Toon posts:

VPN werkt niet met Kennisnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wend me tot jullie, daar de professionele mannen van Kennisnet me niet verder kunnen helpen.

Wat ik wil doen is, een VPN-connectie starten van thuis (of andere locatie) naar het bedrijfsnetwerk.

Situatie-schets:

coax
========>[cisco]-----utp---->[netgear ro318]----->switch------->WinNT4+RAS

Het is dus NT4 die voor de authenticatie zorgt en niet de NetGear; ik heb overigens nergens een optie gezien, dat die NetGear Ro318 dat kan en ook niet dat hij een specifieke optie heeft om VPN-pakketjes enz door te laten.

Wanneer ik van buitenaf probeer te connecten, dan blijft hij hangen op "Bezig met controleren van gebruikersnaam en wachtwoord". (Ik zit op dat moment niet achter routers, firewalls of wat dan ook met het internet verbonden).

Desalniettemin heb ik, en poortje 1723 opengezet, en poortje 1723 gemapt naar de lokale ip-adres vd server.

- Ik heb kennisnet de poort 1723 open laten zetten voor beide richtingen en voor iedereen.
- Bovendien, wanneer ik m'n flaptop daar op het lokale netwerk hang, kan ik een VPN-sessie starten naar de lokale NT4 Ras server.... lokaal gaat het dus wel goed.....

Het lijkt er dus op dat ofwel de netgear, ofwel kennisnet de storende factor is...

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd gezien heb ???

Alvast bedankt voor de moeite !

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt ook nog protocol 47 (GRE) nodig.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zei ik ook al tegen die Kermisnet-mannen, maar die zeiden dat dat allemaal doorgelaten werd... 't Lijkt erop van niet dus..

Heeft iemand het ooit geprobeerd om vanuit het internet een VPN-verbinding op te zetten naar het netwerk wat is aangesloten op het kennisnet....?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier dit geprobeerd heeft.......!

Verwijderd

Topicstarter
HELEMAAL niemand ???

Verwijderd

Heb je al een een snoop op je netwerk gedaan om te kijken of je app. niet extra poorten nodig heeft??
Pagina: 1