[php myadmin] ik krijg tabel niet gevuld

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30
Ik heb een groot probleem. Ik krijg met phpmyadmin 2.2.5 een tabel niet gevuld. In phpmyadmin wel maar als ik die dan wil bekijken met een eigen script gaat het fout. Script is bug vrij want andere tables doen het wel. En in het verkenner schermpje van mn mysql tooltje staat die tabel wel maar zonder een rij erin. Hoe kan dat??? De tabel heet 1.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
gomaster:
Ik heb een groot probleem. Ik krijg met phpmyadmin 2.2.5 een tabel niet gevuld. In phpmyadmin wel maar als ik die dan wil bekijken met een eigen script gaat het fout.
En overigens denk ik dat je dingen niet quote ofzo (').

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 11:10

me1299

$ondertitel

Kijk eens in de console of het record bestaat

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

Super_ik

haklust!

msichien heb je met de 1 admin de tabel gemaakt en wil je die vullen met de andere admin en staan daarom de permissies niet goed over de tabel en heeft alleen de admin waarmee je de tabel gemaakt hebt pemissie om te scrijven in de tabel.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• gomaster
Op dinsdag 28 mei 2002 13:24 schreef Super_ik het volgende:
msichien heb je met de 1 admin de tabel gemaakt en wil je die vullen met de andere admin en staan daarom de permissies niet goed over de tabel en heeft alleen de admin waarmee je de tabel gemaakt hebt pemissie om te scrijven in de tabel.
Ik heb met dezelfde admin gemaakt en gevuld, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Verwijderd

dus je kijgt er geen records in, maar je krijgt er wel records in :?

probeer het eens zo:
code:
1
mysql_query("INSERT INTO tabel (blaat, blaat2) VALUES (blaat, blaat2)");

• gomaster
Op dinsdag 28 mei 2002 13:59 schreef jurriebur het volgende:
dus je kijgt er geen records in, maar je krijgt er wel records in :?
Je hebt gelijk, het lukt wel en niet. Met myadmin zie ik het wel en met de rest van de scripts EN de console van de server zie ik geen records.

Verwijderd

maar als je ze er in stopt met phpMyAdmin, dan zie je het dus wel gewoon? Dan lijkt het mij dat je toch met verschillende databases bezig bent... Kijk eens in config.inc.php van phpMyAdmin en vergelijk de gegevens met die van je script...

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de naam van je tabel ook niet bijster intelligent gekozen vind.

• gomaster
Op dinsdag 28 mei 2002 19:09 schreef Cheatah het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de naam van je tabel ook niet bijster intelligent gekozen vind.
het gaat om een forum. De tabellen hebben de naam van een topic id. De id's worden weer bewaard in een andere tabel. In dezelfde database en die werkt wel.

Kan het dan niet liggen aan dat je de naam van een tabel niet 1 of 2 of whatever in die getallen mag maken?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:09 schreef Cheatah het volgende:
offtopic:
ik kwam een keer iemand tegen die in z'n hele script variabel-namen als $string_1, $string_2 enz. had :P

(kwam opeens spontaan bij me op, moest er even uit :), net alsof je moet pissen, komt ook spontaan op en moet er ook even uit :P)

• Dennis
  • Laatst online: 00:09
jurriebur:
[ot]
ik kwam een keer iemand tegen die in z'n hele script variabel-namen als $string_1, $string_2 enz. had :P
:D :D LOL

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

gomaster:
het gaat om een forum. De tabellen hebben de naam van een topic id. De id's worden weer bewaard in een andere tabel. In dezelfde database en die werkt wel.
WTF :? :? Dat meen je niet :D
jij hebt dus voor elk topic een aparte tabel?!!

omg, that must be the worst design ever...

Nofi, ofcourse :) Zoek even hier op de search naar forum etc, dan kom je er wel achter hoe je een forum-db ontwerpt :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:11 schreef gomaster het volgende:

Ga maar weer terug naar de tekentafel, en ontwerp een nieuwe database.

Nieuwe tabellen aanmaken voor dezelfde soort gegevens kan gewoon niet goed zijn.

Je hoort een tabel met posts te hebben, een tabel met topics, en een tabel met fora (als je iets als Topix maakt). Bij een post_id staat in welk topic deze hoort, en bij een topic_id staat in welk forum het topic staat.

Als je daar vanuit gaat kom je een stuk verder.

• gomaster
Op dinsdag 28 mei 2002 19:18 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ga maar weer terug naar de tekentafel, en ontwerp een nieuwe database.

Nieuwe tabellen aanmaken voor dezelfde soort gegevens kan gewoon niet goed zijn.

Je hoort een tabel met posts te hebben, een tabel met topics, en een tabel met fora (als je iets als Topix maakt). Bij een post_id staat in welk topic deze hoort, en bij een topic_id staat in welk forum het topic staat.

Als je daar vanuit gaat kom je een stuk verder.
Moet je dan de hele db gaan doorzoeken op id's?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

goed verdiep je er eerst maar eens in
dit schendt elke normaal vorm ooit bedacht
koop desnoods een SQL boek (zoek ff op [search=sql date] enz

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.