Toon posts:

Computer is overleden :(

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren was ik bezig op mijn pc, toen ik opeens een blauw scherm kreeg, onder win2000. Het gekke was dat dat blauwe scherm niet blauw was, maar grijs :? Foute boel, dacht ik, als zelfs een blauw scherm niet meer blauw is :{
Het ging om een stop fout, die ik al een paar keer eerder had gehad, wsch door iets met mijn videodriver of anders de driver voor mijn hauppauge wintv kaart.
En idd, na een reboot deed mijn pc helemaal niks meer. De fans gaan wel draaien en ik hoor ook de cdspelers reutelen maar ik hoor geen piepje ofzo en het scherm gaat meteen in standby modus.
Heel soms komt de pc tot aan de memory test maar dan hangt hij ook muurvast op "Detecting IDE devices". Ik kom het bios ook niet meer in.
Vette kutzooi dus. Mijn conf:

MSI K7t Pro mobo
Athlon 1000 TB
512 MB SDRAM
Matrox Millennium G450DH
Maxtor 40GB 7200 HD
Terratec DMX Xfire 1024 geluidskaart
Hauppauge WinTV PCI tv kaart
Win2000 SP2 met alle laatste updates en patches.

Nu zit er op mijn mobo een groepje van 4 leds die de status aangeven. Deze staan op groen als het goed is of rood als er iets mis is. Iig zijn ze nu meestal allevier rood bij opstarten, (= processor damaged) maar soms, als hij tot de memorycheck komt dan zijn de 1e 3 wel groen maar de 4e nog rood (= low lithium battery, of een probleem met de irq toekenning, afhankelijk van welke kant je kijkt).

Vanavond ga ik eens uitgebreid troubleshooten maar misschien dat iemand al een idee heeft? Alle interne en externe kabels en connectors zitten goed vast, dat heb ik al gecheckt. En kan een proc of mobo echt zomaar kapot gaan? Ik was gewoon nieuwsgroepen aan het lezen en wat met acdsee aan het kloten, nix bijzonders dus.

Iemand misschien een wilde gok waar het aan zou kunnen liggen? :?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:22
lijkt me dat je processor is overleden :'(

dat je je beeldscherm gelijk in standby gaat had ik ook toen ik mijn duronnetje had vermoord |:(

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
weer een msi bord afgefikt. niks raars, ligt niet aan jou. uitval van een procent of 30-40 is vrij normaal. ik spreek uit ervaring.

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor je de pc weer opnieuw gaat starten zou ik eerst es ff controleren of de koeler nog wel goed op de cpu zit (wat voor één gebruik je trouwens?).

Sterker nog: in jouw geval zou ik de koeler eraf halen en de cpu bekijken c.q. ruiken. Ruiken? jazeker, want de geur van een cpu die verbrand is vergeet je nooit weer. (heb ik door omstandigheden 3 x mogen ervaren :+ )
Mocht dit toch ok zijn, dan kan de fout bij het moederbord liggen. Ik heb zo'n melding van een low battery ook welens meegemaakt, maar daar geloof ik niet zo in. Bij een vriend van me bleek het uiteindelijk een defecte moederbord te zijn.

Fan''s en hdds draaien altijd door wanneer er spanning op de pc gzet wordt, btw ook als de cpu allang naar de eeuwige jachtvelden is.

Succes en wees voorzichtig mocht je de koeler eraf halen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:34 schreef smvs het volgende:
weer een msi bord afgefikt. niks raars, ligt niet aan jou. uitval van een procent of 30-40 is vrij normaal. ik spreek uit ervaring.
:? deze borden staan toch niet slecht bekend voorzover ik weet? Vertel eens...

