HDD kapot?? Maxtor 20 Gb niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-04 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
sinds gister het volgende probleem:

als ik pc opstart, komt er een raar geluid uit mijn HD en bij het detecteren van IDE devices vindt ie men HD niet
het is dus een MAXTOR 20 Gb 7200 RPM.

het vreemde is dat ie het soms wel doet en dan hoor ik ook duidelijk verschil, ik hoor dan namelijk de HD draaien, die keren dat ie dat rare geluid geeft en hem niet detect hoor ik hem ook nie draaien.

kan ik hier zelf iets aan doen of moet ie gewoon effe naar de TD???????????

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 18:06
Heb ik ook gehad, zorgen dat je zo snel mogelijk, als het ding het nog wel doet, je data backupt, en een nieuwe zien te bemachtigen. Waarschijnlijk zal het een tikkend geluid zijn en/of een upspinnend en downspinnend geluid.. redden wat er te redden valt, is mijn ervaring..

https://www.hansvaneijsden.com

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 07:41
Ik heb ook n Maxtor maar dan een van 16gb en ook 7400 RPM maar die maakt soms t geluid dat ie afremt. Is dat het zelfde geluid als jullie bedoelen dan weet ik of ik me zorgen moet maken.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 18:06
Ja, het kàn zo zijn, ik weet het niet zeker, aangezien er in je besturingssysteem ook een energiebesparende functie aan kan staan, en deze wellicht invloed op het geluid van je harde schijf kan hebben.

https://www.hansvaneijsden.com

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-04 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:25 schreef Hans van Eijsden het volgende:
Ja, het kàn zo zijn, ik weet het niet zeker, aangezien er in je besturingssysteem ook een energiebesparende functie aan kan staan, en deze wellicht invloed op het geluid van je harde schijf kan hebben.
nee het is tijdens het opstarten hij maakt een piepend geluid, beetje metaal op metaal achtigs. hij start (daardoor) niet met draaien waardoor die neit herkend wordt. ik ben nu idd bezig met backuppen. en daarna gaat ie fijn naar de TD

heeft het zin om POWERMAX op de schijf los te laten??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr