Toon posts:

Belachelijke Hard-ware Prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Check dit (ik moet het gewoon ff kwijt) de belachelijke hard-ware prijzen vandaag de dag:

Bij een zekere winkel in het rustige dorpje Raamsdonksveer:
PC met El Cheapo kast,
AMD XP 1800+ (staat een plaatje naast van een Duron??)
128 MB
8 MB VGA kaart
16 Bits geluidskaart
Harddisk 50 GB 5400rpm
CD-rom speler 52x
Multifun Keyboard, Muis(draad en bal), Speakers 80W
MS Windows XP
Hyundai 15" Monitor
Moederboard (staat er niet eens bij)

kost maar liefst: 1000 euro

hier stond bij: (and i quote)
"uiterst snelle en zeer complete computer ..." "... om de nieuwste games op te spelen, het internet te verkennen of om op te werken....... met deze machine kan het allemaal."

Ligt het nou aan mij of word je gewoon dubbel genaaid door bedrijven die zoiets doms beloven??

Verwijderd

Ja he he, jij hebt ook geen monitor erbij duh.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Waar maak je je eigen druk om?

En je vergeet een monitor bij jouw systeem, nogal logisch dat je dan goedkoper bent.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar als je het dan hebt over de regel: om alle nieuwste games mee te spelen (en btw: wie gebruikt er nou tegenwoordig nog een monitor??)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

BertV

Handgemaakt

een Geforce 64 mb is ook zo'n leuke.

"leken" lezen 64mb en denken dat het wel goed zit.

is het een 2mx 64mb...

bedrog?
marketing?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:08 schreef TheJackal het volgende:
Waar maak je je eigen druk om?

En je vergeet een monitor bij jouw systeem, nogal logisch dat je dan goedkoper bent.
ja het is gewoon een beetje een zeikerd die niet oplet voordat ie iets post

slotje ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 15:12 schreef laserguy het volgende:

[..]

ja het is gewoon een beetje een zeikerd die niet oplet voordat ie iets post

slotje ?
Lame hoor, maar ff niet op de systemen letten en gewoon op de marketing is tog ook belachelijk??

edit:

topic aangepast...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je moet gewoon zelf je pc in elkaar zetten en geen kantenklare pc's kopen, zeker niet bij dat soort bedrijven. Ze zetten alles verkeerd in elkaar en je hebt geen idee wat voor onderdelen ze gebruiken. (vooral het moederbord, eigenlijk het belangrijkste van een pc) Duzz, zulke winkels moet je nooit binnen gaan.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
So what? Zo lang je er zelf maar niet intrapt terwijl je beter weet ...

weet je niet beter: dan lijkt het een leuke pc.

Computers zijn eenmaal in opkomst, en de kennis bij het grote publiek loopt wat achter... laat dit (soort) bedrijf(ven) maar 1 á 2 jaar wat geld verdienen, hopelijk zijn de meeste mensen er dan wel achter wat een goede deal is en wat niet :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

Stewie!

Keen must die!

Op dinsdag 28 mei 2002 15:10 schreef BertV het volgende:
een Geforce 64 mb is ook zo'n leuke.

"leken" lezen 64mb en denken dat het wel goed zit.

is het een 2mx 64mb...

bedrog?
marketing?
dit doen bedrijven die voorin en achterin (dell oa) de Computer Totaal adverteren altijd :r

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ehhh,

ooit een krantje van de Lukas Klamer/Makro gezien? Daar worden ook van die kantoorbakken als Multimedia-PC aangeprezen. En wat zit er in voor HW? Geintegreerde Sound (voor een office-bak makt dat toch geen reet uit, en zeker niet met die '800Watt' speakers die je er bij krijgt.

Verder wordt je lekker gemaakt met een snelle cd-rom speler (wel van Aopen, dus de helft van je CD-R's wordt niet gelezen. (dit is geen flame tegen Aopen, het is ervaring)

Kortom: Dit soort zooi kom je al tegen sinds dat er Win95 op de markt is (consument wordt lekker gemaakt met Multi-Media...Toverwoord)

En Topicstarter: Ben je al bij die winkel binnen geweest om die verkoper eens even op zn nummer zetten? Neej? Dan ga ik aanstaande zaterdag een in Raamsdonkveer checken....

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
Op dinsdag 28 mei 2002 15:10 schreef IndigoDelFuego het volgende:
Ok, maar als je het dan hebt over de regel: om alle nieuwste games mee te spelen (en btw: wie gebruikt er nou tegenwoordig nog een monitor??)
tja ik sluit men vga kabel direct op men hersenen aan, dan hebbie geen monitor nodig

dot.blaat

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 15:05 schreef IndigoDelFuego het volgende:

Harddisk 50 GB 5400rpm
:? 50 gig? hoe willen ze dat voor elkaar krijgen ?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:
Aopen, dus de helft van je CD-R's wordt niet gelezen. (dit is geen flame tegen Aopen, het is ervaring)
Dan had jij een maandagmorgen-geval, ik heb nergens last van (48x).
Gebruik je soms el-cheapo cd-r's?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

XP is ook niet goedkoop.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 17:22 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Dan had jij een maandagmorgen-geval, ik heb nergens last van (48x).
Gebruik je soms el-cheapo cd-r's?
<superlatereactie-modus>

Ik weet niet waar jij werkt, maar omdat jouw thuis-cd-rom drive het wel doet, betekent dat meteen dat al die drives die ik moet vervangen/aanmelden/administratief verwerken maandagmorgen-dingen zijn....Do not think so... En en worden geen EL-Crappo-cd-roms gebruikt, allerlei verschillende (eindgebruikers). Dit was dus geen 'meelul' opmerking, puur ervaring...
</superlatereactiemodus>

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Postproberen te scoren?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.