Toon posts:

[citrix] Werkt Ms Access 2 via Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic zegt eigenlijk al voldoende: weet iemand of een applicatie gemaakt met MS Access 2 werkt via een Citrix server?

thanx.

Verwijderd

Ik neem aan dat je Microsoft Access 2000 bedoeld en ja deze werkt onder Citrix (ik neem aan dat je Citrix Metaframe 1.8 of Citrix Metaframe XP bedoeld). :)

Verwijderd

Als je een versie van access bedoeld van voor office2k check dan even de compatibility scripts die er standaard al op je server staan, voor office2k pakket gewoon een mst file maken en XP rulez helemaal ( niet dat office rulez maar de installatie rulez) daar hoef je helemaal niets te doen.

Handige site voor comp. scripts:
http://www.xs4all.nl/~soundtcr/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 17:15 schreef Bollie het volgende:
Ik neem aan dat je Microsoft Access 2000 bedoeld en ja deze werkt onder Citrix (ik neem aan dat je Citrix Metaframe 1.8 of Citrix Metaframe XP bedoeld). :)
Neem maar aan dat ik gewoon de oude Access 2 bedoel en niet 2000.

Ik kan zelf niet bij de Citrix server en weet niet precies wat er op staat. Ik kan dus ook niet bij die scripts! Ik ben dus op zoek naar iemand met ervaring met Access 2 op een Citrix server.

(ps. 't is een nieuwe server, dus zal de Citrix versie ook wel de nieuwste zijn)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 17:25 schreef Drinkus het volgende:
Neem maar aan dat ik gewoon de oude Access 2 bedoel en niet 2000.
16 bits programma, op een win2k citrix server? Dat wordt nog lachen met die queries. Als er alleen die access app op draait, zou ik serieus overwegen om NT4 TSE te gebruiken, die hier een stuk beter mee overweg kan. Citrix XP kun je op beide installeren. Behalve citrix FR2, die werkt alleen nog op win2k.

Verwijderd

Zal best een reden zijn waarom je die access 2.x wilt gaan gebruiken maar waarom steek je niet iets tijd in het omvormen van de applicatie in een nieuwere versie van access, bijv. uit office XP, is misschien nog wel goedkoper ook nog ook.

Als je trouwens op www.thethin.net ff een search doet kom je wel een paar topics tegen ( gewoon in "Search THIN & Windows2000 List Archives" zoeken ).

Suc6 met access 2.x

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Als het een intern gebouwde applicatie is zou ik zelf sterk overwegen om hem naar een recentere versie te converteren, gewoon omdat ik zelf niet zo'n goede indruk heb van die Access versie (weet zelf trouwens niet of het wel of niet met Citrix werkt),

Als het een extern gebouwd iets is, vraag de leverancier. Als je van de leverancier een bevestigend antwoord krijgt mogen ze ook vertellen hoe, als het jou niet lukt. Over het algemeen moet je toch van oude applicaties af, dus kan het geen kwaad om het niet eens te proberen. ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Access 2.0 werkt niet zo heel erg goed met Citrix die op win2k draait, win2k wil er niet zo aan...

Net als Smilie al zei, probeer 't op een NT4 terminal edition server te zetten, dan werkt 't wel, dat hebben wij ook gedaan ;)

Maar zoals al gezegd werd, probeer 't om te vormen naar Access 97 / 2000 dan werkt 't wel :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1