muis kwijt in win98SE

Pagina: 1
Acties:

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb dus win98SE en mijn muis doet het niet(goed.)
Wat heb ik gedaan:

Nieuwe drivers van SiS 6326 series geinstalleerd.
Die deden het dus niet(kreeg een 80% zwart beeld) dus heb ik ze in veilige modus maar ff gedeinstalleerd.(muis doet het nog steeds wel)

Opnieuw opstarten--> een of andere foutmelding voor het opstarten van windows dat windows iets in het regestrie had staan over ***vga.vxd(de eerste 3 letters weet ik niet meer, zit nu op mijn werk dus is een beetje lastig terugkijken) Heb dat verwijderd maar nog steeds de foutmelding. Daar komt bij dat mijn muis het niet doet. Hij heeft geen muis gevonden op de ps2 aansluiting. Dit kan goed kloppen omdat deze op een usb aansluiting zit.

Oude drivers geinstalleerd waar windows het eerst wel normaal mee deed maar nu vind hij de muis nog niet en kan ik mijn res niet hoger dan 640x480 en heel weinig kleuren instellen. 2e probleem dus :(.

Wie kan mij helpen?(ik weet het het is vrij onduidelijk, geef vanavond wel wat meer details)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:30

Super_ik

haklust!

pffff, ik zou echt beginne met een format /q ofzo man, tis nu al zo'n teringzooi op die bak als ik da zo lees, dat je beter opnioeuw kan beginne

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• thejoker80
  • Niet online
valt wel mee hoor, alleen een driver geinstalleerd en gedeinstalleerd.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:12 schreef thejoker80 het volgende:
Ik heb dus win98SE en mijn muis doet het niet(goed.)
Wat heb ik gedaan:

Nieuwe drivers van SiS 6326 series geinstalleerd.
Die deden het dus niet(kreeg een 80% zwart beeld) dus heb ik ze in veilige modus maar ff gedeinstalleerd.(muis doet het nog steeds wel)

Opnieuw opstarten--> een of andere foutmelding voor het opstarten van windows dat windows iets in het regestrie had staan over ***vga.vxd(de eerste 3 letters weet ik niet meer, zit nu op mijn werk dus is een beetje lastig terugkijken) Heb dat verwijderd maar nog steeds de foutmelding. Daar komt bij dat mijn muis het niet doet. Hij heeft geen muis gevonden op de ps2 aansluiting. Dit kan goed kloppen omdat deze op een usb aansluiting zit.

Oude drivers geinstalleerd waar windows het eerst wel normaal mee deed maar nu vind hij de muis nog niet en kan ik mijn res niet hoger dan 640x480 en heel weinig kleuren instellen. 2e probleem dus :(.

Wie kan mij helpen?(ik weet het het is vrij onduidelijk, geef vanavond wel wat meer details)
Dit kan een irq probleem zijn of een driver conflict. Kijk in je apparaat beheer naar de apparaten met een uitroepteken (Dit zullen dan waarschijlijk de muis en videokaart zijn) en dan moet je die apparaten ff uit de lijst halen, opnieuw opstarten, dan de drivers opnieuw installeren, weer opnieuw opstarten en kijken wat ie dan doet...

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Je vga is van je display adapter, niet zo raar dus dat je beeld niet zo best meer is als je dat verwijderd. Die zul je dus sowieso opnieuw moeten installeren.

http://www.bonuszoeken.nl

• thejoker80
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:25 schreef Baarsjes het volgende:
Je vga is van je display adapter, niet zo raar dus dat je beeld niet zo best meer is als je dat verwijderd. Die zul je dus sowieso opnieuw moeten installeren.
Beeld was al slecht voordat ik deze had verwijderd. :(

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 16:56

Dido

heforshe

Heb hetzelfde probleem gehad: Toen ik m'n nieuwe PC kreeg, had ik het scherm eerder in huis. Die heeft twee dagen op m'n oude PIII gederaaid. Daarna oude scherm er weer op... niet dus. Hoogst mogelijke res 640x480, 16 kleuren, geen muis te vinden (ook USB...)

Muisdrivers, schermdrivers eraf gegooid, uitgezet, PS/2 muisje eraan, herastarten, schermdrivers geinstalleerd, reboot, USB muis + drivers opnieuwe geinstalleerd. Problemen opgelost.

Wat betekent mijn avatar?

• thejoker80
  • Niet online
bedankt, ik denk dat ik dat ook maar is ga proberen :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
dat heb ik dus ook. Ik had een msi6330 met duron750, nu een asus a7v333. Alles er opnieuw in, win98se opstarten, installeert alles opnieuw en wil vervolgens (lijkt het) alleen maar in veilige modus draaien. video 640*480*16 kleuren. naja ik wou toch winxp installen.

Verwijderd

he joker hij ligt naast je keyboard of het moet een draadloze zijn dan moet je ff zoeken.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mischien eens sfc draaien een een paar originele drivers van win98SE terugzetten, en daarna weer je "oude" drivers installen....

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 28 mei 2002 15:29 schreef Mick_bravo het volgende:
he joker hij ligt naast je keyboard of het moet een draadloze zijn dan moet je ff zoeken.
Jow, ga jij iemand anders eens pesten...

// ff verder nu //
Heb je niet gewoon de verkeerde chipset drivers ge-installed ?
Toch idd maar ff ps2 muisje opsnorren (of convertor stekkertje) en de boel weggooien bij apparaatbeheer.

• thejoker80
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef KillerAce_NL het volgende:

// ff verder nu //
Heb je niet gewoon de verkeerde chipset drivers ge-installed ?
Toch idd maar ff ps2 muisje opsnorren (of convertor stekkertje) en de boel weggooien bij apparaatbeheer.
Ga ik vanavond maar is doen, jullie horen er nog van.

• thejoker80
  • Niet online
heb al vanalles geprobeerd, mijn beeld is weer normaal maar mijn muis doet het nog steeds niet. Hij zit in een usb poort en een ps2 muis heb ik niet bij. Heb de drivers van de muis al geinstalleerd maar nou geeft hij bij apparaatbeheer een foutmelding bij de muis.

Ook bij de USB controller> USB Root Hub geeft hij een foutmelding. Als ik er nieuwe drivers voor installeer nog steeds. Wat is er fout. :(

als je bij config scherm > system > hardware > usb > drivers > details kijkt staan er 2 dingen.

de eerste kan die wel vinden en de tweede niet, iets van:
vmm32.vxd (ntkern.vxd)

Ik heb een beetje rondgezocht en het schijnt dat een van de files mist.
Pagina: 1