wireless monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Hi
Is dat mogelijk?
Ik heb een wireless muis en keyboard en vraag me af of een wireless vga out bestaat zodat ook de (LCD) scherm "los" staat van de computer op een andere plaats.

De wireless video/DVD apparaten zijn toch aleen voor TV out geschikt?
K.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
Ook los van het stroom?? Dat lijkt me niet echt handig, moet je zo'n grote accu meedragen.

Op zich zou VGA signaal wel draadloos te doen zijn, maar of het al bestaat :?

• kyrill
Nee, niet los van stroom, alhoewel het met een lcd scherm in principe zou kunnen, zoals in notebooks.
Een toepassing is de eettafel van bv een kookeiland Voor moeder de vrouw kan zij recepten en mp3's downloaden en email bekijken. De computer die ergens anders in de keuken staat is tegelijk een muziek(mp3) station. Als je gaat eten schuif je de lcd opzij of zet hem weg. Er zijn ook al "schattige" kleine toetsenborden.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=8]

DIT IS MIJN WEBSITE

• kyrill
De verhuizing naar dit onderwerp is discutabel. Ik heb geen vraag over adapters, geen vraag over monitoren.
Maar goed, vergissen is menselijk.

Maar goed, weet iemand hoe je wireless een verbinding met je monitor kan maken?
k.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 14:22 schreef kyrill het volgende:
De verhuizing naar dit onderwerp is discutabel. Ik heb geen vraag over adapters, geen vraag over monitoren.
Maar goed, vergissen is menselijk.

Maar goed, weet iemand hoe je wireless een verbinding met je monitor kan maken?
k.
Volgens mij bestaat dat niet.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kan idd (nog) niet. en als het al mogelijk zou zijn dan is je beeld volgens mij dusdanig slecht dat er gewoon niet op je systeem te werken valt

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Microsoft is in ieder geval wel al die kant op aan het werken. Nieuw in windows XP waren de terminal services met high-color en het naar een terminal overbrengen van geluid. Voortbordurend op dit idee zijn ze tot de conclusie gekomen dat een gewoon beeldscherm stiekum ook best een terminal kan zijn. Dit concept heeft vooralsnog de naam 'mira' meegekregen, en op http://www.microsoft.com/windowsxp/mira/default.asp is er meer over te vinden...

Verwijderd

Is wel mogelijk, maar dan op 800x600 50hz, gewoon TV out gebruiken en een flatpanel met TV-in (Neovo)
Kan je ook gewoon een stuk coax gebruiken. (Goedkoop en flexibel)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:20 schreef tweakerrrr het volgende:
Is wel mogelijk, maar dan op 800x600 50hz, gewoon TV out gebruiken en een flatpanel met TV-in (Neovo)
Dit is toch niet draadloos. Je gebruikt een stuk coax.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op dinsdag 28 mei 2002 15:30 schreef Michelangelo het volgende:

[..]

Dit is toch niet draadloos. Je gebruikt een stuk coax.
hiermee wel:

http://www.tweakers.net/reviews/299?

:)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

hiermee wel:

http://www.tweakers.net/reviews/299?

:)
Dat was ik effe vergeten te typen... :+
Maar een goedkoper alternatief is dus die Coax kabel, kan je enorme afstanden mee afleggen zonder zichtbaar kwaliteitsverlies en valt mooi weg te werken achter de plint.

• kyrill
Door tweakerrrr - dinsdag 28 mei 2002 15:20

--------------------------------------------------------------------------------

In dit geval gaat het om een flatpanel van 15 inch (Belinea, goed getest bij Tomshardware)en die zijn het meest "gelukkig" met één screen resolutie. Voor 15 inch schermen is dat 1024x768. Daar 800x600 op te zetten levert een hoop scherpte in :(
Die 50 hz itt 70/75 hz is nog te doen omdat dat bij "fixed pixels" minder belangrijk is dan het nagloei effect.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoge resoluties en refreshrates draadloos overbrengen zal je niet glad zitten. De benodigde bandbreedte is namelijk enorm en kan wel 300 MHz bedragen. In de al overvolle ether is er nou eenmaal niet zoveel ruimte meer. Met TV-out en dan zo'n Marmitek setje lijkt me wel het maximaal haalbare.
Pagina: 1