Mijn computer is uitgerust met een kast / processor ventilator(papst) welke de luchtstroom dmv een plastic windunneltje blaast op het moederbord en de processor. Deze luchtverplaatsing maakt nogal lawaai.
Ik had hiervoor een compaq fan die net iets groter was maar niet low noise. Ik heb deze dus vervangen met een papstfan en het plastic windtunneltje een klein beetje kleiner gemaakt.
Nu heb ik geprobeert met en zonder dat windtunneltje de computer te gebruiken. Nu kwam ik tot de conclusie dat zonder windtunneltje het koelblok erg warm werd en onvoldoende werd gekoeld. Ook de performance van RTCW ging erg achteruit. Nu heb ik hem er weer opzitten maar nog steeds lijkt het of hij te warm wordt.
Ik heb dus een compaq systeem en die is dus niet uitgerust met sensors. (Iets waarvan ik dacht dat dat standaard was in computers). Ik kan dus niet meten.
Ik zou graag een aantal oplossingen willen horen van jullie.
Watercooling en dingen in die prijsklasse gaan niet lukken denk ik.
Hier onder mijn specs:
Moederbord: AV W/1394 Dual USB + IEEE 1394 + ESS1938S sound
Processor: Intel Pentium III 500 OEM
RAM: Kingston 384 Mb PC100
Videokaart: Voodoo4 4500 pci
Via Apollo+: VT82C686A southbridge + VT82C693 northbridge
Ik had hiervoor een compaq fan die net iets groter was maar niet low noise. Ik heb deze dus vervangen met een papstfan en het plastic windtunneltje een klein beetje kleiner gemaakt.
Nu heb ik geprobeert met en zonder dat windtunneltje de computer te gebruiken. Nu kwam ik tot de conclusie dat zonder windtunneltje het koelblok erg warm werd en onvoldoende werd gekoeld. Ook de performance van RTCW ging erg achteruit. Nu heb ik hem er weer opzitten maar nog steeds lijkt het of hij te warm wordt.
Ik heb dus een compaq systeem en die is dus niet uitgerust met sensors. (Iets waarvan ik dacht dat dat standaard was in computers). Ik kan dus niet meten.
Ik zou graag een aantal oplossingen willen horen van jullie.
Watercooling en dingen in die prijsklasse gaan niet lukken denk ik.
Hier onder mijn specs:
Moederbord: AV W/1394 Dual USB + IEEE 1394 + ESS1938S sound
Processor: Intel Pentium III 500 OEM
RAM: Kingston 384 Mb PC100
Videokaart: Voodoo4 4500 pci
Via Apollo+: VT82C686A southbridge + VT82C693 northbridge