Toon posts:

[Win98SE]fout in systeemregister, winstart opnieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bij mijn ouders en zit daar achter de putter een beetje te surfen, maar bij het opstarten van de computer krijg ik zeer regelmatig de volgende foutmelding:
Er heeft een fout plaatsgevonden tijdens het verkijgen van toegang tot het systeemregister.

Windows start opnieuw op en zal het systeemregister repareren.
De specs van de pc zijn: Asus P3V4X, PIII 733EB, 128 MB RAM, Win98 SE NL, SB 64, Ati Radeon, Ne2000 netwerkkaartje.

Al deze zaken zijn netjes geinstalleerd. Wat wel een beetje typisch is, is dat er 2 ongeidentificeerde onderdelen in het apparaatbeheer zitten die ik niet kan plaatsen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik kan uitvinden wat het probleem is?

Mijn dank is groot.

Verwijderd

Probeer de dingen die nog niet goed werden geïnstalleerd te corrigeren via je Win98 cdrom. Wanneer de problemen nog niet verholpen zijn, raad ik je aan om eens in Ad/remove software te gaan kijken naar dingen die je niet meer nodig hebt.

Als je alles zo hebt opgekuist, en je registry nog steeds fouten geeft, dan lijkt mij een format de juiste oplossing.

Je kan ook eens de dingen die hij opgeeft als "fout" gaan zoeken in je registry, en deze manueel verwijderen. Daar dit grote implicaties kan hebben ( en ik niet weet tot hoever je kennis hebt van de Windows Registry) zou ik eerst je registry exporteren.

Dat er fouten staan in je register is doodnormaal (das nu eenmaal Windows), maar die errors bij startup zou je toch moeten wegkrijgen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 11:44 schreef zware_jongen het volgende:
Wat wel een beetje typisch is, is dat er 2 ongeidentificeerde onderdelen in het apparaatbeheer zitten die ik niet kan plaatsen.
Welke apparaten zijn dat? Heeft waarschijnlijk niet zoveel met het systeemregister temaken.

Welke Windows versie gebruik je? Zou je dit voortaan tussen [ ] in de topictitel kunnen zetten? Zie ook [topic=471457]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 12:56 schreef blackd het volgende:

[..]

Welke apparaten zijn dat? Heeft waarschijnlijk niet zoveel met het systeemregister temaken.

Welke Windows versie gebruik je? Zou je dit voortaan tussen [ ] in de topictitel kunnen zetten? Zie ook [topic=471457]
Sorry ik zal het voortaan in de topictitel zetten, maar het staat bij de specs. Het probleem is dat het een clean install is en er dus alleen nuttige software opstaat. Deze kan ik dus niet verwijderen (kan wel, maar is zinloos). Daarnaast is de quote uit mijn eerste berichtje de enige foutmelding, dus dat zou betekenen dat ik mijn hele registry door moet lopen :?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
waarschijnlijk is je geheuegen aan het overlijden.
Heb ik zelf ook een keer gehad. Kreeg precies de zelfde melding als jij.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 12:59 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Sorry ik zal het voortaan in de topictitel zetten, maar het staat bij de specs.
Okey, mooi, had er effe overheen gelezen ;) 't wordt veranderd zometeen
Het probleem is dat het een clean install is en er dus alleen nuttige software opstaat. Deze kan ik dus niet verwijderen (kan wel, maar is zinloos). Daarnaast is de quote uit mijn eerste berichtje de enige foutmelding, dus dat zou betekenen dat ik mijn hele registry door moet lopen :?
Moah, probeer deze patch van Microsoft eens:
Windows 98 Second Edition Shutdown Supplement

Wat zijn die twee ongeidentificeerde apparaten? Wat staat daarbij? Misschien dat wij er wijs uit worden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Titel edit, het paste net :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 14:32 schreef OProg het volgende:
Titel edit, het paste net :P

Ga die patch wel ff proberen. Had zelf ook al aan het geheugen gedacht, ik zal mijn eigen geheugen wel een keertje meenemen.

Kan de ongeidentificeerde apparaten op dit moment ff niet opzoeken, volgt nog wel.

Iig alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Ik heb dit nu ook bij mijn computer (AMD athlon 1700) en mijn broertje had het ook bij zijn duron, hij heeft een paar keer schijfcontrole gedaan en het was over bij hem na een lange tijd. Die van mij is er net mee begonnen. Heel irritant is dit omdat het zo vaag is.
Pagina: 1