mb uitkomt.

Werkt perfect.

Ik krijg een mailtje als de boel op cd gezet kan worden en daarvoor heb ik nergens iets mee te maken. Oude bestanden nemen geen ruimte in op mijn backup, en gewoon als voorwaarde stellen dat als iemand ooit nog eens een bestand nodig heeft dat hij dan weet in welke periode het bestand gemaakt is.
Pagina: 1