Toon posts:

Regiovrije DVD speler, met analoge 5.1 uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al uitgebreid lopen zoeken op GOT, maar heb nog niks kunnen vinden :'(

Ik zoek dus 'n regiovrije (liefst RCE-proof) DVD speler, in de kleur zwart, die 'n analoge 5.1 uitgang heeft (6 aansluitingen dus) MP3 is 'n pre, maar niet noodzakelijk.

Natuurlijk zijn er cheap-ass dvd spelers (hiteker, finlux, etc) die aan deze eisen voldoen, maar ik wil gewoon 'n goed betrouwbaar merk.

Ik zie veel DVD spelers met 'n ingebouwde DTS/AC3 decoder, maar er wordt nooit bij vermeld of die speler dan ook 6 analoge uitgangen heeft (5.1) :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

ehm, als ze een ingebouwde decoder hebben (altijd AC3, heel soms ook DTS) dan hebben ze ook analoge 5.1 uitgangen :P. Anders heeft die speler voor niets zitten decoden :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 11:57 schreef JvS het volgende:
ehm, als ze een ingebouwde decoder hebben (altijd AC3, heel soms ook DTS) dan hebben ze ook analoge 5.1 uitgangen :P. Anders heeft die speler voor niets zitten decoden :)
Dat dacht ik dus ook, maar 't vreemde is dat als je dan naar de aansluitingen kijkt, 't nooit vermeld wordt. Wel wordt altijd vermeld dat er 'n coaxiale/optische uitgang erop zit.

Ik zit nl. te denken aan de Pioneer DV 444 te denken (als die nog in 't zwart leverbaar is), of de Pioneer DV 333.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die hebben alletwee geen ingebouwde AC3/DTS decoder.. Je moet er op letten dat er decoder bijstaat :).

De pioner 646 heeft het wel, een philips 752 ook (die heb ik gehad).. Maar een Revoy 2200 heeft het bijvoorbeeld ook :).

Sommige samsungs zelfs ook :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 12:05 schreef JvS het volgende:
Die hebben alletwee geen ingebouwde AC3/DTS decoder.. Je moet er op letten dat er decoder bijstaat :).

De pioner 646 heeft het wel, een philips 752 ook (die heb ik gehad).. Maar een Revoy 2200 heeft het bijvoorbeeld ook :).

Sommige samsungs zelfs ook :).
Een Revoy 2200 heb ik overwogen, maar heb zeer veel negatieve reviews gelezen, betreffende de slechte constructie & service. Een kameraad van me had 'm ook & de 1e week dat die 'm had, vloog de voeding in de fik :(

Een Philips is voor mij geen optie, omdat ik slechte ervaringen met Philips heb, op mechanisch gebied. Die Pioneer 646 lijkt me op zich 'n :9~ speler! Alleen ben ik nu ff aan 't zoeken, of die ook regiovrij te leveren is.

Verwijderd

neem de sony dvp-ns900 QS, heb dat ding hier net een week staan. echt een super apparaat. beeld en geluid allebei top. alle aansluitingen zijn verguld. dus ook die 5.1 uitgang. hij heeft zelfs een DTS decoder aan boord en dat kom je ook niet vaak tegen. niet te vergeten, deze speler heeft ook mutichannel SuperAudio-CD. en echt het is nog veel mooier dan gewone cd-muziek.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 12:24 schreef wussy het volgende:
neem de sony dvp-ns900 QS, heb dat ding hier net een week staan. echt een super apparaat. beeld en geluid allebei top. alle aansluitingen zijn verguld. dus ook die 5.1 uitgang. hij heeft zelfs een DTS decoder aan boord en dat kom je ook niet vaak tegen. niet te vergeten, deze speler heeft ook mutichannel SuperAudio-CD. en echt het is nog veel mooier dan gewone cd-muziek.
Op zich 'n prachtige speler, maar SA-CD vind ik persoonlijk niet belangrijk, MP3 wel. Dit is natuurlijk 'n prachtige speler voor audiofielen!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 08:08
Op dinsdag 28 mei 2002 12:29 schreef DaMan het volgende:

[..]

