[car] Display Autoradio knipperd.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 15:04

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een pioneer deh-3100r 4x 45 watt piek.
Hierop heb ik 2x 10cm philips voor luidsprekers
en 2x philips 17,5cm 180watt piek achter.

Als ik mijn volume hoog zet (>20). Begint mijn display te knipperen op de maat van de muziek. Ik ben naar een speciaal zaak geweest en kreeg het advies om dikkere voeding kabels te trekken vanaf de accu. Dit heb ik gedaan en helpt niks. Het is via een iso stekker aangesloten. Hier zitten veel dunnere draden in. Dan is dit toch de bottleneck? Moet ik een speciale iso stekker hebben ofzo?
Of zijn mijn speakers te zwaar? (ik heb dikke massa en plus vanaf de accu).

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 03-06 23:27
Zeker bij muziek met nogal wat bass. Dit probleem heb ik ook, als ik muziek met nogal wat bass draai dan gaat het licht van men autoradio een beetje knipperen op de maat van de bass. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dus laat ik het lekker zo. Deze radio is ook via iso-stekker aangesloten.
Waarschijnlijk de beste oplossing is een versterker te installeren voor je speakers. Maar dit weet ik niet zeker!

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:12 schreef urk_forever het volgende:
Zeker bij muziek met nogal wat bass. Dit probleem heb ik ook, als ik muziek met nogal wat bass draai dan gaat het licht van men autoradio een beetje knipperen op de maat van de bass. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dus laat ik het lekker zo. Deze radio is ook via iso-stekker aangesloten
idd, bass vreet nog al wat vermogen, daarom knipperd de display, het probleem is dat hij daarna ook gelijk vervormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

is je accu wel zwaar genoeg? misschien dat die het niet trekt...

heb je het tijdens het rijden, of alleen als de auto uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

condensator van 0,5 of 1,0 farad ervoor :?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 28 mei 2002 16:26 schreef beschuitfluiter het volgende:
condensator van 0,5 of 1,0 farad ervoor :?
dat mag wat kosten... :P

ik zou eerder denken aan een versterker, omdat ie ook zegt dat het vervormd...

dus trekt die radio het gewoon niet... (ik heb ook 4x45W JVC radio, en zonder versterker klinkt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27889

Dat probleem heb ik ook gehad :(

Maar dat lag dus wel aan een versleten accu, dus laat 'm eens testen ofzo...
Heb je misschien ook last van een langzaam draaiende startmotor bij het starten van de auto?

Dan kun je beter een nieuwe accu aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 16:23 schreef RonnieB82 het volgende:

Accu is een jaartje oud en is 55 ampere.
Gebeurt tijdens rijden en met motor uit.
Een versterker is waarschijnlijk de beste keus.
Ik wil dan ook graag een subwoofer erbij.

Ik zat te denken aan een 4 kanaals versterker, waarvan ik 2 kanalen brug voor een subwoofer en de andere 2 gebruik voor de achter luidsprekers. Ik heb een budget van 600 a 700 euro. Zij er dingen die jullie mij aanraden? Kan ik de cd-speler goed gebruiken voor de voorste 2 boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 18:27
Met 12v (13,8 om precies te zijn) is het bijna niet mogelijk om zulke hoge vermogens te halen zonder tussenkomst van diverse electronische truukjes. Aangezien alles in radio is ingebouwd (versterker) kunnen ze niet de voedingspanningen genereren die nodog zijn voor de hogere vermogens. Die vervorming waar je het over hebt bij hogere volumes is waarschijnlijk het eindpunt van je versterker. Op dat moment komt er gewoon gelijkspanning op je speakers te staan en dat hoor je.

Het knipperen van je display kan met je accu te maken hebben, maar zoals eerder is opgemerkt, doet hij dat ook als de motor loopt (2000 toeren of meer omdat anders de dynamo niet optimaal funktioneerd). Als het knipperen bij draaiende motor verdwijnt is het je accu anders is het gewoon het ontwerp van je radio.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Op dinsdag 28 mei 2002 16:23 schreef RonnieB82 het volgende:

Onmogelijk. Accu is gewoon verrot. Het kan gewoon niet dat een radio (misschien hooguit 20watt rms) een accu leeg trekt.

Edit: zag ff niet dat het ook tijdens het rijden was. Dan is denk ik toch je radio niet helemaal ok.

Verder raad ik je aan je voorspeakers op de versterker aan te sluiten ipv de achterspeakers. Zal echt veel beter klinken.

Edit2: Alle info die je nodig mocht hebben: http://home.planet.nl/~bertjes/linknl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 22:19 schreef Fewture het volgende:

[..]
Verder raad ik je aan je voorspeakers op de versterker aan te sluiten ipv de achterspeakers. Zal echt veel beter klinken.
Ik heb voor maar 2x 10cm boxen van philips. Deze wou ik filteren (lage tonen eruit). Dan voldoet de versterker in mij radio toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je autoradio merkt daar weinig van. Die lage tonen gaan via dat filter mooi als warmte verloren.

