Toon posts:

Wanneer mag je reclame via Mail versturen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer mag je reclame via Mail versturen.
Ik denk te weten bijvoorbeeld dat iemand eerst via internet
bijvoorbeeld een newsletter moeten aanvragen.
Waarnaar bijvoorbeeld ik een reply moet geven of
hij zeker deze newsletter wilt.
Daarna moet deze newsletter elk moment met een
unsubscribe kunnen gecanceld worden.

Zijn er nog meer regels waar ik moet opletter.
Of mag ik zomaar reclame sturen.
Ik weet alles niet zeker.
Wie kan mij hier verder helpen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Daar zijn ze zelfs bij de nederlandse regering nog niet uit, dus het lijkt me dat nu nog alles mag.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met duitsland.
Weet iemand dat tenminste...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vooralsnog mag eigenlijk alles.

Bedenk wel dat de negatieve reclame, abuse meldingen bij je upstream provider (check contract!) en rompslomp er omheen weleens de doorslag kunnen geven om geen reclame te sturen naar mensen die vooraf niet hebben aangegeven in je producten geinteresseerd te zijn.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
In Amerika is inmiddels de regel van toepassing dat er een mogelijkheid moet zijn om je uit te schrijven, is het niet? Wel is het tot op heden toegestaan mail te sturen zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger.

(Nu zie je dan ook allerlei bedrijfjes die honderden 'mailinglists' lanceren, waarbij ze iedere list éénmaal gebruiken om een bericht te sturen, en je nadat je je hebt uitgeschreven vrolijk nog meer spam sturen onder het mom van een andere mailinglist, waar je je dus nog niet voor uitgeschreven hebt :().

In Nederland zijn er nog geen regels, maar er zijn al wel een aantal rechtszaken geweest met verschillend resultaat (o.a. Xs4all<>Abfab).