Toon posts:

[JS] window.closed buggy onder Win98 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit een venster roep ik een popup aan, welke als navigatie fungeert voor de window.opener.

Zodra de opener gesloten wordt moet er vanuit de popup een window.open aangeroepen worden. Hiermee controleer ik dus via window.closed op beschikbaarheid van de opener.

Op alle browsers, en alle systemen werkt het, behalve op Windows 98. Mijn vraag waarom? Is dit bugje documented en bestaat hier een workaround voor?

p.s. de popup is chromeless vandaar de top.opener verwijzing.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script type="text/javascript">
function WijzigParent(url){
if (!top.opener.closed){
    top.opener.location.href=url;
    window.blur();
    top.opener.focus();
}else{
    window.open(url,"nieuwvenster","height=,width=,toolbar=yes,menubar=yes,location=yes,scrollbars=yes,resizable=yes");
    window.blur();
}
}
</script>

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

heb je het op meerdere win98 systemen getest, eventueel met andere configuraties wat browser betreft?
Ik heb tot voor kort Win98 gedraaid maar kan me niet herinneren dat bijvoorbeeld Microbians of het Groninger Museum niet werkte...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het in eerste instantie niet in de gaten tot de klant belde dat het op Win98 niet bleek te werken. Ik had al zoiets van "heuh?" .. aangezien dit vanaf versie 2 browsers al werkte.

Maar ik test het zojuist op onze test win98 bak hier, en daar werkt het ook niet :S .

edit:

Na inbouwen van een sleep regeltje werkt het wel. JS werd te snel uitgevoerd.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ach god ja, dat heb je ook nog weer; dat het te snel is voor Win98 :P

www.jurgroessen.nl