[A7V133] Freezed telkens tijdens Netwerk-acties

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Zodra ik op 100Mbit iets kopieer dan freezed mijn systeem... ik vermoed zelf dat het moederbord een beetje brak geworden is door mijn laatste overclock acties.

Wat ik heb getest:
- 3 OS-en (XP,98,2000)
- 3 NIC's (2 3COM, 1 Realtek)
- 2 Switches en Crosslink
- diverse PCI sloten

Allen met hetzelfde resultaat... bij de andere PC's in mijn netwerk werken de componenten die ik getest heb gewoon wel. Aanloggen, shares koppelen en gamen werkt ook gewoon nog... :?

Wat werkt er nog meer?
- Videokaart (AGP), Geluidskaart (PCI), RAID, ATA-100, USB etc.

Hoe heb ik overgeclockt?
- FSB naar 140Mhz... 1 week getest... werkte perfect...
weet alleen niet zeker of het netwerk toen ook nog perfect deed...
- FSB op 145Mhz gezet... geen beeld...
- Via jumpers trug naar 140Mhz

Is het mogelijk dat er dan al beschadigingen optreden die dit kunnen veroorzaken?

Mijn PCI bus loopt dan pas op 36,25Mhz (145/4)... en dat heeft ie maar enkele seconden gedaan... of is 35Mhz (140/4) al teveel?

Edit: sinds de freeze staat alles weer op default... daarmee heb ik ook de tests gedaan... het oc-en kwam daarvoor...

Verwijderd

sommige netwerkkaartjes kunnen niet al te veel hebben, waarschijnlijk is je netwerkkaart kapot.

Wat je nog kunt proberen is de fsb terug naar 133.
En anders ander netwerkkaartje proberen (op fsb133 ! ) :)

• baskabas
Op dinsdag 28 mei 2002 16:49 schreef _Geus_ het volgende:
sommige netwerkkaartjes kunnen niet al te veel hebben, waarschijnlijk is je netwerkkaart kapot.

Wat je nog kunt proberen is de fsb terug naar 133.
En anders ander netwerkkaartje proberen (op fsb133 ! ) :)
Ik heb 3 NIC's getest (staat in mijn verhaal)... 2 3COM's en 1 Realtek... alle 3 doen ze het bij ander PC's perfect, maar niet bij die van mij...

Ik was idd vergeten toe te voegen dat ik na het opmerken van de netwerkfout alles weer op Default gezet heb... FSB staat dus al geruime tijd op 133...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien een beetje overbodige vraag, maar bevriest je systeem ook als je grote bestanden binnen een harde schijf cq partitie kopieert :?

En verder: wat voor een moederbord heb je? Heb je al een ander PCI slot geprobeerd? Deelt de netwerkkaart haar IRQ met iets anders? Daar houden ze namelijk niet zo van ;)

• baskabas
Misschien een beetje overbodige vraag, maar bevriest je systeem ook als je grote bestanden binnen een harde schijf cq partitie kopieert :?
Nee, dat gaat prima... ik Windows al een keer opnieuw geinstalleerd en diverse Games... ook Ghosten onder DOS gaat perfect...
En verder: wat voor een moederbord heb je? Heb je al een ander PCI slot geprobeerd? Deelt de netwerkkaart haar IRQ met iets anders? Daar houden ze namelijk niet zo van ;)
Voor mijn spec's zie: Sig, Topictitel

Ik heb de tests zonder extra hardware in mijn PCI sloten gedaan... in diverse PCI sloten... maareh... het heeft voorheen altijd gewerkt, dus waarom nu niet...