Toon posts:

PC wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe mobo etc gekocht voor een nieuwe computer. Ik had geen idekabels, dus dacht ik even om die uit een PII 233 mhz systeem te halen. Die nieuwe pc draait overigens perfect, maar toen ik de kabels terug zette doet de PII-computer het niet meer. Ik heb al op verscheidende manieren de idekabels bevestigt, maar steeds piept de pc bij het starten of er blijft een rood lampje branden. Ook geeft hij geen beeld. Ik snap er niks, misschien dat er wel iets stuk is, maar ik weet het niet. Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Oh ja specs van de betreffende pc:
Niet echt bijzonder pc, maar altijd jammer als ie het niet doet. Mijn ma heeft hem namelijk voor textverwerken nodig
-PII 233Mhz
-Legend V mobo
-40x cdrom
-philips 4x brander
- hd van 6,1 gb
- ati rage 32mb videokaart

Verwijderd

ik denk toch dat je die ide-kabels niet goed zitten...

geen gebroken pinnetjes o.i.d. ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat niet in je moederbordhandleiding waar dat rood lampje op slaat :?

Dat je PC piept is al leuke informatie, maar het zou nog informatiever zijn als je erbij vermeldt hoevaak en hoelang het piept.. Want dan is de oorzaak preciezer vast te stellen :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even ontschreeuwd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

hij piept ? wat voor een piepjes zijn dat ?
Trek eens de videokaart eruit en zet hem aan. Er moet dan een bepaalde piep volgorde eruit komen (no vga)..
Reset je mobo eens en zie wat er dan gebeurd.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Lijkt mij dat je gewoon een ide kabeltje verkeerteresom :?heb zitten. Rood aan de kant van de voedingskabeltjes en op het mobo bij de 1.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
beng bang dat je mobo doorgebrand is, door een verkeer bevestigde ide kabel

dot.blaat

Pagina: 1