Toon posts:

Gedeeltelijk KAPOT????(Duron/Soltek)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt of gehoord dat een processor of moederbord gedeeltelijk kapot is??
Ik heb nl. problemen bij 3D Games, alle soorten! 2D werkt prima, maar bij games flitst en streept het beeld, ik heb nu echt alles getest, incl allerlei drivers!! Behalve mijn processor en moederbord(Duron 650 en Soltek SL75KV)
Zou het 3DNow! beschadigd kunnen zijn, of een chip op het moederbord?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom kijk je nu alleen naar je mobo of cpu ??

Het lijkt er meer op dat je Vid-kaart ergens problemen mee heeft.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 19:32
Dit klinkt als een voeding die te weinig stroom geeeft..

Verwijderd

Topicstarter
Qua videokaarten heb ik meerdere versies geprobeerd met verschillende chipsets en drivers, TNT,TNT2,S3,3DFX en ook op AGP en PCI....?? Wat betreft de voeding heb ik een 235 Watt, maar ik heb alles wat stroom nodig had(overbodig) eruit gehaald: alleen nog moederbord,duron650@650&cooler,128 mb,2x HD7200rpm,cd-rom50x,viper550 en floppy....nog iemand aanvullende suggesties...please!!(prijs van de duron is al 29,- gezakt en heb er nog geen plezier van gehad!!)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Instabiele voeding.. toevallig andere voeding in huis om te proberen ?? anders bestel je voor de zekerheid een 300 watt ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 11:46 schreef WobblinGoblin het volgende:
Qua videokaarten heb ik meerdere versies geprobeerd met verschillende chipsets en drivers, TNT,TNT2,S3,3DFX en ook op AGP en PCI....?? Wat betreft de voeding heb ik een 235 Watt, maar ik heb alles wat stroom nodig had(overbodig) eruit gehaald: alleen nog moederbord,duron650@650&cooler,128 mb,2x HD7200rpm,cd-rom50x,viper550 en floppy....nog iemand aanvullende suggesties...please!!(prijs van de duron is al 29,- gezakt en heb er nog geen plezier van gehad!!)[/quote]Welke V550 is dat de 16 of de 8 MB versie?

Die 16's trekken een partij stroom. Dan is het wel duidelijk dat je voeding het niet sleept!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Voeding moet dat gewoon kunnen trekken hoor, tenzij die stuk is natuurlijk ;)

Bij mij draait de zooi prima:
235 W
Duron 650
A7v
G400 16mb
7200rpm 13Gig HD
CD-Dom
Fikker
Boxjes

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
235watt voeding (inwinn):

Athlon 950mhz
Asus K7V
256mb RAM
Geforce 2 GTS
Een brander
DVd speler
een decoderkaart (voor ac-3 geluid en vid-out)
40GB 7200RPM
Sb LIVE
Netwerkkaartje 3Com
USB Modem

draait bij mij perfect..

GReetz DA ADDER

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat het bij JOUW werkt is heel leuk maar wilt niet zeggen dat het bij iemand anders moet werken. Bij een AMD systeem zou ik echt een 300 watt voeding kopen, ik heb al veel problemen verholpen zien worden met een nieuwe 300 watt voeding. En ook al is het niet de oplossing, je weet in iedergeval dat het NIET je voeding is, en een 300 watter is altijd handig om te hebben. Zeker als je veel fans en bay/slot coolers in je systeem gaat prikken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

een 300 Watt voeding is alleen voor de athlon classic een must. Een duron moet het doen met een 235 of 250 watt voeding.

Dat is natuurlijk met een normaal aantal apparaten er aan. Nog een opmerking zit je monitor op je voeding of appart. Kan namelijk ook nog wel eens schelen al zie je de laatste jaren dat eigenlijk niet meer.

Het kan verder alleen volgens mij aan je drivers of videokaart liggen. Misschien trekt het geheel wel een beetje het max uit je voeding. Dit gata even goed maar daarna slijt je voeding en kan hij het allemaal niet meer echt aan.

Nou nou dat is een lap tekst. Als je toch van plan bent op advies van anderen je voeding te vervangen. koop dan gelijk een 400 watt zit je namelijk een tijdje goed.

Verder kan je natuurlijk ook altijd nog een tweede voeding er bij plaatsen. (oude voeding van de straat geplukt, daarkan je dan je hdd's, cd-rom en fans op aansluiten)

Verwijderd

umm halon volgens ben jij niet echt op de hoogte van het stroomverbruik van de athlon core ..... moet je maar eens gaan kijken wat een duron verbruikt op het moment dat je m gaat oc-en ? bijv duron 600 naar 850+ ? man dat vreeeeeeeeeet stroom en de rest van de onderdelen ook dus doe maar lekker 300 watt tenzij je niks in je kast stopt met standaard videokaartje , geen geforce e.d.

daar stamt trouwens dat 300 watt vandaan he ?
gf vreet stroom , athlon vreet stroom , athlon met gf = powerplant required vooral bij oc-en ( krachtigere fans nodig e.d )

snappie ?

Verwijderd

Topicstarter
De PC staat nu bij de dealer, hij heeft een nieuwe processor besteld, zij denken dat de 3D instructies niet goed werken!! Daarna, wanneer het niet werkt, probeer ik een andere voeding....het vreemde was wel dat bij overclocken het strepen en flitsen MINDER werd! (110 Mhz FSB, 1,8 Volt)
Daarnaast klapt huij de laatste tijd uit UT, Q3 kan ik wel spelen??(critical error: moved without proper hashing)
In elk geval iedereen bedankt voor de adviezen!!
Pagina: 1