Fax-service?

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47
Een klant wil dat web-orders automatisch gefaxt worden. Nu is dat apparaat een beetje voor mijn tijd, maar zijn er nederlandse bedrijven die deze dienst(en) aanbieden? Of er kosten aan verbonden zijn maakt niet uit.

Ik vond wel amerikaanse sites maar om een fax vanuit amerika te laten sturen leek em een beetje te :P

Dus simpel gezegd: bezoeker vult formuliertje in en fax rolt eruit bij leverancier, ipv de standaard email.

[edit]
Bij nader inzien hoort dit misschien in een ander forum... maar welke.. het gaat om een dienst en niet perse om software..

[edit2]
Faxen gaat via telefoon dus ik ben er even vanuit gegaan dat "een scriptje" alleen niet zou voldoen.. Maar misschien zit ik wel helemaal fout?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Had Xoip niet zo'n dienst, als ze nog bestaan :?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

xoip kan dat ja, kost wel geld

is overgens ook niet al te betrouwbaar imho, 1 op de 10 faxen komen nooit aan of pas uren later aan

• Bosmonster
Op dinsdag 28 mei 2002 16:19 schreef Kertje het volgende:
xoip kan dat ja, kost wel geld

is overgens ook niet al te betrouwbaar imho, 1 op de 10 faxen komen nooit aan of pas uren later aan
Hmm.. ff op site gekeken, maar zie alleen fax2email, niet andersom. En als ik de klant opzadel met een onbetrouwbare dienst dan schaadt dat onze naam, niet die van xoip.. dus dat lijkt me uberhaupt niet zon goed diee dan..

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:21 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Hmm.. ff op site gekeken, maar zie alleen fax2email, niet andersom. En als ik de klant opzadel met een onbetrouwbare dienst dan schaadt dat onze naam, niet die van xoip.. dus dat lijkt me uberhaupt niet zon goed diee dan..
volgens mij biedt de kpn ook wel zoiets aan, alleen, das waarsch nog duurder, ik vraag me af of een verkoop dan nog wel rendabel is... je kunt beter een e-mail proggie downloaden of zelf maken die elke mail gewoon automatisch uitprint

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Bij ons op het werk moeten we als we via mail iets willen faxen, het volgende in het 'to' veld zetten:
[fax:+31592******]
Dan zorgt onze mailserver ervoor dat je email er op de fax uit rolt.
Wij gebruiken Outlook 2000 op een Win2k netwerk.

• Bosmonster
Op dinsdag 28 mei 2002 16:26 schreef Yogho het volgende:
Bij ons op het werk moeten we als we via mail iets willen faxen, het volgende in het 'to' veld zetten:
[fax:+31592******]
Dan zorgt onze mailserver ervoor dat je email er op de fax uit rolt.
Wij gebruiken Outlook 2000 op een Win2k netwerk.
Dan moet je volgens mij wel de telefoonlijnen beschikbaar hebben die die faxen kan versturen en die hebben we niet in onze serveromgeving (het wordt een internetapplicatie).

Vandaar de externe dienst.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 28 mei 2002 16:33 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dan moet je volgens mij wel de telefoonlijnen beschikbaar hebben die die faxen kan versturen en die hebben we niet in onze serveromgeving (het wordt een internetapplicatie).

Misschien is dat dan het juiste antwoord? lijntje regelen

Flickr

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 16:33 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

hmmm... me dunkt dat de KPN Business afdeling hier wel oplossingen voor heeft. Dit in de vorm van een eerder genoemde telefoonlijn met serversoftware, of anders kunnen ze denk ik ook wel die mail-to-fax dienst leveren. Ik zou even contact opnemen met de KPN business-afdeling als ik jou was.

• Bosmonster

Verwijderd

1: volgens mij zijn er faxen die dat kunnen (da's dan zo'n combinatie van netwerkprinter / copier / fax) ipv netwerkprinten doe je dan netwerkfaxen

2: via een telefoonmodem kan je gewoon faxen en er zullen best wel progjes zijn (te maken) die dat vanuit een webapplicatie doen

intern regelen is dus best nog wel een optie denk ik. Soft en hardware is gewoon te verkrijgen gok ik en dan ben je ook niet afhankelijk van een externe dienst

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 17:55 schreef mophor het volgende:
1: volgens mij zijn er faxen die dat kunnen (da's dan zo'n combinatie van netwerkprinter / copier / fax) ipv netwerkprinten doe je dan netwerkfaxen

2: via een telefoonmodem kan je gewoon faxen en er zullen best wel progjes zijn (te maken) die dat vanuit een webapplicatie doen

intern regelen is dus best nog wel een optie denk ik. Soft en hardware is gewoon te verkrijgen gok ik en dan ben je ook niet afhankelijk van een externe dienst
Hmm, een paar posts geleden zei ie al dat ie géén telefoonlijn in en ommenabij de server heeft. Een lijn daarheen is dus geen oplossing. Andere oplossing is dan zelf (bij die klant?) zo'n bak draaien met een adsl (of kabel)modem, écht vlot hoeft die verbinding niet te zijn. De internet-server geeft de aanvraag door aan de fax-server, en die faxt het op zijn beurt door. Dan neem je dus idd zelf die functie van 3rd-party over.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Op dinsdag 28 mei 2002 19:12 schreef |HunterPro| het volgende:

Andere oplossing is dan zelf (bij die klant?) zo'n bak draaien met een adsl (of kabel)modem, écht vlot hoeft die verbinding niet te zijn. De internet-server geeft de aanvraag door aan de fax-server, en die faxt het op zijn beurt door. Dan neem je dus idd zelf die functie van 3rd-party over.
Dat is DE manier, zet gewoon lekker "thuis op kantoor" een Hylafax-server neer, waarnaar je mailt vanuit je webservertje. Google maar op Hylafax,

succes :)
Pagina: 1