Toon posts:

LiteOn DVD LTD 163 sucks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom de Liteon dvd-rom spelers zo worden aangeprezen hier. Ik heb een aantal weken geleden die liteon 16X DVD (LTD163)gekocht, maar hij leest een aantal DVD's gewoon niet. Hij maakt dan herrie en je kan verder niks meer met je computer doen. Het enige wat je kan doen is op eject drukken en dan op ESC. Bij een ander DVD film wordt het hele scherm wit en hangt het hele systeem. Je kan dan niet een op ALT+CTRL+Delete drukken. mijn DVD's zijn nieuw, schoon en hebben geen krasjes, als ik ze in mijn standalone DVD speler afspeel is er geen enkel probleem. Ook ligt het niet aan de regio code want de DVD's die ik afspeel zijn regio vrij en DVD ROM compatible. Ik heb op de website van Liteon nieuwe firmware gedownload maar dat wilt ook niet baten l:( Ik heb een mailtje gestuurd naar de technische support maar nog geen antwoord gekregen. Als ik die discussie forum lees van www.liteonit.com zie ik dat heel veel mensen dezelfde problemen en tal andere problemen hebben met de Liteon producten. Kent iemand dezelfde probleem die ik heb? Kan iemand mij hiermee helpen? Anders ben ik genoodzaakt om deze in te ruilen voor een ander merk. Welke DVD rom speler raden jullie aan?

Verwijderd

Pioneer.

Ik heb geen ervaring met de Liteon DVD spelers, maar het zijn ook vooral de branders die gprezen worden; ik heb er ook een van en hij is uitstekend. Performance van een Plextor, voor de helft van prijs met hetzelfde binnenwerk. Alleen firmware support valt tegen van Liteon, maar ik heb nog geen reden gehad om nieuwe firmware van ze te eisen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb ook die liteon dvdspelert, maar dat ding is imo megagoed :o

retesnel en eigelijk geen problemen mee gehad :)

laatste firmware ofzow geen oplossing? :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij is je DVD-speler brak want hij werkt hier al maanden prima... Heb nog geen CD/DVD/CDR gezien die hij niet kan lezen.

Het kan ook aan je een van de andere apparaten hangen of aan je IDE-drivers.

Ik zou eens terug gaan naar de winkel en hem ff laten testen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Die van mij is inderdaad ook niet helemaal jofel, leest bij sommige DVD's ook sommige tracks niet goed , nu heb ik ook een externe DVD-speler dus maak ik me niet al te druk over, maar lastig is het wel, CD-r(w)'s geven gelukkig geen problemen.
(ps DVD heeft een heel IDE kanaal voor zich zelf dus dat is het probleem niet.)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:46 schreef Vipertje het volgende:
Pioneer.

Ik heb geen ervaring met de Liteon DVD spelers, maar het zijn ook vooral de branders die gprezen worden; ik heb er ook een van en hij is uitstekend. Performance van een Plextor, voor de helft van prijs met hetzelfde binnenwerk. Alleen firmware support valt tegen van Liteon, maar ik heb nog geen reden gehad om nieuwe firmware van ze te eisen.
Plextor en Lite-on hebben alleen het loopwerk gemeen, niet de electronica en de firmware.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik heb ook een LiteOn DVD speler en dat ding werkt echt toppie!!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk, er zijn altijd mensen die tevreden zijn over een product, en mensen die dat niet zijn. En als je dan op een forum van de fabrikant gaat kijken, dan vindt je meestal klachten, omdat niemand gaat posten dat z'n brander/cd-rom/dvd speler het goed doet. ;)

Juist

• Error65
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op dinsdag 28 mei 2002 18:25 schreef Jeldert het volgende:
Kijk, er zijn altijd mensen die tevreden zijn over een product, en mensen die dat niet zijn. En als je dan op een forum van de fabrikant gaat kijken, dan vindt je meestal klachten, omdat niemand gaat posten dat z'n brander/cd-rom/dvd speler het goed doet. ;)
:o

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• vetmans
  • Laatst online: 07-01-2022
Mijne is ook brak. Alleen is mijn probleem juist omgekeerd. DVD's zijn het probleem niet (iig niet de 2 die ik heb) maar CD's (gebrande/muziek/voorbespeeld) leest ie niet meer. Met een beetje geluk ziet ie ze niet eens anders blijft ie maar proberen de CD te lezen wat mn systeem enorm traag maakt en windows explorer onbruikbaar.
Iaw: mijne sucks :(

Verwijderd

Ook hier een tevreden Liteon gebruiker, ben nog niets tegen gekomen wat het niet goed deed, enige wat maar moeizaam gaat is audio rippen met eac, kom niet hoger dan 1.9x momenteel.....maar nog bezig oorzaak te zoeken.....

