Magnetisch schild tussen monitor en tv

Pagina: 1
Acties:

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Mijn TV staat naast mijn monitor. Het probleem is dat als ik mijn TV aanzet mijn monitor begint te trillen (Een iiyama 17" 702HT) Ik heb er al een plaat alluminium tussen gezet, maar mijn natuurkunde cijfers waren blijkbaar verkeerd ingeschat want het beeld blijft beinvloed worden.

Het speakertje van de tv zit precies aan de kant van de monitor, en ik wil dat niet omruilen. Weet iemand een andere methode om mijn beeld stabiel te krijgen wanneer ik tv kijk?

Alvast bedankt,

Michael

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27
Kooi van Faraday.
Een schild aan 1 kant is niet genoeg. Complete metalen kast of raster (kippengaas) om monitor heen maken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Shaper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 11:09

Shaper

Met je natuurkunde zit het inderdaad niet zo goed... (sorry...)

Aluminium werkt niet zo best als je straling tegen wilt gaan. Je kunt dan beter lood nemen, of nog beter koper. Ik had een soortgelijk probleempje met mijn tv en videorecorder... De tuner van m'n videorecorder werdt beïnvloed door m'n tv. Een loodslabje ertussen en het was opgelost. Had ik bij de loodgieter gehaald. Kostte me een tientje.

Goedkoper is het natuurlijk om je tv een meter (oid) op te schuiven.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je monitor te weinig stroom krijgt als je je tv ook aanzet.
Ik heb een soortgelijk probleempje en dat is dat wanneer ik me installatie flink hard zet dat het beeld van de monitor ook gaat trillen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Lood dus voor straling, kooi voor magnetische afscherming.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Hoe dicht staan die 2 naast elkaar?
Misschien helpt het al als je je monitor ietsjes (5-10 cm) van je TV af zet.

Niet?
[Specs]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Alleen een plat aluminium werkt niet echt lijkt me.. je kunt eens proberen om hem te aarden aan je pc kast of de randaarde o.i.d. dat zou al moeten helpen.

Verder kan ik me niet voorstellen dat die problemen echt van de speaker zelf komen, dat veld is redelijk stabiel, als je je beeldscherm 1 of 2 keer degaust zou het weg moeten gaan (al blijft het niet al te best..

IP Rocks

Pagina: 1