[vb] activeX vanaf cd laden

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik NIKS van visual basic snap. Er is op dit moment iemand bezig om een applicatie (database) die we hier op het werk hebben, dmv visual basic vanaf een cd te presenteren. Dus cd erin, autorun bestandje, en de database wordt uitgelezen.
Het enige probleem is dat het niet zo werkt wanneer iemand geen activeX op z'n pc heeft staan, alsdus die kerel. In dat geval moet de activeX setup vanaf de cd worden geinstalleerd.
Mijn vraag aan dit forum met onuitputtelijke kennis: Is het mogelijk om activeX van de cd te gebruiken, zodat het niet uitmaakt of iemand het wel of niet geinstalleerd heeft? Dus dat we altijd kunnen autorunnen?

Graag een uitleg die ik ook begrijp zonder visual basic kennis. Mijn dank is groot

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

beste kun je "die kerel" een setup procedure laten maken voor je applicatie.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 11:10

me1299

$ondertitel

active x moet geregisteerd zijn of in de directory staan van de applicatie.

Het is al meer dan een jaar of 2 geleden dat ik met VB werkte. Dus ik weet het niet zeker.

Misschien is een aanvulling van het path ook goed?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

huh ?

ik denk dat het hier om een componentje gaat dat gebruikt wordt in de app.
iets van comctl32.ocx je kan die registeren met regsvr32.exe maar ik denk niet dat de topicstarter erg geholpen is met die informatie. beter een deugdelijke setup procedure.... daar is zo'n ding voor

• coelho
Maar met een setup ga je dus dingen op de harddisk installeren, en run je niet meer vanaf cd-rom... Dat was eigenlijk wat wij zouden willen.

Verwijderd

de setup procedure hoeft alleen maar de gebruikte componenten te registreren.
zal niet meer dan een paar honderd kb zijn (tenzij grote applicatie).

• coelho
Op dinsdag 28 mei 2002 17:02 schreef iskander het volgende:
de setup procedure hoeft alleen maar de gebruikte componenten te registreren.
zal niet meer dan een paar honderd kb zijn (tenzij grote applicatie).
Ja, ik snap helemaal wat je bedoelt, en dat is inderdaad een oplossing, maar omdat we mensen niet willen verplichten om vanalles te installeren, willen we graag iets wat stand-alone en autorun vanaf cd komt. Het is een soort van reclame/promotiecd, dus geen echte applicatie.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 11:10

me1299

$ondertitel

Ik kan het mis hebben hoor. Maar zover ik weet kan je je ocx files dan gewoon op de cd zetten. Dat zou naar mijn weten gewoon moeten werken

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

dan maak je 'n soort preloader die alleen die componenten even registreert, je app start en daarna weer de-registreerd?

• Crazy D
  • Laatst online: 17:43

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 28 mei 2002 17:05 schreef coelho het volgende:
Ja, ik snap helemaal wat je bedoelt, en dat is inderdaad een oplossing, maar omdat we mensen niet willen verplichten om vanalles te installeren, willen we graag iets wat stand-alone en autorun vanaf cd komt. Het is een soort van reclame/promotiecd, dus geen echte applicatie.
Dan is VB misschien niet de meest geschikte ontwikkelomgeving, aangezien die altijd op z'n minst de VB runtime nodig heeft (msvbvm60.dll). En als je die niet hebt start het programma dus niet.

Exact expert nodig?

Pagina: 1