Ik vind het zo vreemd dat een mobo/proc zomaar kapot kan gaan tijdens normaal gebruik. Ik had ook niet overgeklokt ofzo.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Op dinsdag 28 mei 2002 16:18 schreef Schorpioen het volgende:
BLABLABLA
Vette kutzooi dus. Mijn conf:

MSI K7t Pro mobo
Athlon 1000 TB
512 MB SDRAM
BLABLABLA
goh laat ik nou net anderhalve week mijn oude K7T Pro2-a opblazen
lijkt wel een timer die MSI heeft ingebouwd...ze gaan ineens allemaal dood

• Ronald__
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Op dinsdag 28 mei 2002 16:18 schreef Schorpioen het volgende:
Iemand misschien een wilde gok waar het aan zou kunnen liggen? :?
Ik zou gewoon proberen om (met een 2e pc ernaast) alle onderdelen stuk voor stuk te gaan testen met die 2e pc. Zo kom je er makkelijker achter waar de fout zit.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Standaardprobleem met de MSI-bordjes uit die serie... Je kunt nog ff proberen om de stoom eraf te halen (echt de stekker eruit), en dan ff je BIOS clearen. Zo heb ik dat ding van m'n pa weer aan de praat gekregen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zoiets heb ik nu ook telkens. Ik denk zelf dat het me HD is want die tikt/kraakt de laatste tijd en ook krijg ik vaak het bericht van dattie niet naar C kan schrijven. Is dit nu de HD ofnie?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ik heb gister het zelfde gehad bij me neef (4 rode leds) en zijn CPU was prima in order... heb alles gewoon overgezet op een asus mobo en die MSI in de prullenbak gemikt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dit kun je nog proberen.

mbord voeding stekker controlleren
ide en floppy drive afsluiten
al je kaarten addon kaarten er uit
agp videokaar er in en er uit
geheugen er in en er uit
cmos resetten
bios recovery disk maken

ik had laast ook het probleem dat m'n pc niet meer reageerde. tv kaart er uit gehaald > starte weer op. tvkaart terug pc starte weer op. klinkt vaag maar was toch zo.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

-ET-

Phone Home

probeer eens een pci videokaart. Ik heb met mijn msi bord gehad de het AGP slot niet genoeg stroom kon leveren aan mij videokaart en dus startte hij de ene keer wel en de andere keer niet.

Verwijderd

Kan ook zijn dat je HDD overleden is. Verklaard dat je PC er spontaan mee opgehouden is én dat ie hangt bij het detecten van je IDE devices.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet nu 99% zeker dat het mijn mobo is en niet iets anders. Als je het oerwoud van berichten ziet van mensen die exact hetzelfde probleem hebben met exact hetzelfde mobo dan kun je maar tot 1 conclusie komen :{

Kut MSI! :r

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Ik denk dat het je moederbord wel zal zijn. Ik had ook zoiets

steeds blauwe schermen en toen rebooten en toen was het over, toen heb ik na HEEL VEEL zeiken bij Powerline een nieuwe gekregen.

die van mij was ook een MSI K7T PRO

Specs

Verwijderd

[b]Op dinsdag 28 mei 2002 17:35 schreef Schorpioen

Ik heb ook MSI en om eerlijk te zijn ben ik er best tevreden over. Ik heb dan ook nog nooit wat kapot gehad *D

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 17:35 schreef Schorpioen het volgende:
Nou ik weet nu 99% zeker dat het mijn mobo is en niet iets anders. Als je het oerwoud van berichten ziet van mensen die exact hetzelfde probleem hebben met exact hetzelfde mobo dan kun je maar tot 1 conclusie komen :{

Ik vind het een beetje voorbarig om op basis van de ervaringen van anderen te concluderen dat het DUS je moederbord is... plug nou gewoon es die proc in een ander bordje en hang die schijf es in een ander systeem.

Verwijderd

ik heb het probleem ook soms... gewoon dehele tijd wir proberen aan te zetten en uiteindelijk gaat hij het weer doen.... dat blijft hij het ook doen. soms duurt het wel hil lang voordat je hem wir aan de praat krijgt...

• smvs
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 16:38 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik vind het zo vreemd dat een mobo/proc zomaar kapot kan gaan tijdens normaal gebruik. Ik had ook niet overgeklokt ofzo.
wel. kijk maar eens hier op het forum. en op het msi forum zat een gast die had er 120 verkocht waarvan 40 kapot en nog gingen er meer kapot. ikzelf heb ook die ervaring in de pc zaak waar ik werk. er komen nog steeds borden terug terwijl we ze al tijden niet meer verkopen. vooral k7t pro / pro 2(a) zijn berucht. met een beetje mazzel laten ze ook nog je proc affikken, yeah.

