[XP] netwerktoegang vraagt wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hier 2 PC's in een netwerk zitten, ze zijn allebei via een router tot elkaar verbonden, en ze kunnen ook allebei het internet op.

PC-1 kan zonder problemen een netwerktoegang maken tot PC-2.
Maar van PC-2 naar PC-1 kan dit echter niet, er wordt bij de toegang gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord.

Waar zou het probleem juist zitten?

ohja, beide systemen hebben winXP als OS

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

De gebruikers namen en wachtwoorden moeten op bijde pc's het zelfde zijn. Dus bijde pc's hebben de zelfde user nodig, die moet niet ingelogt zijn maar wel aangemaakt zijn.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Op dinsdag 28 mei 2002 15:42 schreef Roman het volgende:
De gebruikers namen en wachtwoorden moeten op bijde pc's het zelfde zijn. Dus bijde pc's hebben de zelfde user nodig, die moet niet ingelogt zijn maar wel aangemaakt zijn.
of op 1 pc als administrator inloggen dan kan je het ook gewoon gebruiken want dan moet je user en wachtwoord invullen heb ik ook een tijdje gedaan met 2 de zelfde usernames maar verschillende paswoorden

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 15:42 schreef Roman het volgende:
Waarom kon de ene PC dan wel zonder enige instellingen/problemen op de andere PC ... ?
Dit zou dan toch ook normaal niet moeten werken :?

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op dinsdag 28 mei 2002 16:26 schreef -FoX- het volgende:

[..]

Waarom kon de ene PC dan wel zonder enige instellingen/problemen op de andere PC ... ?
Dit zou dan toch ook normaal niet moeten werken :?
Omdat je op 1 systeem als administrator ingelogd was en de administrator wachtwoorden hetzelfde zijn?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je op pc1 user a en b hebt en op pc2 user b en c En als je dan bij pc1 met b bent ingelogt kom je erbij, maar als je bij pc2 met c bent ingelogt kom je er niet bij.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
neen, toch niet..
Op beide PC's is er maar 1 hoofdgebruiker..

Nadat we beiden de PC's geformateerd hadden, is dit probleem pas opgetreden. Hiervoor was dit probleem er niet.

Ik vind het tochwel zeer vreemd dat er een gebruikersnaam en wachtwoord moet ingevuld worden.. waar dit vroeger totaal niet zo was

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 19:44 schreef -FoX- het volgende:
Ik vind het tochwel zeer vreemd dat er een gebruikersnaam en wachtwoord moet ingevuld worden.. waar dit vroeger totaal niet zo was
Dat heeft te maken met het feit dat Windows XP gebruik maakt van het NT beveiligings-systeem, NT is oorspronkelijk voor bedrijven ontwikkeld, wat een veel nauwgezettere rechtenstructuur met zich mee bracht dan wat de consument van de voormalig consumenten-versie's van windows (95/98/ME) is gewend.

Lees ook dit stukje FAQ maar eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Daarom als je wil verbinden moet er op beide systemen eenzelfde gebruiker zijn, met eenzelfde wachtwoord. Of je moet de guest-account disablen, en voor bepaalde shares anonymous access toestaan, maar dat is niet altijd de meest wenselijke optie.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Sorry, ik krijg dit probleem niet opgelost.

Op beide PC's staan nu dezelfde users, maar de ene PC kan nog steeds niet op de andere, ook al is er vanalles gedeeld |:( |:(

Wat kan ik nog doen :?
iemand een gedetailleerde uitleg misschien?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Nu krijg ik al nietmeer het inlogscherm, maar de volgende foutmelding:

"\\Neo is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtingingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen h et aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer."

Het is misschien wel een stomme vraag, maar op dit moment kom ik er echt niet bij hoe dit op te lossen...

Welke instellingen moeten er dan verandert worden om dit wel geflikt te krijgen :?

• Skaah
  • Niet online
FAQ
Pagina: 1