Toon posts:

pc start, geen beeld, processor kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals topic zegt
pc start gewoon
fan op proc draait, moederbord krijgt dus ook voeding
verschillende (werkende) geheugenreepjes en videokaarten geprobeerd dus daar ligt het niet aan
is de processor nu gewoon kapot of wat ??
er is niks hardwarematig veranderd wat de oorzaak zou kunnen zijn dus nu vraag ik me af, is die proc gwoon 'versleten' ofzo of kan het ergens anders aanliggen ?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

kan je ook videokaart zijn, had ik ook dacht eerst dat het me proc was maar het bleek me videokaart te zijn

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
nee want ik heb al 2 andere kaarten geprobeerd die wel werken in andere pc's en daarmee werkt ie ook niet dus
en bovendien is de videokaart die erin zit niet extreem oud en is er niets vreemds mee gebeurd en weinig reden om te denken dat ie kapot is

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je de bios al een keer gecleared?

Verwijderd

mm je hebt zo ongeveer hetzelfde als mij,
"AMD koelpaste op cach"

wat voor een proc heb je trouwens???

ik denk zelf dat de jumpers op je mobo niet goed staan of je proc gewoon stuk is.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Heb je AGP of PCI kaarten getest? Als je AGP-poortje brak is werken AGP kaarten niet meer :)

En clear je BIOS eens. Het is denk ik niet de processor :)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Dat kan echt aan van alles liggen. Ik heb laatst nieuwe pc van m'n pa in mekaar gezet. Alles erin, dee niks. Zat zo'n MSI-usb bracket bij met 4 ledjes, waarop je kan zien waar hij is tijdens booten. De foutcode die daarop stond bleek overeen te komen met een kapotte of verkeerd geinstalleerde proc. Best kut dus, als de proc meteen stuk zou zijn. Dus, alles er weer uit, proc er opnieuw (opnieuw goed :) ) ingezet, maar weer niks.
Toen alles er maar uit gehaald, en 1 voor 1 alles erin gezet. Bleek dus dat ik de IDE-kabel van de dvd en brander verkeerd om aangesloten had |:( (en dan denk ik van mezelf dat ik er verstand van heb >:) )

Maarja, hij draait nu als een tierelier. Het hoeft dus zeker niet je proc te zijn. Ik zou zeggen, haal alles eruit, en ga het stuk voor stuk aansluiten. Eerst alleen proc en 1 geheugenreepeje, daarna rest van geheigen, videokaart, enzovoort.
Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus ide kabels al los gehaald want wat ook wel vaag was dat lampje van de cdromspeler steeds brandde en de lade niet open ging
kheb een agp en isa :P videokaart getest
zal es kijke nog met een pci kaartje maar kdenk toch dat t daar niet aanligt

tis nie mijn pc dus kweenie pcies welke proc t is
maar voorheen heeft ie t volgens mij altijd goed gedaan dus tis wel vreemd..
kheb de bios al gereset met de jumpers maar hielp ook nix..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Piept de moederbord? Zoja, in welke volgorde (zoveel keer lang, zoveel keer kort, etc) :)

Verwijderd

pc start gewoon
....
fan op proc draait, moederbord krijgt dus ook voeding
verschillende (werkende) geheugenreepjes en videokaarten geprobeerd dus daar ligt het niet aan
is de processor nu gewoon kapot of wat ??
er is niks hardwarematig veranderd wat de oorzaak zou kunnen zijn dus nu vraag ik me af, is die proc gwoon 'versleten' ofzo of kan het ergens anders aanliggen ?
tsjah.... pc start dus NIET gewoon! >:)

Maaruh pieptie ook niet?? Zo nee, grote kans dat proc. kapot is jah!

Verwijderd

Topicstarter
met starten bedoel ik dus dat de voeding aangaat
niet zo bijdehand hoor :P

kheb proc eruitgehaald, weer eropgezet
alles zit goed, moet gwoon werken
tis een duron

hij wordt vreemdgenoeg ook helemaal nie warm ofzo, blijft zo koud als een kikker

toch kapot dus ?

btw mobo piept niet

Verwijderd

zit de stekker in het stopcontact?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 19:51 schreef CREAM het volgende:
zit de stekker in het stopcontact?
Werk je soms bij een helpdesk? :z

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als de mobo niet piept, dan ligt de oorzaak vaak bij de mobo zelf en in enkele gevallen bij de CPU.. :{

Om uit te vinden welke van de twee het is, kun je het beste een andere CPU, waarvan zeker is dat het werkt (uit een ander werkend systeem) erop prikken. Doet je PC het dan nog niet, dan is het de mobo, anders de CPU..

Is het van een nieuw systeem? Dan de mobo en/of CPU terugsturen! Indien oud, dan zou ik even kijken of er nog garanties op zitten :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Als je proc niet warm wordt, krijgt deze waarschijnlijk geen power, of niet genoeg. Check je verbindingen op het mobo naar de proc eens. Misschien zijn er een paar bekrast (doorbroken). Als ze doorbroken zijn, kun je solderen, maar als het te veel zijn, moet je uitkijken dat je geen kortsluiting veroorzaakt gezien dan alle aangesloten onderdelen (incl. proc) opgefikt zijn :'(

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

processors slijten niet zoveel tenzij je hem overclocked hebt,maar ik denk niet dat dit het geval is, ik denk dat je voeding gewoon naar de maan is! als dit namelijk het geval is krijgt je mobo teweinig stroom en gaat hij piepen of zichzelf uitschakelen!

wisdom is rarely common

Verwijderd

Ook hier geld:

CLEAR CMOS!

En voor iedereen die denkt dat de proc kapot is: trek je proc er eens uit en kijk wat je systeem doet. VEEL minder dan wat hierboven beschreven staat! >:) Dus... dat is het niet.

Verwijderd

Dat is toch net weer een andere situatie... Ik heb heb bij mij ook gehad toen de proc. kapot was: geen beeld, geen piepjes, voeding+ fans gaan aan en verder niets
Pagina: 1