Toon posts:

aluminium kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals menig tweaker weet geleid aluminium warmte beter.

Maar resulteert een aluminium kast dan ook in een koelere case en zo ja heeft dit dan ook gelijk tot gevolg dat de processor koeler wordt?

Zijn er tweakers die weten hoeveel graden het scheelt tussen een aluminium kast en een gewone kast.

Is het de hoger aanschafprijs waard om een aluminium kast te kopen, omdat het beter koelt fijner werkt etc.

Verwijderd

alu case is gewoon vele mooier vaak lichter dan normale cases het is de prijs zeker waard

alu cases word gewoon beter rekening gehouden met airflow etc. daarom zijn ze ook vele malen duurder!

en alu scheeld zeker een paar graden

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
jup als je een goede alu kast koopt zitten daar soms ook wel fan's in enzo......en het is gewoon vet z'n kast :)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:50 schreef T-Mug het volgende:
alu cases word gewoon beter rekening gehouden met airflow etc. daarom zijn ze ook vele malen duurder!
Is dat zo?

Maar elke graad koeler vd case is vaak ook elke graad koeler vd HSF/CPU.

Kan varieren, bij een goede airflow kan de interne temp 1 graad lager liggen.(Vergelijking goede airflow staal<->goede airflow alu) Dit omdat de airflow dan al efficient is.

Bij slechte airflow kan de temperatuur 3 tot 5 graden lager liggen. (Afh. v. case)(Vergelijking slechte airflow staal<->slechte airflow alu) Lucht krijgt tijd in de kast om via de wand warmte af te staan.

Verwijderd

de warmtegeleiding van de kast is geen reden om zo'n kast te kopen.
Dat scheelt max 1 of 2 graden.

Airflow is belangrijk.

Verwijderd

mij zou het gaan om het gewicht as ik zo'n kast zou kopen
je moet het denk ik niet doen om die paar graden koeler

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
De airflow moet je gewoon goed hebbe. Dan kan elke kast wel als die goed te modden is. :)
Pagina: 1