Toon posts:

K7S5A hangt in bios scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verleden week de laatste Cheepoman bios geflashed alles o.k.
Gisteren het hele zwikkie in een nieuwe Chieftec alu kast gepropt met een nieuwe PSU van Enermax en een nieuwe Zalman CNPS5100cu. Alles O.k. Starte mooi op in XP. De CPU bleef op 46c. Toen merkte ik dat de CD-Rom niet zag in XP en ging de BIOS in. CD-rom op secondary master enabled. En starten maar, dus niet! Hangen in het Cheepoman_bios logo screen. Zonder Ami beeps. En bij het indrukken van de DEL toets niets anders dan piepjes zolang de toets ingedrukt is. Bij het opstarten hoor je de HD even en dan komt het Cheepoman scherm en that's it. Kan het Bios niet meer in. Andere HD geprobeerd niets. Search op tweakers gedaan, niets gevonden. Help...

Specs: K7S5A, XP Prof, Amd 1700+, Zalman5100cu, 512 mb kingston pc133 ecc, Hercules Gforce 2 TI, 2x sitecom Nic, SBliveplayer, Enermax EG365AX-VE, 4x coolermaster casefans met fanmate.
:?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Dat gigantische logo verdwijnt toch als je op TAB ramt? Misschien zie je dan wat meer.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

ben je niet vergeten om de sticker van de cooler te verwijderen?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:47 schreef adamsky het volgende:
ben je niet vergeten om de sticker van de cooler te verwijderen?
dat zal het zijn.... |:(

Verwijderd

de k7s5a heeft wel vaker problemen met het herkenen van cd-rom...probeer eens van floppy te booten...en clear ff je cmos...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Clear cmos jumper.......

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 14:01 schreef Fatboy het volgende:
de k7s5a heeft wel vaker problemen met het herkenen van cd-rom...probeer eens van floppy te booten...
met trots introduceer ik: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :+

maar; je bios resetten, dat lijkt me de meest logische oplossing. als dat niet wil helpen, probeer alle ide apparaten los te halen, en dan een nieuwe bios flashen, dat lijkt me de beste oplossing eerlijk gezegd :)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
klinkt misschien stom, maar haal je netwerk kaart er eens uit. Ik had namelijk ook na het flashen van mijn (ex-)K7S5A dat hij niet wou booten met m'n 3Com NIC* ( liep ook gweoon vast bij bios zoals jij zegt )

* Zie dat jij sitecom hebt, maar zou het toch voor de zekerheid eens proberen

fotoblog

Pagina: 1