Wat voor type sca converter heb ik?

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Heb van het weekend een Atlas V 36 Gb en een SCA converter van iemand gekocht. Nu wordt de schijf niet herkend op mijn Adaptec U2W.
De converter heeft zowel een 68 als een 50 pins aansluiting. Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom wat voor converter ik heb?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als er een 68 pins EN een 50 pins connector op zitten zou het inderdaad heel goed een UW convertor kunnen zijn, en misschien is hij zelfs zo slecht dat hij voor de 50 pins aansluiting ook nog de wide delen van je 68 pins afknijpt :( Anders zou het nog aan je kabel en eventuele (Je moet op U2W wel een actieve terminator zetten) terminator kunnen liggen...

• wezep
Ik gebruik dus een U2W kabel met bijbehorende actieve terminator. Zodra ik de schijf erbij zet ziet de controller geen enkel device meer.
BTW ik nu wel in totaal 4 scsi schijven: kan de voeding dan een probleem worden (doordat er 4 scsi schijven gestart moeten worden)??

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Voeding kan idd een probleem zijn... Probeer, puur om te zien of en hoe hij herkent wordt een alleen deze Atlas eraan te doen?

edit:

En effe naar je systeem kijkend mag je in ieder geval wel een hele goede kwaliteit 300W voeding hebben wil hij het inderdaad een beetje makkelijk trekken

• wezep
Naast alles wat je in mijn sign ziet staan heb ik ook nog:
netwerkkaart
isdn kaart
1 x 92 mm fan
2 x 80 mm fan
1 x hd koeler (enkele fan)

Ik heb dus een Chieftec kast met bijbehorende voeding (300W merk weet ik niet).

• wezep
Op dinsdag 28 mei 2002 10:25 schreef Kippenijzer het volgende:
Voeding kan idd een probleem zijn... Probeer, puur om te zien of en hoe hij herkent wordt een alleen deze Atlas eraan te doen?
[
Zal dat vanavond eens uittesten en vervolgens op een UW controller met de schijf in SE modus. Eens kijken wat dit oplevert.

• wezep
Net geprobeerd met een UW kabel (met aktieve terminator) op de UW poort van mijn Adaptec U2W: werken!!!
SCA converter is dus van het type UW en niet U2W/LVD!

Trouwens trekt mijn 300W voeding het allemaal: dus incl 4 scsi schijven. Merk voeding: Seasonic.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:39

vanDaal

-ismeereentje

*kick*

Ik twijfel namelijk ook of ik wel de juiste SCA adapter heb. Het gaat om de onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/test/IMG_4310_kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/test/IMG_4321_kl.jpg

Is deze geschikt voor een U160 LVD kabel?

• wezep
Gewoon uitproberen: deze converter kan zowel UW als U160 zijn.
Heb dezelfde gehad: de ene is UW en de andere U160.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je bang bent dat je voeding raar gaat doen bij het booten, want dan trekken ze het meeste "juice", kun je als het goed is in je bios van je SCSI kaart instellen dat bepaalde schijven wat later opstarten, dus dan kan je ze in een rijtje laten opstarten.

specs

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 14:36
gladiool schreef op 03 november 2002 @ 23:11:
Als je bang bent dat je voeding raar gaat doen bij het booten, want dan trekken ze het meeste "juice", kun je als het goed is in je bios van je SCSI kaart instellen dat bepaalde schijven wat later opstarten, dus dan kan je ze in een rijtje laten opstarten.
Niet op je scsikaart. Jumpertje op je harddisk. scsi_ID wordt dan vermenigvuldigd met 3 seconden. Dus als je ze allemaal met dat jumpertje insteld moet je dus wachten op de schijf met de hoogste scsi_ID. Dus geen ID 15 gebruiken met 2 of vier schijven, want dan wacht je 45sec. vooor nop.

Maar als ik dit topic zo lees heeft 't gewoon te maken met zijn sca adapter. Zijn ontzetten veel ondingen op de markt. Ik heb de mijne ooit op de PC-dumpdag gehaald bij www.sunrisepro.nl
Ze staan niet op de website, maar ze hebben ze wel en de juiste die ook LVD ondersteunen.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:39

vanDaal

-ismeereentje

wezep schreef op 03 november 2002 @ 21:39:
Gewoon uitproberen: deze converter kan zowel UW als U160 zijn.
Heb dezelfde gehad: de ene is UW en de andere U160.
Is het niet zo dat het niet zowel UW als U160 kan zijn, maar UW of U160 (/U2W)? Want deze adapters hebben wel gewerkt op een UW-kabel, maar op een LVD-kabel wordt er niks herkend, ook niet als er stapje terug wordt gedaan (naar UW-snelheid).
PROnline schreef op 04 november 2002 @ 10:29:
Maar als ik dit topic zo lees heeft 't gewoon te maken met zijn sca adapter. Zijn ontzetten veel ondingen op de markt. Ik heb de mijne ooit op de PC-dumpdag gehaald bij www.sunrisepro.nl
Ze staan niet op de website, maar ze hebben ze wel en de juiste die ook LVD ondersteunen.
Gaat dit over het oorspronkelijke probleem (van wezep) of over mijn vraag?

Maar goed, dat er veel ondingen op de markt zijn heb ik inderdaad meer gehoord. Wat doe je er aan? Aangezien mijn adapters niet werken, is het nogal vervelend om even nieuwe adapters te gaan kopen. Die dingen zijn nogal duur namelijk en daarnaast heb je dan nog niet de zekerheid dat het gaat werken.
Pagina: 1