Toon posts:

Webpage in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier een topic over foto's in een apart venster, maar deze was dus alweer gesloten voordat ik de kans kreeg te antwoorden of nog een aantal vragen te stellen.

Nu dan, mijn pagina, die hieronder staat vermeldt is opgebouwd met behulp van Excel. Dit klinkt misschien omslachtig maar voor mijn gevoel kan ik in Excel de plaatjes tenminste plaatsen waar ik wil, terwijl dit met Frontpage een enorm geklooi is.

Waar ik nu op stuit is dat bij het openen van een foto of plaatje de hele pagina verdwijnt, en je dan op vorig klikt dat weer de hele pagina moet opgeladen worden. Ik wil liever dat er een apart venster zich opent voor die foto.

Aangezien ik met Excel werk kan ik geen gebruik maken van html omdat anders ( aldus zeggen ) de opmaak verloren gaat.

Heeft iemand een alternatief idee, of iemand die ook toevallig sites bouwt met Excel, of wellicht een andere pagebuilder waarbij je plaatjes tenminste normaal kunt plaatsen. In Frontpage is dit een regelrechte ramp, want in IE ziet alles er dan anders uit..

HELP

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ophouden met je websites in Excel te maken. Excel is een Spreadsheet programma, geen proggie om websites mee op te bouwen. Dat is onder andere één van de slechtste stappen geweest van Microsoft, om in praktisch elk programma een "Export to HTML" optie te bakken. Maar goed, dit terzijde, dat is een andere discussie.

Een tip dus, ga gewoon lekker bij het begin beginnen, ga HTML / CSS / JS leren; Koop een goed boek, of kijk hiervoor op internet; informatiebron bij uitstek hiervoor.

www.beginnersweb.nl

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:54

crisp

Devver

Pixelated

Je moet inderdaad de programma's gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Excel voor spreadsheets en leuke grafiekjes, en een webdesign-pakket voor websites. Er bestaan naast Frontpage ook andere (meestal zelfs betere) WYSIWYG pakketten om websites te ontwerpen. Ik noem bijvoorbeeld een Dreamweaver. Ik kan me niet voorstellen dat je daarmee je plaatjes niet netjes kan positioneren.
Een (basis) cursus HTML is echter nooit weggegooide tijd; soms *moet* je wel dingen in de code zelf knutselen om het net die finishing touch te geven.
Suc6!

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

willem169: Export als HTML vinnik geen slechte feature (even op de kwaliteit van deze MS-feature na dan). MS heeft nooit bedoeld dat vervolgens mensen hierin websites gingen bouwen.

Maar inderdaad.. als je perse WYSIWYG wil, neem dan Dreamweaver ofzo.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Bosmonster:
willem169: Export als HTML vinnik geen slechte feature (even op de kwaliteit van deze MS-feature na dan). MS heeft nooit bedoeld dat vervolgens mensen hierin websites gingen bouwen.
Ja, zo bedoel ik het ook niet. Mijn insteek was dat ik even wilde wijzen op de sneue HTML die de progsels genereren... :P

'k Moet ook toegeven dat het soms wel handig is, even een .DOCje of .XLSje even exporteren om aan iemand te laten zien die geen Excel of Word heeft bijvoorbeeld, maar leuk is anders.

Wat je zegt: Hier zijn de programma's niet voor bedoeld :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je zult dan met javascript popups moeten gaan werken, die kun je gewoon handmatig in je html pagina kloppen. Er zijn hier en op het web genoeg voorbeeldjes te vinden.

Of je zet in de link
code:
1
<a href="foto.jpg" target="_blank">klik hier</a>

Ken de beperkingen van wysiwyg erg goed..... je kunt beter zelf gaan leren coden dan te afhankelijk worden van EXCEL als webdevven een proggie dat er gewoon niet voor is gemaakt. Leer gewoon tabellen kloppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.