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 29 mei 2002 07:27 schreef Prozzie het volgende:
Ook hier een tevreden Liteon gebruiker, ben nog niets tegen gekomen wat het niet goed deed, enige wat maar moeizaam gaat is audio rippen met eac, kom niet hoger dan 1.9x momenteel.....maar nog bezig oorzaak te zoeken.....
khad gister de eerste cd die ie niet gelezen kreeg, maar t lag aan die cd, voor de rest is ie echt supersnel ook met audio extracten, echt masterlijk :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Yuyuyu98 je hebt gewoon pech met die Lite-on.
Terugbrengen naar de leverancier en een nieuwe vragen.

Ikzelf heb een Sony DVD speler en ben er erg tevreden over.
En het is een regio-vrije speler.
Ik heb 'm op de PC-Dumpdag gekocht voor EUR 70,00.

Verwijderd

Probeer eens te rippen met musicmatch http://www.musicmatch.com Daarmee haal ik over het algemeen een stuk snelere tijden dan met EAC. Waarom weet ik niet maar het gebeurd wel ;) . En ook ik ben een tevreden gebruiker van de lite on dvd speler. Hij heeft tot nu toe alle DVD's goed gelezen zonder proble,en. En hij is best wel stil.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Geez..ik had vandaag mij LiteOnDVD speler teruggebracht in de hoop dat ik een DVD speler kon krijgen van een ander merk, maar die winkel had alleen LiteOn DVD spelers. Dus kreeg ik een ander Liteon DVD speler... dus ik thuis nog een keer proberen. En wat denk je? hij doet het ook niet...| :(
Ik had zelfs geprobeerd met andere DVD software... maar wil ook niet lukken. Aan de firmware ligt het ook niet want dat is al de nieuwste versie (gh5k). Dus morgen breng ik hem weer terug en hoop ik dat ik mijn geld terug kan krijgen. Op de site van liteon heb ik veel reacties van andere mensen gekregen... zij blijken ook hetzelfde probleem te hebbem... toeval? ik dacht het niet. Welk merk DVD rom speler zal ik nu gaan kopen? suggesties?

Verwijderd

Een Pioneer, zo'n slot-in model. Die zijn bot.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje.. welke DVD software raden jullie aan?

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:27 schreef yuyuyu98 het volgende:
Nog een vraagje.. welke DVD software raden jullie aan?
Ik ben ben persoonlijk wel fan van powerDVD, maar ja dat is voor iedereen anders denk ik. Lekker veel en makklijke opties.

Verwijderd

Topicstarter
Shit... nu wilt die winkelier mij geen geld teruggeven :(
Kan hij mij dit zomaar flikken? ik zit met een product dat niet functioneert naar behoren! Hij wilt mij alleen een ander LiteOn dvd speler geven van hetzelfde model. Maar daar heb ik niks aan want het werkt niet! Heeft hij het recht om mij dit te flikken? Mijn computer voldoet aan de systeem vereisten, maar hij speelt de meeste dvds gewoon niet af... dus het ligt niet aan mij.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 30 mei 2002 23:56 schreef yuyuyu98 het volgende:
Kan hij mij dit zomaar flikken? ik zit met een product dat niet functioneert naar behoren! Hij wilt mij alleen een ander LiteOn dvd speler geven van hetzelfde model. Maar daar heb ik niks aan want het werkt niet! Heeft hij het recht om mij dit te flikken? Mijn computer voldoet aan de systeem vereisten, maar hij speelt de meeste dvds gewoon niet af... dus het ligt niet aan mij.
Tjah, een vervangend product lijkt me toch een nette oplossing van hem, hij kan er toch ook niets aan doen dat het bij jou niet werkt. Het zou inderdaad wel iets netter zijn als hij je geld terug zou geven, maar ik vind dat die winkelier het nu toch netjes oplost of zeg ik dat verkeerd?
Op dinsdag 28 mei 2002 13:46 schreef Vipertje het volgende:
Alleen firmware support valt tegen van Liteon, maar ik heb nog geen reden gehad om nieuwe firmware van ze te eisen.
Huh :? Nog niet op http://www.liteonit.com.tw/english-load-firmware.htm gekeken zeker. LiteOn heeft dus echt wèl goede ondersteuning wat betreft firmwares.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb ook zo'n dvd speler, echt megagoed, en hele hoge DAE, ik heb alleen nog het idee dat als sie een cd gaat lezen, dat hij die even over het laatje laat schuiven, maar goed, dat kan ook aan mij ligge, er komen immers geen krassen op m'n cd's.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:56 schreef yuyuyu98 het volgende:
Kan je niet via die winkel een ander merk DVD-speler laten bestellen?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of probeer het een met CDex :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1