Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ha die medemensjes,

ik had weer es een vraag: mijn oude twinmos PC2100 256MB DDR Cas2.5 heb ik een aanbod voor gehad voor 85 € ... (is dat goed) ?

Als ik deze verkoop moet ik natuurlijk wel nieuw geheugen hebben :P

Mijn eisen --> 160 Mhz FSB met Cas 2-2-2 en alles op zijn strakst (die andere timings ken ik niet uit mijn hoofd)

Kan ik dan het beste PC2400 of PC2700 kopen ???
Welke merk dan weer (Crucial, Corsair, Samsung, Twinmos dus niet of whatever)

256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec)
256MB PC2400 DDR SDRAM (Corsair)
256MB PC2700 DDR SDRAM (Micron)
256MB PC2400 DDR SDRAM (Mushkin)
256MB PC2700 DDR SDRAM (Kingston)

Dit zijn mijn keuzes ... welke in godsnaam neem je dan :? ??? (denk aan de eisen)

Ik zat zelf aan dat PC2400 Corsair te denken ... some help would be welcome

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc 2400 == 150 FSB

dus je zit zzowiezo al op PC 2700

Ik zou voor samsung gaan

er is laatst een roundup geweet, zoek ff op de frontpage van t.net naar pc 2700 ofzo...

edit : deze dus http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/

lol 1500e post
Afbeeldingslocatie: http://bla.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Aangezien ik mijn oude geheugen verkocht heb voor 85 € :9 kan ik dit veel betere geheugen zo kopen.

Dit lijkt op het geheugen bij die review, maar ik weet het niet zeker ... :?

Het gaat over deze --> 256MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) voor 95 € (incl. verzendkosten) bij Gistron :? Is dat hetzelfde als in de review, zoja, dan ben ik blij, want dat is een mooi prijske :D *D

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op dinsdag 28 mei 2002 12:27 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
...
Je moet ff de URL fixen, er staat nu een rood kruisje.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Nu lees ik dit en ben erg overtuigd :P

http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/page8.htm

Maar er staat de de Vcore van het memory iets verhoogd moet worden en er goed moet worden "ingeburned" de eerste twee dagen VOOR het overclocken... :?

Waar in mijn bios (kan serieus NIET vinden) van mij A7V266 met bios 1006 kan ik dat instellen ????

En waarom moet hij eerst twee dagen inwerken :?

:? ? :? ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corsair XMS 3200 natuurlijk, dat is echt the fastest gun on the block. Kost wel een beetje meer geld. €85,-- voor tweedehands geheugen is een aardige prijs, momenteel nieuw rond de €110,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:12 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Je moet ff de URL fixen, er staat nu een rood kruisje.
Als je erop klikt doet hij het gewoon :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:17 schreef aad123 het volgende:
Corsair XMS 3200 natuurlijk, dat is echt the fastest gun on the block. Kost wel een beetje meer geld. €85,-- voor tweedehands geheugen is een aardige prijs, momenteel nieuw rond de €110,--
Ik zie echt geen Corsair 256MB DDR XMS3200 voor 110 € hoor ... :?

Afijn, samsung is bijna net zo goed en wel iets vriendelijker geprijsd :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:16 schreef marzzman het volgende:
Weet iemand dit toevallig ?

(het geheugen zal wel op mijn mobo passen denk ik)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:21 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ik zie echt geen Corsair 256MB DDR XMS3200 voor 110 € hoor ... :?

Afijn, samsung is bijna net zo goed en wel iets vriendelijker geprijsd :P
Die € 110,-- is dan ook voor standaard geheugen, wat jij zoekt is niet standaard, het moet overclockbaar zijn, daar betaal je nu eenmaal meer voor. Ik dacht dat die Corsair €165,-- deed, dat is dus inderdaad duurder, maar dan heb je wel geheugen dat echt valt te overclocken en stabiel blijft. Voor een dubbeltje op de eerste rang draait in dit soort gevallen meestal op een teleurstelling uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:37 schreef aad123 het volgende:
:?
256MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung) is topgeheugen hoor !

En als je dan de reviews op het net leest, zie je dat het modules zijn die stabiel en perfect aan mijn eisen voldoen !!!! En dat voor een totaal van 95 € ... gewoon doen dacht ik zo :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inbranden wil zeggen de hoogste snelheid haalbaar met het hoogste voltage, en dan lang laten draaien met aplicaties die veel met geheugen te maken hebben (memtest, sisoft membench enz.)