Op zich 'n prachtige speler, maar SA-CD vind ik persoonlijk niet belangrijk, MP3 wel. Dit is natuurlijk 'n prachtige speler voor audiofielen!
Voor audiofielen denk ik meer aan de Denon DVD-A1

Enkele specificaties:
Door middel van ’s werelds eerste 14 bits - 108 MHz Video Digital / Analog Converter wordt de volledige potentie van het DVD medium tot een maximum waargemaakt, terwijl voor het audio gedeelte de befaamde Burr-Brown PCM1704 D/A Converters in combinatie met Denon’s eigen Alpha Lineair 24+ processor worden ingezet.
Door de aanwezigheid van een tweetal optische- en coaxiale digitale ingangen wordt de mogelijkheid geboden om de PMC1704/AL24+ converters van buitenaf aan te sturen, zodat u ook andere digitale bronnen een audiofiele verversing kunt geven. De DVD-A1 heeft ingebouwde decoders aan boord voor DVD-Audio 5.1, DTS 5.1, Dolby Digital 5.1, terwijl ook de formaten MP3 en Pacific Microsonics’ HDCD ondersteunt worden.
Dat de DVD-A1 over een Lucasfilm THX-Ultra certificatie beschikt, zal niemand verbazen.
Verder is voorzien in een Component Video uitgang (Y/Pb/Pr), welke aangestuurd wordt door de zeer stabiele Silicon Image Pure Progressive Scan Converter met 3:2 Pulldown. Een SCART uitgang met een robuust RGB signaal is ook aanwezig.
Daarnaast is de DVD-A1 de enige DVD speler welke gebruik maakt van een ultrastabiele ringkern voeding, met vier volledig gescheiden circuits voor het analoge-, digitale-, video- en audio gedeelte. Niet voor niets weegt deze reus ruim 17 kilo.
- Verkrijgbaar in Zwart en Goud
- Verkoopprijs: € 4250,- (regio 2)
- Levering uitsluitend via de geautoriseerde DENON GOLD Dealer.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil je nou een betaalbare dvd speler of een duur merk?

Anders zijn de LG dvd spelers regiovrij te maken.
Er is een code voor. Iets van menu inhouden, aandoen nummer intoetsen, menu loslaten uitdoen.

Er zijn bijv. 2 bij de MyCom te krijgen. De luxere (€ 299.00) Heeft Digi Coax en Optische uitgang, en 5.1 analoog.

En voor duurdere merken...zie boven ;-)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 12:05 schreef JvS het volgende:
De pioner 646 heeft het wel, een philips 752 ook (die heb ik gehad)..
Ik denk dat ik toch voor de Philips DVD 752 ga. Het gaat eigenlijk wel 'n beetje tegen m'n principes in, want ik heb ontzettend slechte ervaringen met 'n S-VHS video van Philips gehad :( (mechanisch, zeer bagger)
Hij bied gewoon 't meeste voor 't geld & ik koop 'm liever dan 'n Revoy. Ik hoop iig geval niet, dat ik dan veel last van artifacts op m'n grootbeeld heb (105 cm. rptv)
Ik las trouwens dat die vrij makkelijk regiovrij te maken is >:)

Iig bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 23:51 schreef Voutloos het volgende:
Wil je nou een betaalbare dvd speler of een duur merk?

Anders zijn de LG dvd spelers regiovrij te maken.
Er is een code voor. Iets van menu inhouden, aandoen nummer intoetsen, menu loslaten uitdoen.

Er zijn bijv. 2 bij de MyCom te krijgen. De luxere (€ 299.00) Heeft Digi Coax en Optische uitgang, en 5.1 analoog.

En voor duurdere merken...zie boven ;-)
Ik wil er best wel wat voor uitgeven & zou bijvoorbeeld 'n Onkyo, of 'n Denon willen kopen, maar ze bieden gewoon te weinig waar voor hun geld & SuperAudio CD vind ik totaal niet belangrijk. Zou gauw SACD ingeburgerd is, dan koop ik wel 'n goede SACD speler.
Pagina: 1