Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een probleem. :(
Ik heb onderstaand systeem en deze start niet verder op, dan de powerup van de hd's en de cdroms. Hij komt niet voorbij de piep en het scherm krijgt blijft uit alsof hij geen signaal krijgt, maar er staat geen no signal warning. Ik heb de ide kabels aangedrukt mede het geheugen en de kaarten. :'( Maar na wat kloten en vaak rebooten kwam hij eindelijk door de bios en in windows...

Daar aangekomen kon ik gewoon gta3 spelen en alle andere dingen doen. Maar toen ik hem s'avonds (ok het was s'nachts krijg je met gta) uitzette, wou hij de volgende ochtend weer niet opstarten. Toen heb ik alle kaarten (behalve videokaart) verwijderd. Toen wou hij wel opstarten maar nadat ik de geluidskaart er weer had ingedrukt wou hij weer niet, dus ik haalde hem er weer uit en hij wilde nog steeds niet. Met alle kaarten er weer stevig in deed hij het weer bij de tweede reboot, erug vaag allemaal. :?

Ik heb door memtest een geheugen test laten uitvoeren maar ook dat was ok.

Dus ik heb geen idee wat ik verder nog kan proberen. Zou het moederbord kapot zijn?

plz help!!!

btw dit alles was zomaar ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd niks veranderd... lijkt wel uit het niets.

Hier mijn systeem specs:

Abit KA7
Amd Athlon 800 mhz
448 MB ram
video: Diamond Viper II (s3 savage 2000 chipset, 32 mb sgram)
pr master 40 gb seagate
pr slave 6 gb seagate
sc master 48x aopen cdrom
sc slave 24x lg brander

.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

no signal warning is dat je vga connector van je beeldscerm niet of niet goed in je beeldplank gefrot zit.

en wat betreft je soundcard,heb je misschien conflicten :?

• Fostar82
ja dat van die no signal weet ik.
Maar het systeem heeft altijd gewerkt en nou wil ij gewoon meer opstarten en naar mijn mening maakt die geluidkaart niet uit want de ene keer starte hij wel en de andere keer niet als de geluidskaart er niet in zat.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef Fostar82 het volgende:
...naar mijn mening maakt die geluidkaart niet uit want de ene keer starte hij wel en de andere keer niet als de geluidskaart er niet in zat....
Ja, met deze redenering kan er niets kapot zijn, want hij deed het de ene keer wel met alle onderdelen erin.

Altijd lastig natuurlijk om te zeggen waar het aan ligt als het systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Wat heb je veranderd of is er opgevallen tijdens de laatste keer dat het systeem het nog helemaal gewoon deed, dus voor de tijd dat hij het soms niet meer deed?? Niets veranderd of toegevoegd oid??

Kijk of je geen IRQ-conflicten hebt...verder kan ik je ook niet zo zeggen waar het aan ligt, dat zou een pure gok zijn.

edit: Ik zie het nu pas, je hebt een moederbord met een Slot A...Het kan toeval zijn, maar ik heb 3 slot-moederborden onder handen gehad, en bij alle 3 had ik problemen dat ze af en toe/ af en toe niet posten. Ok, het waren dan ook wel alledrie moederborden van een slecht merk en die van jou niet, maar ik vind het wel opvallend dat het toch vaak slot-moederborden zijn met zulke problemen. Dus mijn gok gaat uit naar het moederbord en/of de processor of de verbinding daartussen.

Verwijderd

edit: sorry, per ongeluk 2 keer...

• Fostar82
hmm dank voor de reply...

Vriend van me zij dat ik vast te veel gta3 gespeeld had.
D8 hier es over na en bedacht me dat na gta3 hij begon te kloten. Had van 3 tot 2 uur snachts gespeeld dus d8 is misschien wel de videokaart. Dit zou verklaren waarom hij de bios niet eens bereikt, althans hoor ik geen piep.

Dus neem van m'n werk maar eens een oude videokaart me en denk dat ik een nieuwe moet kopen. :(

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op woensdag 29 mei 2002 18:54 schreef Fostar82 het volgende:
hmm dank voor de reply...

Vriend van me zij dat ik vast te veel gta3 gespeeld had.
D8 hier es over na en bedacht me dat na gta3 hij begon te kloten. Had van 3 tot 2 uur snachts gespeeld dus d8 is misschien wel de videokaart. Dit zou verklaren waarom hij de bios niet eens bereikt, althans hoor ik geen piep.

