Toon posts:

[Sendmail] Door sturen mail (central server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een firewall die poort 25 doorgestuurd heeft naar een mailserver. Deze mailserver draaid FreeBSD met Sendmail.
Er staat ook een M$ Exchange mail server. Deze willen we het beheer van de gebruikers laten doen.

Nu wil ik dat wanneer er een mailtje binnenkomt op de FreeBSD machine die gelijk door wordt gestuurd naar poort 25 op de M$ Exchange server.
Andere servers in het netwerk moeten dit ook doen (voor de root messages e.d.)

Hoe moet ik Sendmail instellen? Het is SMART_HOST voor uitgaande mail maar dit is inkomende mail die door moet worden gestuurd.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op dinsdag 28 mei 2002 10:56 schreef quinty het volgende:
Nu wil ik dat wanneer er een mailtje binnenkomt op de FreeBSD machine die gelijk door wordt gestuurd naar poort 25 op de M$ Exchange server.
Andere servers in het netwerk moeten dit ook doen (voor de root messages e.d.)

Hoe moet ik Sendmail instellen? Het is SMART_HOST voor uitgaande mail maar dit is inkomende mail die door moet worden gestuurd.
1) verwijder de domeinen waarvoor je de mail intern doorstuur uit /etc/mail/local-host-names

2) Zet het volgende in je /etc/mail/mailtertable :

domein.nl esmtp:[x.x.x.x]
of
domein.nl esmtp:[naam.van.de.server]

in je /etc/mail/access :

To:domein.nl RELAY

Mapfiles opnieuw laten genereren en klaar is Kees :)

Opmerking als je namen gaat gebruiken : Deze MOETEN in de DNS voorkomen. Ik los dat op door of twee DNS servers te draaien, of alleen een interne DNS server te draaien en de externe van de ISP te pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind net dit op het net:
code:
1
2
3
If you want all incoming mail sent to a centralized hub, as for a shared /var/spool/mail scheme, use

define(`MAIL_HUB', `mailer:hostname')

Dit lijkt ook wel iets