Toon posts:

Videokaart kopen op HCC??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort een nieuwe videokaart kopen. Twijfel nog tussen radeon 32 MB DDR of een Geforce MX. Goed , daar is leesvoer genoeg over.

Denken jullie dat er op de HCC dagen echte prijsklappers zullen zijn voor videokaarten??
Vorig jaar heb ik wel leuke aanbiedingen gezien met allerlei spullen, maar als je het reisgeld meerekent en zo, blijft er toch niet veel voordeel over.
Wat vinden jullie?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Opa

Nu Multifocaal!

DDR zal altijd sneller zijn. Vraag is of het grote prijsverschil gerechtvaardigd is, want de MX is (zie verschillende reviews) een wereldkaart voor een wereldprijs. Zit vaak heel dicht tegen de "echte" Geforce aan.

Kortom: Ik zou voor de MX gaan. (de Guillemot RETAIL met 5,5 ns RAM)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

op 32 bit is de radeon ddr toch sneller?
en betere beeldkwaliteit

ok prijsverschil is erg groot

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

ik heb de afgelopen 2 jaar videokaarten op de hcc gekocht (maarja ik heb ook ov, dus geen reiskosten). 2 jaar geleden een voodoo rush 6 mb (waar ik nooit problemen mee gehad heb en op het eind nog aardig heb weten te overclocken) en vorig jaar een tnt2 die er nu nog steeds in zit en prima loopt.
Maar het blijft link, want voor hetzelfde geld koop je een bagger kaartje.. een vriend van mij kocht 2 jaar geleden (toen ik dus die ruch kocht) ook een voodoo rush, alleen hij kocht de addon omdat ie z'n matrox niet kwijt wou. Die addon werd na 1 minuut 3d gamen te heet en kapte er mee.. ZONDER te oc-en moest je er een fan op plakken anders deed ie het niet.. tja, hcc blijft link.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik koop elk jaar wel iets nieuws op de HCC, maar van tevoren puzzel ik precies uit wat ik wil hebben. Ik ga dus ALTIJD voor een merkprodukt, zoals Diamond, Asus, Intel...e.d. Dan weet je wat je in huis haalt. Ik heb een keer een CD-rom speler gekocht, en na een maand begon die al rare geluiden te maken. 2 dagen later kon ik niks meer lezen. Toen opgestuurd, nieuwe gekregen en na 2 weken begon het ook al bagger te worden.
Toen heb ik maar besloten om iets meer uit te geven voor een A-Open (in mei 98 gekocht) en die doet het nog steeds perfect, kan echt ALLES lezen

Tip van de dag dus, ga altijd voor merk...

Verwijderd

Zeg, de vraag was of iemand dacht dat er nog prijklappers gaan vallen.
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten.

Verhalen over gekochte producten die niet werken zijn ook leuk hoor maar dar help je
Mouse niet mee denk ik

Verwijderd

Prijzen zullen niet zo heel veel verschillen met de prijzen die je hier in de pricewatch ziet.
Vaak hebben ze daar ook veilingen enzo daar ken je vaak wel goedkope stuf kopen maar je hebt dan wel geen mooie doos :), garantie? enz...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Opa

Nu Multifocaal!

Veel winkels hebben HCC prijzen.
Deze gelden (ook in de winkel) tijdens de HCC dagen en zijn vaak erg fijn.
M.A.W. hou de website van je favoriete pcboer in de gaten de dag voor de HCC :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik voel toch erg veel voor de radeon 32MB DDR.
Is nog niet veel te krijgen, de prijs jangt rond de 700,- en de verwachting van de PC bonzen is dat dat wel zo blijft voorlopig.

Iemand een tegenargument om toch voor een MX te gaan, bv Asus of Hercules?
Behalve de prijs dan natuurlijk:)
Ik let vooral op beeldkwaliteit, daarna snelheid..
Pagina: 1