Dus neem van m'n werk maar eens een oude videokaart me en denk dat ik een nieuwe moet kopen. :(
Het probleem dat je beschrjft riekt naar een defecte videokaart. Maar dat videokaarten kaot gaan van gta3 spelen?

Heb je de kaart getweaked (misschien een beetje te veel getweaked) dan kan ut natuurlijk zijn dat-ie te heet is geworden en de gest heeft gegeven. Onvoldoende koeling.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Fostar82
nee hoor niet getweaked of opgeklokt, er zit wel alleen een koelvin op. Maar goed heeft nooit eerder problemen gegeven.
Maar is waarschijnlijk idd te heet geworden door 9 a 10 uur lang heel hard werken. :'(

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:24 schreef Fostar82 het volgende:
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een probleem. :(
Ik heb onderstaand systeem en deze start niet verder op, dan de powerup van de hd's en de cdroms. Hij komt niet voorbij de piep en het scherm krijgt blijft uit alsof hij geen signaal krijgt, maar er staat geen no signal warning. Ik heb de ide kabels aangedrukt mede het geheugen en de kaarten. :'( Maar na wat kloten en vaak rebooten kwam hij eindelijk door de bios en in windows...

Daar aangekomen kon ik gewoon gta3 spelen en alle andere dingen doen. Maar toen ik hem s'avonds (ok het was s'nachts krijg je met gta) uitzette, wou hij de volgende ochtend weer niet opstarten. Toen heb ik alle kaarten (behalve videokaart) verwijderd. Toen wou hij wel opstarten maar nadat ik de geluidskaart er weer had ingedrukt wou hij weer niet, dus ik haalde hem er weer uit en hij wilde nog steeds niet. Met alle kaarten er weer stevig in deed hij het weer bij de tweede reboot, erug vaag allemaal. :?

Ik heb door memtest een geheugen test laten uitvoeren maar ook dat was ok.

Dus ik heb geen idee wat ik verder nog kan proberen. Zou het moederbord kapot zijn?

plz help!!!

btw dit alles was zomaar ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd niks veranderd... lijkt wel uit het niets.

Hier mijn systeem specs:

Abit KA7
Amd Athlon 800 mhz
448 MB ram
video: Diamond Viper II (s3 savage 2000 chipset, 32 mb sgram)
pr master 40 gb seagate
pr slave 6 gb seagate
sc master 48x aopen cdrom
sc slave 24x lg brander

.
Take out wall plug.
Reseat ALL parts.
Clear CMOS.

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ik denk gewoon dat je videokaart is overleden! die dingen zijn niet gebouwd om euwig mee te gaan,kortom probeer die ouwe videokaart van je werk eens en kijk wat het resultaat is,is deze goed is het gewoon op de fiets(auto mag natuurlijk ook) naar de winkel gaan en een nieuwe videokaart halen

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:06 schreef Alphafox het volgende:
ik denk gewoon dat je videokaart is overleden! die dingen zijn niet gebouwd om euwig mee te gaan,kortom probeer die ouwe videokaart van je werk eens en kijk wat het resultaat is,is deze goed is het gewoon op de fiets(auto mag natuurlijk ook) naar de winkel gaan en een nieuwe videokaart halen
Geen video -> bios geeft tijdens post beeps.... en dat doet ie dus niet....

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb sinds gisteren ook hetzelfde probleem:

Geen piep te horen bij het opstarten: Alles nagekeken, alles zo leeg mogelijk gehaald(mem eruit, video eruit) Allemaal geen resultaat :( Kan ook dat de CPU misschien kapot is?

Of kan het zijn dat de BIOS leeg is? Heb ik vaker hier voorbij zien komen... En hoe los ik dat op?

Of het moederbord is naar de gort...

Vanavond heb ik een oud videokaartje ter beschikking, dus kan ik testen of de videokaart kapot is. Ik heb er weinig vertrouwen in; Denk dat het moederbord kapot is... Heb gelukkig nog garantie :P

• Fostar82
Nou heb nog wat tests uitgevoerd en videokaart is ok, en met andere videokaart in mijn bak doet ie precies het zelfde...
Bios-batterijtje is ook niet leeg. En bios zelf ook niet.

Dus heb maar nieuw moederbord besteld. En aangezien ik geen slot a moederborden meer kon vinden moest er ook een nieuwe cpu bij en ook nieuw geheugen omdat het praktisch alle moederborden alleen nog maar ddr geheugen ondersteunen (alle normaal geprijste :))

Bestelde hardware:
Abit KG7 (fsb van 100-200 mhz)
Athlon XP 1800+
512 DDR :P

Pagina: 1