[tcp] bepaalde poorten van een programma...

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mijn probleem zit zo

ik heb een davilex multi-user server (:r)

maar oke op mijn netwerk draait dit... (voor zover davilex mooi kan draaien)

maar over internet is dit normaal niet mogelijk, maar met wat aanpassingen heb ik dit kunnen aanpassen door in de hosts file van de internetcomputer aan de andere kant zo te veranderen
code:
1
$ip SERVER

toen draaide het, en de datacommunicatie ging voor zover ik wist over NETBIOS (poorten 136,137,189,139 voor het gemak) en via MS-SQL (poort 4134, 4133 ofzo)

alles werkte omdat davilex op de hoofdserver stond geinstaleerd, maar nu komt mijn probleem, ik heb een FreeBSD server nu genomen en daar draaid de davilex server natuurlijk niet op, dus komt die davilex server software op een client in mn netwerk.. normaal om dit op te lossen zou je portforwarding gebruiken dus dit heb ik geprobeert, maar toen werkte het nog niet, mischien ben ik dus een paar poorten vergeten maar hoe kom ik daar achter

misschien heb ik er wel een veeeel te langdraderig of ingewikkeld verhaal van gemaakt maar oke ik hoop dat iemand het snapt... :)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
Zet eens een packet-sniffer op je linux-bak, en bekijk alle pakketjes van de pc die de davilex-server proberen te bereiken.

Of probeer op de clients rechtstreeks de instellingen van de davilex-software te wijzigen zodat ze naar de nieuwe locatie gaan.

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• gerritb
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2023

gerritb

we'll manage

Maakt de davilex server wellicht gebruik van dynamische RPC?
In dat geval zul je de davilex-server op een fixed RPC poort moeten zetten om het ding via 'n firewall beschikbaar te maken. Je moet dan poort 135 (rpc aanvraag) ook open moeten zetten.

mvg,
ðe gexte

ðe gexte

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op dinsdag 28 mei 2002 12:05 schreef gerritb het volgende:
mvg,
ðe gexte
offtopic:
Lees dit ff.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• M4RTiN
hmmm van RPC heb ik nog weinig koek gegeten (iemand een heldere howto/uitleg online? ;) )

maar iig zal ik poort 135 er even bij zetten ...

• M4RTiN
dat hielp dus iig niet

als ik op de davilex server NETSTAT -A doet

dan komt er bij elke client die met davilex verbonden in een entry in het dos venster met SERVER:MS-SQL-S

dat is dus de ms sql server poort, daarvan heb ik het nummer opgezocht en gepoortmapped, en allemaal met geen enkel resultaat :(

mijn poortmap lijst is nu ellenlang voor die ene server en nix lijkt te helpen :(
Pagina: 1