Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Centrale deurvergrendeling...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om computer met relais-plank in een auto te bouwen. Nu heeft deze auto centrale deurvergrendeling. Ik wil 1 van de relais aansluiten op die vergrendeling. Het moet ongeveer zo gaan werken als bij een afstandsbediening alleen dan via de computer.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik het als volgt kan laten werken: Ik zet het relais over de 'deurslot-schakelaars' van de auto heen. Er komt een signaal van mn computer het relais trekt aan en de deuren gaan op/van het slot. Ik maak dus in feite alleen een extra schakelaar in het bestaande systeem.
Het gaat op een BMW 318i.
Gaat dit volgens jullie ook werken of fakkel ik dan mn bedrading af?

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Mocht een van jullie extra info nodig hebben dan geef ik die graag.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je bestaande systeem een gewone schakelaar of pulsschakelaar heeft, dan kun je deze inderdaad gewoon met een relais overbruggen. Zorg er wel voor dat je bij een pulsschakelaar je relais kort aantrekt, en niet constant, zoals je bij een gewone schakelaar doet.

Wat ben je precies van plan? Een superintelligent alarm of zelfrijdende auto ofzo?Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/acouse/webicons/borg.gif

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

uh dus je wil je pc de deuren laten ontgrendelen? Leuk als je een virusje krijgt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad een puls schakelaar in... En het relais blijft maar kort aangetrokken...

Over het doel.. In eerste instantie een auto-alarm. Ik wil er alleen ook een gps en een gsm aan koppelen... Het is allemaal nog ver weg maar ik probeer het zo te gaan maken dat als er word ingebroken ik een sms krijg op mijn gsm. En dat als de auto dan gaat rijden er per interval een sms word verstuurt met de coordinaten van de plaats waar de auto zich op dat moment bevind.
Maar nu eerst maar eens voor elkaar krijgen dat de computer de auto kan openmaken.

Verwijderd

leuk id, dit topic staat ge-bookmarked

Verwijderd

super cool idee...
weet nog iets leuks..
verwerk er ook een camera in zodat je een foto van de dader hebt.. :) :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Je gaat dat toch niet op windows laten draaien? :p

Verwijderd

lolz :) ik ben benieuwd dus je gaat ook nog iets maken dat je computer de gegevens van een GPS gaat verwerken in een log? via dit log gaat ie SMS'jes verzenden via een mobiel / draadloos internet? of via een andere mobiel die de pc aanstuurt?

dus je hangt een GPS aan een pc en een mobiel... de gps geeft de informatie aan de pc en die verstuurt via een gsm de sms'jes?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

kuch... ahum, check de datum: Door 0perat0r - Tuesday 28 May 2002 13:01

Beetje half-ouwe koe...

Ik laat hem nog wel ff open, misschien dat de topicstarter nog opduikt met een update...

* AcouSE is interested :P

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik ben automonteur.. (ja nogsteeds :) ) maar nu bou ik regelmatig autoalarmen in die met centrale deurvergrendeling werken! nu zitten er altijd een paar draaden die je moet aarden voor open en dicht maken van de deur, ik kan op mijn werk voor elke auto precies uitzoeken welke draden dat zijn en waar die lopen! bij volvo V70 (vorige week ingebouwt) zitten er 2 draden links onder de stuurkolom Groen/Rood en Groen/blauw d8 ik met nog te herinneren.. dus ik kan wel eens kijken!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Daar heb je van die kant en klare setjes voor hoor. Waarom ge je je pc hier voor gebruiken?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 12:17:
Daar heb je van die kant en klare setjes voor hoor. Waarom ge je je pc hier voor gebruiken?
Ons ben twiek'rs :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

ShadowrunR schreef op 16 september 2002 @ 13:59:
Je gaat dat toch niet op windows laten draaien? :p
De nwe 7 serie draait ook op windows... daar zou ik toch graag in rijden :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

Reptile209

- gers -

offtopic:
En dan wordt je auto niet meer gejat, maar wordt er:
* een ruitje ingetikt
* je PC gejat
* je GSM gejat
* je GPS ontvanger gejat
au? :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

en toen ging ie alles op een goeie plek inbouwen...

(tussen karresorie (ja is fout :P) en interieur bijv.
Pagina: 1