Toon posts:

netwerk probleem... help me...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende configuratie:

1 pc (athlon 1 ghz) met 2 netwerkkaarten. 1 voor chello(werkt prima) en 1 voor mijn netwerk (heb ik net aangesloten. net gekocht dus).

bij de netwerkkaart voor mijn netwerk heb ik tcp/ip geinstalleerd en printer en bestandsdeling aangevinkt. het ip-adres is: 192.168.1.2 en 255.255.255.0

dit gaat allemaal prima.

nu de andere computer: amdk6-2 350. hier zit 1 netwerkkaart in. deze installeerde zich prima. ik heb hem het ip-adres: 192.168.1.1 gegeven. (met 255.255.255.0) ook hier heb ik tcp/ip en bestands en printerdeling gedaan.

Het probleem: als ik naar netwerkomgeving ga bij de amd 350 pc dan geeft hij niks aan. klik ik op volledig netwerk dan zegt ie "kan netwerk niet doorzoeken". op de andere pc kan ik wel volledig netwerk aanklikken. ik zie hier alleen verder geen andere pc. er zit dus iets niet goed.

het is een sitecom netwerk kit. er zit dus een hub tussen de pc's. de besturingssystemen:

amd 350: win 98 se
amd 1000: win me

please help me! :'(

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Probeer eens het volgende uit: bij de 350 ga je afmelden en opnieuw aan melden, en probeer het dan opnieuw.

Het je een Client geinstaller?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
heb het al gevonden. moest netbeui (zeg ik dat goed) installeren. doet het nu prima.

kan een slotje op!

thanks voor je reply by the way...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd client voor MS netwerken installen en inloggen (user/pass maakt niet uit, gewoon enter geven).

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oke, volgende keer ietjes meer zoeken ;) Faqjes lezen enzow..

Maar succes met je netwerk... post in schop een modje of SU of je topic gesloten mag worden

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Waarom moet een topic altijd dicht als de oplossing is gegeven :?

Gewoon lekker laten zakken, dan zie je hem ook niet meer.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op dinsdag 28 mei 2002 15:39 schreef the_predator het volgende:
heb het al gevonden. moest netbeui (zeg ik dat goed) installeren. doet het nu prima.

kan een slotje op!

thanks voor je reply by the way...
Netbui hoeft niet bij win98 en ME. Ik heb het zonder draiien, wel de client natuurlijk.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1