Draadloos netwerk laptop <--> PC

Pagina: 1
Acties:

• Vanvlerken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik wil een draadloos netwerk tussen mijn laptop en mijn pc. Ik heb al twee draadloze netwerkkaartjes van cisco (allebei pcmcia) nu heb ik alleen een pcmcia to pci kaart nodig. Kan ik daarvoor elke converter gebruiken, of moet er een speciale kaart aangeschaft worden.

Is dit een goede manier om een draadloos netwerk op te zetten en kan ik eventueel nog problemen verwachten?

Iedere reactie is van harte welkom.

Mzzls Twan

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

Verwijderd

Kan je niet het beste gewoon een usb wireless of een wireless pci kaart kopen. Dan weet je zeker dat het werkt.

Stel dat je een converter vind heb je best kans dat het niet goed werkt. Volgens mij bestaat zo'n converter helemaal niet

SUC6

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op dinsdag 28 mei 2002 10:48 schreef Blade1982 het volgende:
Kan je niet het beste gewoon een usb wireless of een wireless pci kaart kopen. Dan weet je zeker dat het werkt.

Stel dat je een converter vind heb je best kans dat het niet goed werkt. Volgens mij bestaat zo'n converter helemaal niet

SUC6
Zo'n converter bestaat zeker weten wel.

Ze zijn wel prijzig, meestal is het even duur om een compleet nieuwe USB wireless adapter te kopen :o

Dan houd je dus nog zo'n Cisco kaartje over welke je kunt verkopen, of lekker als reserve houden :)

Een USB adapter zal +/- 100-120 euro kosten.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 10:57 schreef Cutebritney het volgende:
Zo'n converter bestaat zeker weten wel.
Wist ik dus niet, maar ik leer elke dag weer bij :P

Ik ga ook binnenkort zo'n draadloos netwerkje aanleggen. Dat gedoe met die netwerkkabels wordt je helemaal irri van. Alleen het is nog redelijk prijzig. :? Dus nog ff wachten

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op dinsdag 28 mei 2002 11:07 schreef Blade1982 het volgende:

[..]

Wist ik dus niet, maar ik leer elke dag weer bij :P

Ik ga ook binnenkort zo'n draadloos netwerkje aanleggen. Dat gedoe met die netwerkkabels wordt je helemaal irri van. Alleen het is nog redelijk prijzig. :? Dus nog ff wachten
Voor rond de 100 euro per kaartje heb je tegenwoordig een NIC *D

Wat ikzelf nog als grootste nadeel vind, is de snelheid. De 10Mbit haal je echt niet, de max is meestal rond de 600Kbyte/sec. 4.8mbit dus....

Dat is ook de rede dat ik het vaste netwerk nog gewoon heb laten liggen, en wireless alleen voor internetten in de tuin gebruik ;)

Verwijderd

Ik heb een laptop en daarvoor wou ik eigenlijk zo'n kaart kopen pcmcia dan. ;) En dan voor de switch een accespoint. Want als ik wil internetten dan moet ik een kabel naar beneden leggen. :( Dat begint behoorlijk vervelend te worden, en dan met zo'n kaartje ben ik pas echt mobiel

Alleen die accespoints zijn behoorlijk prijzig rond de €350 euro. :'(
Dus nog ff wachten tot het goedkoper wordt.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb bij de Mediamarkt de Fujitsu Siemens Connectbird USB gekocht.

2 USB kastjes die wireless (802.11) doen, werkt perfect. Mijn pc deelt het internet en met mijn laptop kan ik nu binnen een straal van 30 meter verbinding maken met internet en de andere pc...

Is om te beginnen een goede en goedkope oplossing. Je kunt namelijk altijd later nog een accesspoint ertussen zetten.

Ook qua config best te doen...

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:00 schreef Ermo het volgende:
2 USB kastjes die wireless (802.11) doen, werkt perfect. Mijn pc deelt het internet en met mijn laptop kan ik nu binnen een straal van 30 meter verbinding maken met internet en de andere pc...
Ik heb het internet via een router lopen. Hoe kan ik dat dan doen. :? Want volgens mij lukt dat dan niet, als ik op een pc internet deeld, die internet krijgt van de router.

• Vanvlerken
Ok bedankt voor jullie reacties.
Als ik dan zo'n wireless USB adapter koop, welke merken zijn dan aan te raden, voor een redelijke prijs?

Mzzls Twan

AMD Athlon 2500+ (Barton) - Asus A7V8X-X - 512MB PC3200 - Asus V9250 X/TD 128MB - Maxtor 120GB

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 28 mei 2002 11:35 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Voor rond de 100 euro per kaartje heb je tegenwoordig een NIC *D

Wat ikzelf nog als grootste nadeel vind, is de snelheid. De 10Mbit haal je echt niet, de max is meestal rond de 600Kbyte/sec. 4.8mbit dus....

Dat is ook de rede dat ik het vaste netwerk nog gewoon heb laten liggen, en wireless alleen voor internetten in de tuin gebruik ;)
Je zou maar internet via wireless hebben met 600 kb/s up en down :P

ben er al bijna :P

traag?? ahh nee :o

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Op dinsdag 28 mei 2002 12:22 schreef Blade1982 het volgende:

[..]

