i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Maar een beetje research zou mijn inziens geen kwaad kunnen. ff zoeken met google en krijgt tientallen workshops netwerk aanleggen.
Sitecom is trouwens wel een aardig merk hoor.
Verwijderd
Suk6
heeft ie toch?Op dinsdag 28 mei 2002 15:27 schreef Mick_bravo het volgende:
Op zich wel aardig maar ik zou een switch adviseren ipv een hub.
Suk6
Nee hij heeft een hubOp dinsdag 28 mei 2002 15:29 schreef DaMorpheus het volgende:
[..]
heeft ie toch?
Op dinsdag 28 mei 2002 15:18 schreef -Sander_ het volgende:
Als netwerk-kit dacht ik aan het volgende:
Sitecom 8 poorts LAN hub 10/100 Mbps autoswitch ethernet hub, plug & play, dual speed
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Dit is niet waar. Een switch is gewoon een intelligente hub, dwz. elk pakketje wordt door de switch direct doorgestuurd naar de juiste ip, een hub scant alle ip's. Maw. een switch is efficienter, en daar zou je eventueel iets snelheidwinst mee kunnen boeken, 't schiet alleen niet opOp dinsdag 28 mei 2002 15:27 schreef Mick_bravo het volgende:
Op zich wel aardig maar ik zou een switch adviseren ipv een hub. Met 4 pc's heb je anders maar 1 keer 10Mbit of 100Mbit ter beschikking. Met een Switch heeft iedere verbinding tussen pc's de 10Mit of 100Mbit ter beschikking.
urrrrm je hebt er echt wel snelheidswinst mee hoor, bij 4 computers valt dat nog wel mee, maar bij meer is het bittere noodzaakOp dinsdag 28 mei 2002 15:39 schreef Oracle het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Een switch is gewoon een intelligente hub, dwz. elk pakketje wordt door de switch direct doorgestuurd naar de juiste ip, een hub scant alle ip's. Maw. een switch is efficienter, en daar zou je eventueel iets snelheidwinst mee kunnen boeken, 't schiet alleen niet op
dacht ik
Nou dat gaat dus niet op IP niveau hoor. Zit lager in je layers.Op dinsdag 28 mei 2002 15:39 schreef Oracle het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Een switch is gewoon een intelligente hub, dwz. elk pakketje wordt door de switch direct doorgestuurd naar de juiste ip, een hub scant alle ip's. Maw. een switch is efficienter, en daar zou je eventueel iets snelheidwinst mee kunnen boeken, 't schiet alleen niet op
[topic=152460/1/100]
daarna
[topic=309398]
deze
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Ok dat is duidelijk.Op dinsdag 28 mei 2002 15:39 schreef Oracle het volgende:
[..]
Dus Switch is efficiënter waardoor er misschien een snelheidswinst mee geboekt kan worden, maar als het een hub is, maakt dat naast die snelheid niks uit?
Het verschil in prijs tussen een hub en switch is ook niet zo extreem, ik zou als ik jou was een switch nemen.Op dinsdag 28 mei 2002 15:42 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Ok dat is duidelijk.
Dus Switch is efficiënter waardoor er misschien een snelheidswinst mee geboekt kan worden, maar als het een hub is, maakt dat naast die snelheid niks uit?
Heb ik hier ook en werkt prima.
Nee joh. Voor die 4 pc's maakt het echt niet uit. Ga je zwaar netwerkverkeer krijgen op je netwerkje?Op dinsdag 28 mei 2002 15:42 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Ok dat is duidelijk.
Verwijderd
i agreeOp dinsdag 28 mei 2002 15:43 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Het verschil in prijs tussen een hub en switch is ook niet zo extreem, ik zou als ik jou was een switch nemen.
Heb ik hier ook en werkt prima.
wat betreft die snelheid winst, ik heb er weinig van gemerkt hier, LAN van 7 pc's, toen ik switchte van hub naar switch, ksnap wel dat bij grote netwerken wel degelijk winst is
Thanks for the info
Komen die scanner en printer trouwens rechtstreeks aan de switch te hangen of via een server/pc ?Op dinsdag 28 mei 2002 15:46 schreef -Sander_ het volgende:
Ok, ik ben weer een stukje wijzer.
Thanks for the info
Verwijderd
twas ook simpel uitgelegd, hoe het nou helemaal precies zit ....Op dinsdag 28 mei 2002 15:41 schreef DeeJee het volgende:
[..]
Nou dat gaat dus niet op IP niveau hoor. Zit lager in je layers.
Nee, dat valt wel erg mee. Er wordt denk ik geen CS (of iets anders) op gespeeld enzo.. en das wel jammerOp dinsdag 28 mei 2002 15:45 schreef DeeJee het volgende:
[..]
Nee joh. Voor die 4 pc's maakt het echt niet uit. Ga je zwaar netwerkverkeer krijgen op je netwerkje?
Verwijderd
je zit zeker ICT Academy te utrecht
Het = precies een opdracht bij ons op school
Dat moet ik nog zien, maar 1 computer gaat enkel als fileserver dienen en daar zou eventueel die printer/scanner aangehangen kunnen worden.Op dinsdag 28 mei 2002 15:47 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Komen die scanner en printer trouwens rechtstreeks aan de switch te hangen of via een server/pc ?
Nee, dat zit ik niet.Op dinsdag 28 mei 2002 15:50 schreef JusticeFriends het volgende:
offtopic:
je zit zeker ICT Academy te utrecht
Het = precies een opdracht bij ons op school
Maar voor iedereen die er wel op zit, tja.. die zullen vast wel zoveel weten dat deze info niet echt belangrijk is??
Verwijderd
dat hopen we maarOp dinsdag 28 mei 2002 15:54 schreef -Sander_ het volgende:
[..]
Nee, dat zit ik niet.
Maar voor iedereen die er wel op zit, tja.. die zullen vast wel zoveel weten dat deze info niet echt belangrijk is??
Klopt, maar wat hij bedoeld is ook waar, een hub broadcast elk pakketje naar iedere aansluiting.Op dinsdag 28 mei 2002 15:41 schreef DeeJee het volgende:
[..]
Nou dat gaat dus niet op IP niveau hoor. Zit lager in je layers.
Elke pc kijkt zelf of het pakketje voor hem/haar is.
Daarom kan je met een sniffer ook alle dataverkeer van een hub aflezen, en met een switch niet.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
- Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
- [topic=152460]
Mocht je nog tegen problemen terecht kun je eens een kijkje nemen in [forum=19], daar horen netwerk-vraagstukken thuis.
Lees voor je een topic opent wel even de [topic=152460] door, want daar zijn de meeste veelgestelde vragen al beantwoord
Dit topic is gesloten.
![]()