Na een paar dagen zal het geheugen nog hoger kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Jongens, de topicstarter zei GEEN TwinMOS geheugen te nemen...
Waarom niet ??? Ik heb sinds kort een nieuwe PC met een TwinMOS PC2700 (512MB) reepje in mijn PC'tje hangen en geen enkel probleem, loopt op CAS 2-2-2.
Systeem is lekker snel. Ik wist niet eens dat Windows XP ook stabiel kon lopen...
Nu heb ik het reepje eens zitten bekijken maar de geheugenchips die erop zitten zijn van Winbond, en als ik bovenstaand artikel lees komt het Winbond geheugen helemaal niet slecht uit de test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 13:44 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
inbranden wil zeggen de hoogste snelheid haalbaar met het hoogste voltage, en dan lang laten draaien met aplicaties die veel met geheugen te maken hebben (memtest, sisoft membench enz.)

Na een paar dagen zal het geheugen nog hoger kunnen
Das wel heel vreemd en daar heb ik nog NOOIT van gehoord --> ff je ram aan zijn werkomgeving laten wennen :P

Maar thanx for telling me *D

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 14:13 schreef BioWEB het volgende:
verklaring voor jou
Je hebt gelijk, ik onderbouw het even.

Ik heb dus ook winbond chips en heb de volgende ervaring --> mijn reepje 256MB PC2100 Cas2.5 draaide Cas2 stabiel op maximaal 141 en geen Mhz meer, By SPD draait hij max op 149 zonder lockups, das gewoon niet hoog genoeg.

En luister, ik zeg niet dat Twinmos en Winbond slecht zijn, zeker niet, stabiel perfect op hu standaarden, maar dat samsung geheugen lijkt me gewoon beter !

geheel persoonlijk dus en nfi (no flame intended)

:P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Afijn, als niemand meer goede tegenargumenten heeft aan te voeren ( >:) ) dan ga ik voor dat samsung geheugen :D

Thnx people

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Ik vat het ook helemaal niet als flame op hoor. Ik wilde gewoon eens weten waarom je geen TwinMOS geheugen zou moeten nemen... Nu weet ik dat dus... Puur overklokbaarheid dus...

Weer wat geleerd (ben nog niet helemaal thuis in nieuwere geheugen, ben net overgestapt van SDR-SDRAM naar DDR-SDRAM, vandaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een belangrijk verschil, PC2700 is bepaald geen standaard. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Corsair snelheden garandeerd, en dat kon bij Samsung wel eens tegen zitten, die garanderen niet dat het geheugen die 166 MHz van Corsair haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 14:43 schreef aad123 het volgende:
Er is een belangrijk verschil, PC2700 is bepaald geen standaard. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Corsair snelheden garandeerd, en dat kon bij Samsung wel eens tegen zitten, die garanderen niet dat het geheugen die 166 MHz van Corsair haalt.
nee hij haalt hoger >:)

check die review dan (en nog wat andere) --> hij haalt zeker 166 Mhz Cas2-2-2-5-1 !!! (in de meeste reviews zelfs aggressiefste timings op 183 Mhz (en soms hoger ja))

Ik koop het denk ik gewoon (of iemand moet echt met een IJZERSTERK argument komen) :7

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Net weer gekeken en zie echt geen optie in mijn bios waar ik het voltage van het geheugen kan verhogen ... niemand een ideetje :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 14:45 schreef marzzman het volgende:

[..]

nee hij haalt hoger >:)

check die review dan (en nog wat andere) --> hij haalt zeker 166 Mhz Cas2-2-2-5-1 !!! (in de meeste reviews zelfs aggressiefste timings op 183 Mhz (en soms hoger ja))

Ik koop het denk ik gewoon (of iemand moet echt met een IJZERSTERK argument komen) :7
De geteste reep haalde hoger, dat houdt dus niet in dat elke reep hoger haalt. Het kan dus tegenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
http://www.subzerotech.com/reviews/hardware/memory/ddr333roundup/index5.shtml

WOW --> check deze review en alle twijfels zijn weg !!! :9 :9~

Jij zegt wel dat je geluk moet hebben, maar ik heb 5 reviews gelezen en alle waren ze geweldig !!!

http://www.hardwareluxx.de/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=6&t=000015&p=10

Ook daar komt hij er weer goed uit

Samsung here I come :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 14:47 schreef marzzman het volgende:
Net weer gekeken en zie echt geen optie in mijn bios waar ik het voltage van het geheugen kan verhogen ... niemand een ideetje :?
Niet echt een nuttige reactie, maar je kan natuurlijk altijd gaan solderen; weerstandjes en condensatoren op je moederbord gaan vervangen. Alleen is dit niet echt veilig voor je moederbord en het is ook niet voor de simpelste ziel weggelegd. Je zult dus moeten gaan zoeken op het net om technische info over je moederbord te gaan achterhalen.