Ik heb het internet via een router lopen. Hoe kan ik dat dan doen. :? Want volgens mij lukt dat dan niet, als ik op een pc internet deeld, die internet krijgt van de router.
Op een van de pc's waar internet opzit zo'n Wireless USB aansluiten. Het is namelijk met 2 van die USB adapters (zonder accesspoint) een adhoc verbinding (peer to peer voor wireless). Indien je het vanaf je router wil en naar meer dan 2 pc's dan zul je een accesspoint erbij moeten aanschaffen...

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Op dinsdag 28 mei 2002 12:57 schreef Vanvlerken het volgende:
Ok bedankt voor jullie reacties.
Als ik dan zo'n wireless USB adapter koop, welke merken zijn dan aan te raden, voor een redelijke prijs?

Mzzls Twan
Zoals reeds beschreven, ik heb de set van Fujitsu Siemens, omdat ze in de aanbieding waren (2 x USB voor € 222).
Was wel in Duitsland, dus ze zullen hier iets duurder zijn. Check de pricewatch zou ik zeggen...

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:11 schreef Ermo het volgende:
Op een van de pc's waar internet opzit zo'n Wireless USB aansluiten. Het is namelijk met 2 van die USB adapters (zonder accesspoint) een adhoc verbinding (peer to peer voor wireless). Indien je het vanaf je router wil en naar meer dan 2 pc's dan zul je een accesspoint erbij moeten aanschaffen...
Daar was ik al bang voor toch bedankt ;)

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hier mijn vragen:

Ik heb inmiddels een laptop gekocht, maar nu wil ik ook vanuit de tuin kunnen internetten en op mijn eigen kamer (nu computerkamer) maar ik heb al een beetje rond gekeken in de topics over wireless 3com kaartjes. Maar ben er nog niet helemaal over uit.
Ik heb hier al een bestaand netwerk liggen met een hub. Het hoeft niet dat ik met de laptop --> draadloos netwerk --> server van alle netwerken te zijn.
als ik toegang heb tot 1 computer van datzelfde netwerken zal het al wel goed zijn.

Nu heb ik begrepen dan je gewoon een soort "kaartje" in de laptop en in de server kan doen? En dat je dan verbinding moet kunnen hebben?

Ik heb begrepen dat je ontvangst hebt tussen de 90 meter in huis en 300 buitenhuis? zonder een station er tussen is dit echt zo? En hoe zit het met de snelheid? snel genoeg om op te kunnen internetten/chatten online gamen misschien ook nog?

En, je hebt toch niet allemaal van die stations nodig die singaal weer doorzenden ? (ik wil het alleen maar rondom huis kunnen gebruiken)

Verder misschien nog een dom vraagje, als ik zo'n 3com
"kaartje" aanschaf, zou dit dit dan ook in een pentium 100 kunnen met 32 mb? (dat zou anders wel goed uikomen omdat dit mijn server is)

Heeft hier iemand ervaring mee, met 3com draadloze netwerken?

Verwijderd

Laptop wireless PCMCIA kaartje
Server PCI >> PCMCIA kaart met daarin ook een wireless PCMCIA kaart.

Dit geheel werkt goed. Is ook erg goedkoop. Afstand wat ik binnenshuis met m'n laptop kan bereiken is 10 a 15 meter.
Op deze manier kan ik lekker op de bank in de kamer internetten.

Verwijderd

Die zijn er zeker. Heb gewerkt met zulke kaartjes van Proxim...

Ging prima.

• XippIX
  • Niet online
10 a 15 meter maar? dat is op zich niet veel. :-( ik dacht dat je met een kaartje van 3com 90 meter in huis kon halen

• Fried
  • Laatst online: 07-08 10:01
kijk ff in het mycom topic...
edimax wireless LAN is er best cheap...

Verwijderd

10 a 15 meter is inderdaad het maximum binnenshuis. Er zitten wel 2 muren tussen. Beide systemen werken dus peer to peer.

• XippIX
  • Niet online
en zolder in de tuin? dus door 1 muur? het valt mij toch wel een beetje tegen "maar" 10 meter

Verwijderd

Als je meer wil, zal je met een Accespoint moeten werken denk ik. Iets duurder, maar kan je volgens mij veel groter bereik mee hebben.

• XippIX
  • Niet online
iets duurder? ongeveer een paar honder euro's dat heb ik er niet voor over

• Vanvlerken
Ik probeer nu een verbinding te krijgen tussen 2 notebooks. Op de ene staat windows xp en de andere heeft er windows 98 op staan. Hoe krijg ik het zaakje nu aan het werk? Windows XP doet alles automatische, het probleem is dat ik windows 98 niet zover krijg.
Wie kan me helpen?

mvg Twan

Verwijderd

Bij XP kun je een diskette aanmaken, deze stop je in het 98 systeem en het zou moeten werken. Echter XP moet dan volgens mij in bridge mode staan?
Pagina: 1