My guess is dat je interne autoradioversterker gewoon over zijn nek gaat. De voeding van de radioversterker kan het gewoon niet bolwerken.

Als je verder wil, zal je toch een aparte eindversterker moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 00:11 schreef Wekkel het volgende:
Je autoradio merkt daar weinig van. Die lage tonen gaan via dat filter mooi als warmte verloren.

My guess is dat je interne autoradioversterker gewoon over zijn nek gaat. De voeding van de radioversterker kan het gewoon niet bolwerken.

Als je verder wil, zal je toch een aparte eindversterker moeten gaan gebruiken.
Denk je echt dat mijn radio over zijn nek gaat van 2 x 10cm 25watt piek philips boxjes? Als er verder niks op aan gesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00
Kan best, doet er niet toe hoe zwaar die boxjes zijn trouwens. Je radio probeert dat vermogen er wel door te rammen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Het heeft me je voeding te maken van je autoradio. Mijn Kenwood radio had dat ook ( KDC-4060R ) die begon ook te knipperen bij een hoog volume. Ik heb nu ( sinds gister ) een Pioneer DEH-2100R en deze doet precies hetzelfde. Hang er maar een versterker aan en het is weg. Enne... een accu trek je niet zomaar leeg hoor. Dan heb echt wel meer stroomvreters nodig zoals 2 versterkers. Het maakt verder ook niet uit of je radio knipperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Toch maar even controleren of de kabels die naar je radio lopen +12V en massa dik genoeg zijn?
Sommige mensen presteren het om +12V uit je contactslot te gebruiken als voeding ipv als "switch"... Check ff of jij dat ook niet per ongeluk doet.
Controleer of je goed massa maakt met een multi-meter.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Laatst online: 12-05 02:22

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Als jij je radio hard zet dan gaat idd de display knipperen omdat de autoradio nogal veel vermogen trekt uit de accu.

Er zijn een soort grote condensatoren te krijgen die je de spannng op daadwerkelijk 12Volt houden.

Door zo'n condensator te plaatsen houdt deze de accu spanning op een lijn (12Volt) deze condensatoren worden gewoon over de plus en de min van je accu gezet.(of gewoon tussen de plus en de min voor je autoradio)

Ze worden veel gebruikt voor zware versterkers in de auto en zijn verkrijgbaar bij de betere car-audio zaken.

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

laat je niet gek maken met condensatoren van 1 of 2 F.

Die zijn reteduur...
Sloop eerst eens een dikke condensator uit een af ander oud elektrisch apparaat (wel op voltage letten, zet en een paar paralel en kijk of het nog steeds zo is...

Kijk ff of je het ook nog hebt als je de bas wegdraait.
Wellicht is de voeding van je radio een beetje te sneu.

Als het je accu zelf is dan zal je het ook hebben met een extra versterker. Als bijv ook je interieur verlichting zwakker gaat branden op de maat van de bas dan weet je hoe laat het is.... tijd voor een 150 AH accu :D

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:02
Je kan met alle geweld van de wereld de kabels naar je radio dikker maken, condensators erachter hangen eventueel zwaardere accu's. Maar het helpt toch niet zoals al eerder is verteld in dit topic kan je voeding van de autoradio het gewoon niet trekken, dat is bijna bij elke autoradio het geval en is verder ook niet erg.

Het andere probleem wat je hebt dat er vervorming optreed is simpel omdat je autoradio wel leuk 4 x 45watt zou moeten kunnen leveren, dit zijn wel piek vermogens en geen continue vermogen over 20hz/20khz.

Je moet rekenen dat een autoradio gemiddeld 20 watt continue kan leveren op 1khz en ongeveer 15 watt op 20hz/20khz.

De beste keuze is om een 4 weg versterker te halen en daardoor de versterker van je autoradio gewoon niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:02
laat je niet gek maken met condensatoren van 1 of 2 F.

Die zijn reteduur...
Valt wel mee ik heb ze gezien van 69,- euro
Als het je accu zelf is dan zal je het ook hebben met een extra versterker. Als bijv ook je interieur verlichting zwakker gaat branden op de maat van de bas dan weet je hoe laat het is.... tijd voor een 150 AH accu :D
Zo vreemd is het niet dat je met een versterker op pieken je interieur verlichting laat dimmen, je trekt gemakkelijk 30 amp of veel meer uit een accu.

Dan moet je er maar een condensator tussen drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59224

Ligt het knipperen van het display niet aan het feit dat de voeding van de autoradio zelf het zwaar krijgt (voeding kan zelf het vermogen amper leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 16:34 schreef KlukKluk het volgende:
Ligt het knipperen van het display niet aan het feit dat de voeding van de autoradio zelf het zwaar krijgt (voeding kan zelf het vermogen amper leveren)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb inmiddels de radio (tijdelijk) vervangen door een ouder model van clarion.
En het probleem is weg. De radio kan veel harder en heeft betere controle over de luidsprekers. Toch raar dat een clarion van 9 jaar oud een nieuwe pioneer eruit speelt. De pioneer heeft een hoger wattage aanduiding. Maarja de voeding zal wel niet zo goed zijn.

Pagina: 1