Toon posts:

MSI K7T266 PRO2 RU raid controller verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na even de search doorgegaan te zijn kom ik een heleboel problemen tegen, maar deze nog niet...
na de 3.5 bios update te hebben geinstalleerd kan ik ineens mijn raid controller niet meer vinden, heel af en toe staat ie er tussen, maar meestal niet.
Nou heb ik m op t moment gewoon disabled staan, maar toch..
Bios opnieuw geflashed, zelfde resultaat, verder draait het wel stabiel al reset de pc zich wel vaak tijdens opstarten. (tijdens post ) ook dit lijkt aan de bios te liggen.
net als wat ook al eerder is vermeld, maar toen afgedaan als batterij probleem.. namelijk fsb omhoog schroeven, dit werkt, maar tijdens post reset ie zichzelf weer en zet de FSB weer op default.
Dit is duidelijk geen batterij probleem, ook geen power probleem, of instabiliteit, ik testte dit ook even met een FSB van 134 ipv 133 en t geeft hetzelfde effect
met de orriginele bios draait alles stabiel, maar werkt fuzzy logic niet, en krijg ik m niet eens op 134 FSB aangezien ie dan al niet meer boot.
tevens nog een ander raar dingetje.. geeft aan tijdens post dat ide-0 geen 80 pin conducter cable heeft, cable vervangen door 3 verschillende en allemaal hetzelfde resultaat.
Op zich niet echt dramatisch, maar het vertraagt opstarten met ruim een minuut
Iemand anders ervaringen hiermee en mischien een oplossing?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien het bios flashen inclusief de raid controller?

ow en dat 3.5 bios is kut, heb zelf nog lekker de 3.3

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kon ik met de 3.3 nog geen 10e mhz overclocken, wat ook enigzins frustreert.
Helaas lukt dat met de 3.5 ook niet, nou ja.. hij reset m dan weer, dusmaakt t inderdaad niks uit.. mischien toch gewoon verder gaan spelen met flashen
tnx anyway

Verwijderd

moederborden zijn ook niet gemaakt voor overklokken. Stel hem mooi in op je standaard snelheid. Daar is ie voor gemaakt. Jouw moederbord zal wel slecht uit de tests gekomen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nou vind ik dat wel een beetje een sterke reactie hoor.. als t met de 3.5 bios op zich wel lukt (gaat netjes langs de post) en met 3.3 niet.. dan denk ik toch eerder aan een bios probleem dan een hardware limiet.. en sowwieso... een mobo en niet overclocken? nahhh onmogelijk...

Verwijderd

Dit moederbord komt niet slecht uit de test hoor.
http://www.hardware.info/reviews.php?id=236&page=10

:)
Pagina: 1