Toon posts:

[Internet delen / NT4] werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 3 PC's teweten een AMD 2000+ een PIII 750 en een P133. Ik heb alles troubleshoot rommel bekeken en ook de topics goed gelezen, maar het niet kunnen vinden.. :(

Ik heb mijn P133 geinstalleert als een NT4 workstation en wil via hier mijn inet (@home) verbinding delen. Tot voor kort had ik (toen ik de amd nog niet had) mijn P750 met 2 netwerk kaarten draaien met hierop Sygate, zodat de p133 die toen nog van me zusje was ook van inet te voorzien. Dus ik dacht ook wel even dat te kunnen doen met een NT4 bakje. Nu ben ik er achter gekomen na de installatie van de NT4 bak dat ik vanaf mijn AMD wel kan inetten maar niet kan FTP'en. En dan wil ik wel !. Ik heb al op de Sygate site gekeken om te kijken wat dit probleem zou kunnen zijn, maar niet gevonden :(.

Vervolgens heb ik besloten om sygate er af te gooien en winroute te installeren. Tot mijn grote verbazing zag ik dat ik van mijn AMD kon FTP'en!!!

Maar nu: de NAT functie van winroute staat aan, waardoor ik wel vanaf de AMD en P750 naar buiten kan ftp'en enz enz. Maar niet van buiten af op mijn NT4 bak kan komen waar ik een FTP-server en WINVNC heb draaien.

Wie kan mij helpen zodat ik en via buitenaf op mijn NT4 bak kan komen met WINVNC en FTP en SSH. En ook als ik thuis ben via de amd en p750 naar buiten kan ftp'en enz enz.

Bij voorbaat dank !!!

Verwijderd

je hooeft niet zo te SCHREEUWEN hoor! |:(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
title editted. Verzoek aan de topicstarter dit niet meer te doen, de volgende keer kost het je een OW.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 28 mei 2002 12:08 schreef decrypt het
volgende:

je hooeft niet zo te SCHREEUWEN hoor! |:(
hij heeft notabene als studierichting 'communicatie' ;)

dan zou je toch beter moeten weten...

topicstarter: wat je wilt weten is allemaal wel op de site van winroute te vinden, en ook hier wel middels de search,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
bespaar me dat gezeur over die hoofdletters en geef liever een passende oplossing.

Het valt me op dat er teveel mensen zijn die zeiken over hoe iemand een topic schrijft dan over de juiste oplossing\

DUH :(

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rustig aan he

sommige mensen ergeren zich daar wezenloos aan

pas op btw

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 12:14 schreef leandres het volgende:
bespaar me dat gezeur over die hoofdletters en geef liever een passende oplossing.

Het valt me op dat er teveel mensen zijn die zeiken over hoe iemand een topic schrijft dan over de juiste oplossing\

Wil je nu hulp of niet......

niemand is verplicht om je te helpen ofzo, dus bespaar me woorden als gezeur en gezeik.

do or do not, there is no try

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47
Op dinsdag 28 mei 2002 12:14 schreef leandres het volgende:

Als je een antwoord wilt zou ik dat toch eens anders gaan zien.

Topics waarvan de titel of de inhoud me niet bevalt negeer ik gewoon. (En ik ben waarschijnlijk niet de enige)

Verwijderd

Topicstarter
Okay Okay!!!!

Sorry! Ik bedoelde het niet zo.

Maar welke slimme wizzkid weet een antwoord op de door mij geschetste situatie?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Je hebt waarschijnlijk exclude from NAT niet aangevinkt.

Vink dat aan :)

Nadeel is wel dat je dan zelf niet achter NAT zit.

Ofwel het zo laten maar een port mappen naar 127.0.0.1

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan mogelijk om van mijn AMD alles naar buiten te bruiken FTP, enz enz

enn ook als ik op mijn werkt zit via VNC op die NT4 in te loggen?

want op dit moment zitten alle poorten naar de NT4 bak dicht. (waarschijnlijk door NAT ???)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 28 mei 2002 13:18 schreef leandres het volgende:
Is het dan mogelijk om van mijn AMD alles naar buiten te bruiken FTP, enz enz
Die exclude from NAT heeft daar geen invloed op
enn ook als ik op mijn werkt zit via VNC op die NT4 in te loggen?

want op dit moment zitten alle poorten naar de NT4 bak dicht. (waarschijnlijk door NAT ???)
Dat zit indd dicht omdat exclude from NAT niet aan staat zoals ik zei.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ! :)

Ik ga het vanavond direct proberen. Ik reply even als het werkt ja of de nee.

Nogmaals bedankt!

:) :)

Verwijderd

Topicstarter
De exclude from NAT was inderdaad het probleem. Dat is nu dus op gelost! Bedankt!

Ik heb hierop volgend nog een vraag. Hoe zet in met winroute poorten open? Of werkt het anders, ik kan namelijk vanuit mijn AMD met MSN geen bestanden versturen, hij zegt dan dat ik toestemming van de systeembeheerder nodig ben, (van mij mag het :P)

Weet iemand een oplossing? Eigenlijk wil ik vanuit de AMD volledige toegang op inet hebben, alleen naar binnen toe een beperking, logisch!
Pagina: 1