Ik heb nog een oude P166 staan, dit is eentje zonder MMX! Is deze bejaarde processor nog een beetje op te voeren! En zo ja, hoe krijg ik dit voor mekaar! Ik weet wel wat van overclocken maar niet gigantisch veel heb er ook nog nauwelijks ervaring mee!
hmm P166 zijn niet echt goed te o/c
probeer eens 2,5 * 75
ik geef je niet veel kans
probeer eens 2,5 * 75
ik geef je niet veel kans
Doen het best aardig zijn mijn bevindingen :):)
'k had er ook zo'n een en die deed zoiezo met gemak 200 en als de rest van de hard ware het toelaat kan 233 ook wel.. met een hoge fsb (83)
'k had er ook zo'n een en die deed zoiezo met gemak 200 en als de rest van de hard ware het toelaat kan 233 ook wel.. met een hoge fsb (83)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Onderstaande quote hebbik van Tommie's overklokgids.
P166 Classic & MMX (and hence the P150) is super for 187.5 @ 2.5 x 75 MHz and in most term runs fine at 200 @ 3 x 66 MHz.
Als je een SuperSocket7 bord hebt kan je 208@2,5x83 proberen. Zie de link.
(Of 200@2x100 ?????)
P166 Classic & MMX (and hence the P150) is super for 187.5 @ 2.5 x 75 MHz and in most term runs fine at 200 @ 3 x 66 MHz.
Als je een SuperSocket7 bord hebt kan je 208@2,5x83 proberen. Zie de link.
(Of 200@2x100 ?????)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Da's nou toevallig. Eergisteren ontdekt dat m'n huisgenoot met een P166 (=2.5x66) een erg leuke Soyo mobo heeft. Die oude Pentiums hebben geen multiplier lock, dus die draait nu vrolijk op 3x66->200MHz.
Bus van 75 geprobeerd, maar de SIMMetjes trokken dat niet. Ben benieuwd hoe hard ik hem kan krijgen als ik die eruit sloop en een van m'n PC100 DIMMetjes erin gooi (mobo heeft beide).
:(Nu nog m'n eigen &^%#reservebak met een i810 draaiend krijgen:(
Bus van 75 geprobeerd, maar de SIMMetjes trokken dat niet. Ben benieuwd hoe hard ik hem kan krijgen als ik die eruit sloop en een van m'n PC100 DIMMetjes erin gooi (mobo heeft beide).
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben (was) die ganggenoot. Hij draait nu op 3x75
Moet best ver kunnen, ik heb jaren een 166 gehad die gewoon netjes stabiel op 200 Mhz liep, 233 kon ook maar helaas niet geheel stabiel (videokaart kreeg kuren) Alles op een Abit SM5A
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Er zal waarschijnlijk PC-66 geheugen in moeten want anders ziet hij module groter dan 16MB als 16MBOp dinsdag 03 oktober 2000 11:16 schreef dion_b het volgende:
Taal fouten inbegrepen ;)
->[OCM]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik kreeg 'm niet hoger dan 188 MHz. Maar dat was wel op een heel erg wazig mainbord met noname simms dus misschien kon die proc wel een stuk verder...
Oerbrood!
Ik heb een 166mmx op 266mhz draaien 
En dan wordt ie nog maar 33 graden
En de classic p166 zal toch wel 233 kunnen halen?
En dan wordt ie nog maar 33 graden
En de classic p166 zal toch wel 233 kunnen halen?
een neef van me en ik hadden z'n 166mmx op 250 draaien en de classic 166 op 233, gek genoeg draaide z'n 133 op 266
If it ain't broke, fix it till it is...
Ik heb er hier ook nog eentje...Een classic P166, loopt prima op 200MHz door mbv. de multiplier op 3.0 ipv. 2.5 te zetten. Hoger wil niet want de multiplier kan ik niet hoger instellen...FSB aanpassen wil ook niet. Hij wordt trouwens al lekker heet dus 't is wel goed zo ('t is toch maar een reserve pc).
Mijn p166 doet niente op welke OC instelling dan ook.
These are my principles. If you don't like them I have others.
Verwijderd
Ik heb een oude dell dimension.. ook mmx
Die was eerst 166 en loopt nu stabiel op 233
ik zou zeggen probeer ut eens gewoon..
Die was eerst 166 en loopt nu stabiel op 233
ik zou zeggen probeer ut eens gewoon..
Foei RTGO! Dit is wel een heel oudeOp maandag 10 december 2001 07:41 schreef rtgo het volgende:
Ik ben (was) die ganggenoot. Hij draait nu op 3x75
(valt me mee dat Exirion hem niet gelijk dichtgooide)
* dion_b baalt momenteel overigens- nu wel een 166MMX op de kop getikt, maar een multiplier lock en mobo die niet verder wil dan 66MHz houdt vooralsnog iedere OC poging tegen (al moet een gegeven paard niet in de bek gekeken worden- CPU was gratis, mobo 5,- )
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1