BTW: Ik ben het wel erg eens met aad123; de ene reep is de andere niet. Je kan geluk hebben en een goed reepje treffen, maar succes is in dat geval niet door de fabrikant gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
Even een berichtje uit de praktijk.

Corsair XMS3000 geheugen loopt bij mij rete strak op de snelste settings....

Dit loopt zelfs strak op 198 MHZ !!!! (fsb 119 mem 3:5)

Kortom, als je echt wat wil dan is dit perfect geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 16:38 schreef bassio het volgende:
Even een berichtje uit de praktijk.

Corsair XMS3000 geheugen loopt bij mij rete strak op de snelste settings....

Dit loopt zelfs strak op 198 MHZ !!!! (fsb 119 mem 3:5)

Kortom, als je echt wat wil dan is dit perfect geheugen
Maar das dus veel duurder :P en ik wil niet meer als 100 € neerleggen !!! :)

Afijn, ik ga voor het samsung geheugen en veel tweakers (hoop ik) zullen dit ook een goede keus vinden *D

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
he? pc2700 past toch helemaal niet op een pc2100 mobo. leest iedereen hier nu overheen?

Mischien wil pc2400 wel das geen officiele standaard dacht ik net als pc3000 da wil toch ook op een pc2700 mobo. Of zit ik hier nu te zwamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 20:35 schreef smokey het volgende:
he? pc2700 past toch helemaal niet op een pc2100 mobo. leest iedereen hier nu overheen?

Mischien wil pc2400 wel das geen officiele standaard dacht ik net als pc3000 da wil toch ook op een pc2700 mobo. Of zit ik hier nu te zwamme.
je zit te zwammen ;)

de layout van de geheugenmodule is hetzelfde, alleen is hij beter te overclocken op een PC2100 bord

makkelijk van 133 naar 1666 dus :P

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af waarom topicstarter een topic start als hij al zo overtuigd is van het feit dat ie samsung moet hebben. Uit de verschillende reviews die ik heb bekeken blijkt overigens Corsair superieur aan Samsung, vooral wat betreft de Cas timings die veel agressiever te zetten zijn, maar ik heb de indruk dat topicstarter die een beetje uit het oog is verloren. Overigens ook een belangrijk gegeven bij samsung-modules, die dus ook in verschillende cas-timings komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 22:35 schreef aad123 het volgende:
nee, je begrijpt me niet
Nee, ik wil geen corsair, ik weet wel dat zij hogere timings en fsb kunnen GARANDEREN, maar samsung haalt dat vaak ook en is gewoon VEEL goedkoper ... :)

snappie hem nu ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Hier verliest Corsair XMS3000 het van Samsung PC2700

http://www.pctech.gr/reviews/corsair/benchmarks.php

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 20:16 schreef marzzman het volgende:
Hier verliest Corsair XMS3000 het van Samsung PC2700

http://www.pctech.gr/reviews/corsair/benchmarks.php
Beter lezen, daar gaat het om Corsair XMS 2700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 20:36 schreef aad123 het volgende:
Beter lezen, daar gaat het om Corsair XMS 2700
Pardon |:( mijn (domme) fout ...

Maar aangezien ik denk dat jij niet zomaar uit je nek lult: 'denk je dan dat dit geheugen een slechte koop is voor dat bedrag (95 € TOTAAL) ???'

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 20:38 schreef marzzman het volgende:

[..]

Pardon |:( mijn (domme) fout ...

Maar aangezien ik denk dat jij niet zomaar uit je nek lult: 'denk je dan dat dit geheugen een slechte koop is voor dat bedrag (95 € TOTAAL) ???'
Je zal er geen slechte koop mee doen, maar je zal eerder tegen een overclocklimiet aanlopen. In de meeste gevallen echter zal het perfect voldoen. Ik zou bij diepe overclockplannen in ieder geval wel ivesteren in het iets duurdere geheugen, meestal is het wel stabieler. Ik heb zelf Dane Elec PC133 Cas 222, en die komt niet verder dan 143 MHz, daar heb ik dus achteraf een klein beetje spijt van. Ik ga nog proberen of het met een minder agressieve instelling verder komt overigens, dat schijnt wel eens te lukken.
Pagina: 1