we zijn nu over gegaan op ecs voor athlon en shuttle voor p4. gigabyte komt er ook steeds meer in bij ons. zelf draai ik jetway, draait ook perfect.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
helaas weer een argument om geen msi (bagger) te kopen
ik zeg het al meer dan een jaar maar de meesten willen het niet geloven (8>

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Idd gewoon ff je geheugen + video + cpu testen in een andere bak... en als die allemaal goed zijn mag je zoveel :r :r :r als je wilt ;)

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Tis dan goed dat ik een K7t pro2 heb en een KT3 .. :p

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:31 schreef kieltju het volgende:
lijkt me dat je processor is overleden :'(
:'( ik ken het gevoel :(

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Oei,ik zit hier met ne k7t 266 pro !
kben tevreden erover,zolang hij blijft werken :'(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dinsdag 28 mei 2002 16:38 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

* Hermanvh had bij 3x flashen van MSI gewoon dat ie 3x bleef hangen :( 3 verschillende mobo's :? Bij MSI hebben ze dozen vol met BIOS-chippies als reserve liggen :? Dat zegt volgens mij wel genoeg :(

webOS all the way!

Verwijderd

voortaan niet je voeding op 130 Volt zetten, hè...
daar kan zo'n ding hier in Nederland niet tegen ;)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik heb precies het zelfde meegemaakt.M`n mobo wastoen niet meer redden , ik was aan het quaken en opeens POEF weg pc ,dood moederbord.

Verwijderd

Volgens mij is je Lithium batterij van je CMOS op omdat ie kapot is of het laadircuit daarvor niet meer werkt. Dus zet er eens een nieuwe in als dat makkelijk gaat.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met een MSI en als volgend opgelost;

- Uitzetten
- Koeler verwijderen
- Processor verwijderen
- Processor opnieuw erin
- Koeler erop
- PC aan

En hopla, alles deed t weer. Stress je CPU daarna eens flink op en check je temp.
Hoog? Andere koeler!

Dat was MIJN oplossing die werkte. :)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

Ik denk ook dat je mobo gewoon is overleden je kan proberen je bios te clearen of opnieuw te flashen mocht je kunnen booten,maar anders zou ik gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en proberen een nieuwe te krijgen!

wisdom is rarely common

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15

ZeroCode

Woopie

Lol ik had ook een MSI mobo met een 1200 TB erop, raad eens wat het was.... Me vga kaart, hij kon me gayforce 4 niet meer aan. Hij wou wel booten en stable lopen met een SIS kaart. Dus echt waardeloos.

Nu heb ik weer het volgende probleem: Asrock met een TB 1200 = geen aanrader! Alvast een tip voor als je een andere mobo koopt!

• smvs
  • Niet online
ZeroCode schreef op 01 May 2003 @ 21:18:
Lol ik had ook een MSI mobo met een 1200 TB erop, raad eens wat het was.... Me vga kaart, hij kon me gayforce 4 niet meer aan. Hij wou wel booten en stable lopen met een SIS kaart. Dus echt waardeloos.

Nu heb ik weer het volgende probleem: Asrock met een TB 1200 = geen aanrader! Alvast een tip voor als je een andere mobo koopt!
hou toch op man. asrock athlon bordjes is echt niks mis mee hoor. wat voor argumenten heb je precies?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een bekend MSI probleem. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/K7T_Pro.jpg

Rechts van de socket onder de drie condensatoren zitten vier kleine vierkante chips. Deze vormen bij de K7T Pro en de K7T Pro 2 een bekend probleem.
Kijk eerst of ze misschien schuin zitten. De soldeer is dan zacht geworden en de chips zijn verschoven.
Een ander probleem kan de voltage controller vormen deze chip zit tussen de vier chips en power-connector. Controleer deze chip wanneer je de computer opstart of hij niet, heel snel, erg heet wordt.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Asrock = 100% stabiel / goed MITS je een goede voeding hebt. Als je een 300W noname voeding eraan hangt met slappen 3.3 / 5 V waardes kun je het vergeten.

(Heb dit nu meermaals gezien / getest)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
ZeroCode schreef op 01 mei 2003 @ 21:18:
Alvast een tip voor als je een andere mobo koopt!
Denk je dat hij een jaar lang zonder mobo heeft gezeten? :+

/oud (héél oud)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.