Creative plank wordt herkend als MSI ?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb al bijna een jaar geleden een Creative GF2MX200 gekocht maar die was na een paar maandjes al kaput, ik denk iets te ver overgeclocked |:(, ik dus terud naar dixons om m te laten repareren, na 6 weken krijg ik m eindelijk terug (een nieuwe :D), ik wachten tot onze compu weer thuis was na onderzoek voor Live!-VIA probleem, ik de kaart dr weer ingezet maar sindsdien ziet hij hem als een MSI.

Nou is mijn vraag dus: kan het aan ons mobo liggen, omdat SiSoft Sandra zegt dat de metingen af kunnen wijken doordat het mobo niet goed ondersteund wordt.

Ps. kan iemand mij vertellen waar in Sisoft ik de bandbreedte van mn geheugen kan meten?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

domme vraag... maar heb je al gekeken op de kaart zelf? Is het niet heel toevallig een MSI die ze erin hebben gedrukt?

Verwijderd

en weet je zeker dat je dezelfde kaart hebt meegekregen?

Verwijderd

Sinds creative dat andere merk chipsets (die van het door hun overgenomen 3dLabs) gebruikt om videokaartjes te maken, nemen ze geen GeForce chipsets meer over van nvidia, maar verkopen ze MSI kaartjes onder hun eigen naam. Dus op zich is dit niet eens zo vreemd. Anyway, ik geloof dat ik het een keer op de tweakers.net frontpage heb gelezen.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

staat op guru3d erges een artikel over, creative, gebruikt de als referentie / basi de MSI kaarten, dus het kan best zijn dat ie hem als MSI ziet.

Blaat...

• MewBie
ik heb ff op het kaartje gekeken en dit is wat er op stong:
Linksboven op een stickertje met streepjescode:
Creative PN:5005........
M: 8826........

Rechtboven: het nvidia logo

Ergens op een chippie: N8825
MS210

zou het btw kunnen dat mn kaartje heel erg heet wordt als hij standaard geclocked is?

*beeeeep*

Verwijderd

Subject editted ;)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 10:49 schreef MBrulez het volgende:

Rechtboven: het nvidia logo

Ergens op een chippie: N8825
MS210

zou het btw kunnen dat mn kaartje heel erg heet wordt als hij standaard geclocked is?
Dit is wat er stong?

Hij kan idd heel heet worden. Vooral die passief gekoelde videokaartjes worden nogal heet!

• MewBie
Op dinsdag 28 mei 2002 10:53 schreef The_A_Freak het volgende:

[..]

Dit is wat er stong?

Hij kan idd heel heet worden. Vooral die passief gekoelde videokaartjes worden nogal heet!
solly voor de typfout, maar sinds mijn examen hebbik er nogal last van. Maar hij was idd passief gekoeld heb er voor de zekerheid maar een ouwe P233 koeler boven gehangen.

Maar nou wil ik alleen nog ff weten waar ik het geheugen badbreedt kan meten in Sisoft Sandra *D, is ff kijke of we over mn pa's GF2mx400 heen komen

*beeeeep*

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef MBrulez het volgende:
Ps. kan iemand mij vertellen waar in Sisoft ik de bandbreedte van mn geheugen kan meten?
Benchmark -> Memory misschien :? ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Als je op de MSI site kijkt, dan zul je zien dat hun GeForce 2MX 400 kaartje de naam "MS-8826" heeft.... het is dus gewoon een MSI kaartje die jij hebt, alleen dan met een creative doos :)

edit: typo...

• MewBie
Op dinsdag 28 mei 2002 11:01 schreef Aetje het volgende:

[..]

Benchmark -> Memory misschien :? ;)
Nee das voor je intern geheugen, ik wil dat van mn vgakaart weten

*beeeeep*

• MewBie
Op dinsdag 28 mei 2002 11:02 schreef WildCat het volgende:
Als je op de MSI site kijkt, dan zul je zien dat hun GeForce 2MX 400 kaartje de naam "MS-8826" heeft.... het is dus gewoon een MSI kaartje die jij hebt, alleen dan met een creative doos :)

edit: typo...
:? nou snap ik het helemaal niet meer, op dat chippie saat idd 8826 ipv 8825 (damn weer een typo), maar ik heb een GF2MX200 en geen 400 maar de kaart van MSI is wel een 400

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/products/multimedia/vga/pic/8835.jpg
Dit is m dus maar dit is een 8835 en geen 8826 en dit is een mx400 en geen mx200, de kaart van het plaatje heeft SDRAM en ik heb DDR

*beeeeep*

Verwijderd

Het gaat om dat stickertje, en niet om wat er op die sjippies staat. op dat stickertje staan (volgens mij) de product nummers voor de bedrijven zoals die intern gebruikt worden. dus dat stukkie M: 8826 betekent volgens mij dat de MSI naam van het beestje 8826 is, wat in dit geval een GF2MX400 op zou leveren. misschien dat creative er vervolgens een eigen bios op heeft geplant die naar beneden is geklockt :) oftewel: OVERCLOCKEN DIE HAP! >:)
Pagina: 1