server hangt bij file transfer

Pagina: 1
Acties:

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 01:03
Ik heb twee pc's (beiden XP) aan elkaar hangen met een crosslink en ze delen ook internet met winroute. Het internet delen gaat prima, en het filesharen lijkt ook prima te gaan... Alleen wanneer ik een file transfer doe, dan gebeurt het bijna altijd dat dan de server blijft hangen. Dit heeft er ook al eens voor gezorgd dat de client een keer een harddisk failure kreeg. Ook kwam ik er een keer achter dat, als ik tijdens de file transfer vanaf de client een beetje heen en weer ging klikken in netwerk omgeving in mapjes op de server, dat hij dan kennelijk niet bleef hangen. Ik heb dus echt geen idee wat het zou kunnen zijn, dit laatste deed me denken aan een timeout iets ofzo, maar ik ben een netwerkn00b, dus heb geen idee of er zoiets is. Ik heb ditzelfde probleem gehad toen beide pc's Win2000 draaiden, en ook toen de server XP had en de client Win2000. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Heeft het zin om een nieuwe kabel te kopen?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Je hebt dus in de WinRout bak, twee netwerk kaarten, eentje aan Inet en eentje voor je cross-link. Zo ja je dit allemaal allemaal weet te draaien ben je m.i. niet echt een 100% netwerkn00b.

Voorts is het interessant te weten welke programma's je gebruikt voor FTP-server/client. Harddisk failures hebben in principe niets te maken met network failures.

Een kabel probleems is meestal niet een 1e oorzaak van jouw omschreven probleem. Ik zou het eerst zoeken in de client FTP programmatuur.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• chux
okay, gelukkig idd niet 100% n00b, maar heb alles wel in elkaar gezet aaan de hand van GoT zo'n beetje.

anyway, ik gebruik geen ftp-progs eigenlijk. het gebeurd als ik gewoon in windows explorer of commander in de netwerk omgeving een file versleep...

Verwijderd

Ik zou eerst uitzoeken of er op de server geen IRQ conflict zit tussen je netwerkkaartje van je interne lan en een ander onderdeel. Bij flink gebruik kan het soms gebeuren dat de IRQ sharing niet goed werkt waardoor je server vast loopt.

(System information -> Hardware resources -> Conflicts :))

Verwijderd

Ik heb ook dat ik tijdens het kopieren van mijn server naar mijn laptop of andersom er soms minuten lang niets gebeurd.

Maar bij mij heeft het te maken met de collisions die ik zie op mijn hub. Ik meen dat het komt doordat bij netwerkkaarten op 100Mbps synchroniseren, terwijl de hub maar 10Mbps aankan... Er zullen uiteindelijk packets verdwijnen waardoor de pc's op elkaar wachten tot een zekere timeout...

Misschien heb je een soort vergelijkbaar iets, alleen heb je geen hub maar een directe kabel...

Zijn beide netwerkkaarten 100Mbps en heb je geen slechte kabel of contacten?

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb het zelf ook rare dingen met winroute, m'n cpu gebruik gaat dan door winroute heel erg omhoog, alleen maar omdat ik een bestand naar de machine kopieer :(

bij mij loopt het wel door maar gaat traag,

server (winroute) - amd duron 800, 1gb ram
workstation - amd 1400

dus aan de snelheid van cpu zal het niet liggen, zet winroute eens uit en test het dan nog eens

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 30 mei 2002 11:43 schreef Porcupine het volgende:
Ik heb ook dat ik tijdens het kopieren van mijn server naar mijn laptop of andersom er soms minuten lang niets gebeurd.

Maar bij mij heeft het te maken met de collisions die ik zie op mijn hub. Ik meen dat het komt doordat bij netwerkkaarten op 100Mbps synchroniseren, terwijl de hub maar 10Mbps aankan... Er zullen uiteindelijk packets verdwijnen waardoor de pc's op elkaar wachten tot een zekere timeout...

Misschien heb je een soort vergelijkbaar iets, alleen heb je geen hub maar een directe kabel...

Zijn beide netwerkkaarten 100Mbps en heb je geen slechte kabel of contacten?
collisions op een crosscable tussen 2 machines :?

Verwijderd

hmm. ja. hij heeft alleen een crosscable en daar heb je geen collisions op natuurlijk... hmpf... tja, dan moet het een software issue zijn.

Misschien eens proberen je networkcards te re-installeren.

• chux
thanx 4 de replies guys.
ik ben een beetje laat met replyen, maar was de hele dag op school..

Het schijnt nu oppeens te werken!!!!
Ondanks dat ik het zeker eerder geprobeerd had (maar waarschijnlijk alleen in win2k), lijkt het nu te werken, als ik winroute inderdaad uitzet. Bij een flinke file hangt ie wel een paar keer zo'n 20 sec. maar hij gaat daarna wel door, wat ik eerst niet had dus. Het is nog wel traag, maar damn, het gaat wel, en dat heb ik afgelopen maanden nooit gehad.
Thanx again!

greetz,
chuck
Pagina: 1