Toon posts:

Officejet G85 error: scannerfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier naasr me een officejet G85 staan.
Als ik wil scannen geeft de printer aan:

scannerfout..
Geen verbinding, druk op enter om verder te gaan

wat is hier aan de hand?

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Welk OS gebruik je ?
Hoe is je printer verbonden aan je pc ? USB, LPT, LAN :?
Hoe start je het scannen op ? via een applicatie of via de knop op de officejet ?

Kortom geef eens even wat meer info, is wel handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik het helemaal volgens het boekje doe: druk op scannen naar, dan komt er in beel": enkele pagina scannen druk nu op scannen starten, geeft ie BEZET aan

of scannerfout zoals in me eerdere post en dan geen verbinding met pc

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win98 via de printerpoort

printen en faxen doet het
kopieren doet het

scannen niet

• janster
hmm wazig probleem, lijkt wel op iets met je twain drivers mischien helpt het als je de software een keer opnieuw installeert op je pc

Maar mischien komt er nog wel iemand met een goede oplossing, maar je kunt ook ff

HP feedback checken en daar je vraag voorleggen.

Verwijderd

Topicstarter
software re-install heb ik al geprobeerd :s

Verwijderd

Via je printerpoort: Het kan zijn dat je een gewone parallele kabel gebruikt.

Voor twee richtingverkeer heb je een bi-directionele parallele kabel nodig (IEEE 1284). Zie ook deze URL:
http://www.duxcw.com/faq/print/print.htm

Verwijderd

Topicstarter
dit is zo'n stekker met aan de ene kant een stekker voor printerpoort en aan de andere kant zon stekker zoals bij alle printers maar dna kleiner

• janster
Op dinsdag 28 mei 2002 11:40 schreef HIBJ het volgende:
dit is zo'n stekker met aan de ene kant een stekker voor printerpoort en aan de andere kant zon stekker zoals bij alle printers maar dna kleiner
jaah dat is zo'n kabel die je er stadaard van hp bij krijgt, dus deze zou wel goed moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat weet ik, maar hoe los ik dit op?
al sik scan beweegt dat lampdingachtigestaaf :+ maar een cm ofzo

bij kopiern van een pagina wel helemaal

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:45 schreef janster het volgende:

[..]

jaah dat is zo'n kabel die je er stadaard van hp bij krijgt, dus deze zou wel goed moeten zijn.
HP levert hun printers en ook hun Officejets zonder printerkabel. Het kan best zijn dat de verkoper/leverancier van deze G85 de verkeerde kabel heeft geadviseerd.

Een IEEE1284 kabel is van een normale printerkabel alleen te onderscheiden omdat 'ie dikker is.

Waarom probeer je geen USB. De G85 support ook USB en is sneller dan via je parallele poort. Of zeg ik nu iets heel raars?

• janster
Op dinsdag 28 mei 2002 12:27 schreef SigSec het volgende:

[..]

HP levert hun printers en ook hun Officejets zonder printerkabel.
Waarom kreeg ik dan bij alle 3 de HP printers die ik geinstalleerd heb (color laserjet, officejet, deskjet) wel een printerkabel erbij. Volgens mij levert HP standaard hun printers met een printer kabel in de doos hoor.

Met een USB kabel proberen lijkt me ook een goed alternatief.

Verwijderd

http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/PDF/G85.pdf

Je hebt gelijk, een bidirectionele kabel is meegeleverd. Ik denk dat dit komt omdat een G85 redelijk High-end is. De wat meer low end producten van HP worden namelijk niet standaard met kabels meegeleverd. Zoals de officejet 750 (gisteren net eentje van aangeschaft :) ), maar ook printers als DJ 940 en 960.
Pagina: 1