Hp Vectra vl420 = traag

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Zoals in mijn topic te lezen is heb ik hiero een Hp vectra vl420 computer maar deze pc is voor een P4 wel zo ongeloofelijk traag dat ik ga denken aan hardware fouten.
specs hiero http://www.hp.nl/products/zakelijke_pcs/vectra/hp_vectra_vl420/vervolg.html

Iemand ervaring of dit gewoon een pc die door zijn componenten traag is of misc door WinXP?

Specs

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

als er het standaard geheugen (128 MB) inzit, dan is dat je bottleneck qua performance. XP vraagt 256 om een beetje lekker te werken.

Hier kon uw advertentie staan

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Lekker vaag, wat moeten we hier nu mee :? 'PC is traag, weet iemand hoe dit komt?' Wát is traag en wat heb jezelf al geprobeeerd. 'tig factoren kunnen hier veantwoordelijk voor zijn zowel software als hardware (instellingen). Graag wat meer specifieke info :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• venomous
Sorry voor de onduidelijk gevens beetje slaperig.

Maargoed er zit dus 256 mb in dus dat kan de bottleneck niet zijn. maar als je 1 programma open hebt dan werkt ie goed maar als je gaat multietasken word ie wel zo ongelijfelijk traag en vaak resulteerd dit in een lichte crash waardoor ik dus moet booten.

maar ik moet zeggen hij is ook gebouwd op stilte (maakt heel weinig geluid voor een pc) misc komt het hierdoor.

wat specs
p4 1.6 ghz
256 mb sdram 133
20 gig 7200
Nvidia Vanta 16mb
moederbord P4B MX met geloof ik intel 845 chipset.

net ff sisoft gedraaid en de chipset lijkt de bottleneck te zijn maar kan dit zo erg resulteren in onstabiliteit en snelheid?. (score was net beter dan een 1 ghz combi in sisoft)

Specs

Verwijderd

Dit beestje heb ik ook ergens staan, deze was ook enorm traag onder windows XP...

Ik heb de recovery cd gepakt, en daar voor een standaard kale windows 2000 installatie (dus die optie zonder drivers van die recovery cd) gekozen, daarna drivers erop, IAA (intel application accelerator) installeren.

Daarna wou die wel :D :D :D

Hij start nu met win2k zelfs sneller op als P :7

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:05 schreef Le_Viper het volgende:
he leviper jij hier ook ;)
je mag nog niet in hk :(

maare

die pc is die in het geheel traag of onder spelletjes loopt ie wel redelijk!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op dinsdag 28 mei 2002 10:34 schreef venomous het volgende:
...
wat specs
p4 1.6 ghz
256 mb sdram 133
20 gig 7200
Nvidia Vanta 16mb
moederbord P4B MX met geloof ik intel 845 chipset.
...
vindt je het gek :?
Een TNT2 Vanta (hoezo bottleneck :o, een voodooII is even snel)
Verder is SDram ook niet de ideale combinatie voor een P4 (maar is nog te doen)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op dinsdag 28 mei 2002 15:22 schreef Gabriel-LG het volgende:
Een TNT2 Vanta (hoezo bottleneck :o, een voodooII is even snel)
Verder is SDram ook niet de ideale combinatie voor een P4 (maar is nog te doen)
Da's allemaal geen reden voor een kantoor pc om traag te zijn..

Videokaart zal bagger performen in 3d-dingetjes, maar om een gewoon scherm te vullen is het snel genoeg..

En dat geheugen mag ook geen probleem zijn..

Ik werk hier nu zelf ook met de vl420, de 1.8GHz versie, en dat apparaatje werkt eigenlijk perfect.. Geen traagheid of wat dan ook.

• venomous
Gezellig technische snelste pc in kantoor maar maar in werkelijk weer niet het snelste en stabielste.

Denk dat een format c en w2k de pc wel goed doen.

Specs

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Wij hebben twee van die 1,6Gherz VL420 vectra's op ons kantoor. Ik heb er XP op zitten en het is inderdaad erg traag qua reactiesnelheid. Soms zit je gewoon 3 seconden te wachten op een internet explorer. Het lijkt wel alsof er een ingebouwde wachttijd in zit. Overigens hebben wij 128 sdram i.p.v de 256 die hierboven genoemd werd. Mijn collega heeft zijn XP al vervangen door windows98 maar dat scheelt niet veel in snelheid. Het is denk ik iets hardwarematigs maar wat....

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Pagina: 1