Standaard Netwerk Troubles(Ik word gek!)

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013
Ik was ooit een blije netwerk gebruiker(eens werkte het), ik werk toch echt in de IT, maar wordt de afgelopen drie dagen GEK!!

Situatieshets is:

1 PC met Win2k, Netwerkkaart met statisch IP 192.168.0.1 en Subnet 255.255.255.0, en een gedeelde internetconnectie(dial up).
1 Laptop met WinMe, Netwerkkaart Dynamisch IP, en kan heerlijk internetten door bij use automatic configuration script, 192.168.0.1 in te vullen en automatic detect settings aan te zetten.

Als ik me laptop opstart krijg ik een windows logon, maar ik kan internetten, en dat was de bedoeling.
Klink goed toch? Dat werkt ook, maar zodra ik files wil gaan sharen gaat he fout. Een file timed out na enkele seconden, heb het via MSN geprobeerd precies hetzelfde. Hij verliest gewoon de connectie met de "server" terwijl ik uren achter elkaar kan internetten.

Ik heb een Statisch IP ingevuld, zelfde ip range, subnetmask. Ik na het opstarten blij, ik zag een network logon, maar blijdschap was snel over, op geen enkele manier me internet aan de praat, niet door instelling in IE te veranderen, ook niet door een Gateway in te vullen. En ik kon ook nogsteeds niet fijn me files sharen ;(

Pingen werkt altijd, ze kunnen elkaar altijd vinden, alleen hij timed out!
Nu heb ik 3 optie's bedacht, ipx ?? FTP? of is me netwerkkaart kapot?? Maar internetten doet het? Dus het moet toch zonder kunnen?

Sorry voor het lange verhaal, maar dan weten jullie tenminste alles.

Graag help, anders moet ik help gaan zoeken!! Ik word gek!!

Greetz
T

rc5 Stats || Matrix info

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Hmmm... klinkt als firewall problemen

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Lord_Thunderball
Die heb ik niet, en ik gebruik dial up(56k6). Was ik toch niet iets vergeten.

Thx for the reply,
T

rc5 Stats || Matrix info

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
ik installeer er ook altijd ipx erbij met frametype en brontype handmatig ingestelt, ik vind dat automatisch detecteren nooit goed werken.

• Lord_Thunderball
Als jullie niks weten ga ik dat ook proberen, maar het moet met alleen TCP/IP te doen zijn.

Dan effe een vraag zodat deze post niet alleen voor de spam is.

frametype en brontype? Ben namelijk niet zo bekend met IPX

THX T

rc5 Stats || Matrix info

Verwijderd

Wat voor een IP krijgt het notebookje toegewezen, want als het dynamisch is lijkt het me sterk dat hij.1 houdt.

Verder kan je nog eens proberen om in dezelfde werkgroep te gaan zitten. Op welke manier connect je naar de server? Gebruik je de goede kabels?!

Tis ver gezocht, maar ik heb ooit es gehoord dat Win ME niet gemaakt was voor netwerken oid, probeer misschien *als je echt niets anders meer weet* een ander OS??

Succes

edit:
Als ik me laptop opstart krijg ik een windows logon, maar ik kan internetten, en dat was de bedoeling.
>>> probeer eens de client voor MS netwerken???

• Lord_Thunderball
WorkGroup is uiteraard hetzelfde.

Als ik dymisch gebruik krijgt hij 192.168.0.2 toegewezen.
Statisch gebruik ik dat ip adres ook altijd.

Kabels hebben altijd gewerkt(heb dit probleem pas 2 weken), nadat ik me Laptop opnieuw heb geinstalleerd(met echt dezelfde drivers en OS).

En hoe ik connect naar de server? Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik gebruik TCP/IP, met een crosslink kabel. En de instelling staan hierboven.

edit:

Client voor MS nerwerken staat altijd aan, bij dynamisch ip pakt ie de windows logon(en werk i-net sharing, en file sharing niet).
Bij statisch pakt ie MS logon(en werkt i-net sharing NIET, en file sharing niet).

Ook me file sharing staat op beide pc's aan.

edit:

Heb de search ook gebruikt, maar kon niks vinden wat ik niet geprobeerd had. Op FTP of IPX/SPX instellen na, maar die kon ik ook zelf al verzinnen. Het werkte met TCP/IP, dus waarom niet meer(ik begin al te ijlen nu ;( )

Thx
T

rc5 Stats || Matrix info

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dit probleem klinkt als: NAT :) heb je wel de juisten poorten gemapt voor MSN file sending ? en bij share progies presies het zelfde, lees het grote poortmaping verhaal is zou ik zeggen :)

(boven aan in topic)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Lord_Thunderball
Ook daar is aangedacht :(, ik kan alles op me laptop, downloaden(Tja waarom ie dan wel file shared?? Ik weet het niet??) en msn bestanden van iemand leegtrekken lukt ook.(alleen niet van mezelf :( )

Ben er ook al opgekomen om bestanden eerste up te loaden(heb dial up, met 1,5 GB niet handig), of van me server ook een webserver te maken(beetje drastisch).

Sorry jongens, echt super bedankt voor jullie hulp! Maar zoals ik begon, ik ben it-er, en heb echt al veel geprobeerd!

Thx
T

rc5 Stats || Matrix info

• SithWarrior

SithWarrior

hmm ik zal het kort proberen uit te leggen:

het klinkt echt als een nat probleem, lees dat topic maar is door het is namelijk altijd zo dat je wel met MSN bestanden kan ontvangen maar niet verzenden, daar voor moet je paar poorten mappen, en dat downloaden werkt altijd wel dit heeft hier ook niets mee te maken :)

het zelfde geld voor files sharen hij doet dit prob op een poort die op je serv dicht zit dus kan er niemand in van de andere kant dus moet je effe poort mappen

• Lord_Thunderball
Ik lees het door, toch heb ik me twijfels, ik kan namelijk van beiden kanten niks verplaatsen. Dus ook niet van lappie naar server en vice versa.

Ik ga het effe lezen,
THX

rc5 Stats || Matrix info

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 10:49 schreef SithWarrior het volgende:
hmm ik zal het kort proberen uit te leggen:

het klinkt echt als een nat probleem, lees dat topic maar is door het is namelijk altijd zo dat je wel met MSN bestanden kan ontvangen maar niet verzenden, daar voor moet je paar poorten mappen, en dat downloaden werkt altijd wel dit heeft hier ook niets mee te maken :)

het zelfde geld voor files sharen hij doet dit prob op een poort die op je serv dicht zit dus kan er niemand in van de andere kant dus moet je effe poort mappen
Ik geloof dat je nu een aantal dingen door elkaar aan het halen bent.
Ten eerste files versturen binnen een NAT netwerk (wat de topicstarter geloof ik probeerde) is altijd mogelijk omdat de ip's niet veranderen.
Zowieso is messenger nou niet echt een ideaal programma om je netwerk te testen.
Er zijn 2 factoren die je uitelkaar moet trekken ten eerste het netwerk en daarnaast het internet en het delen ervan.
Rare vind ik in dit geval dat internet wel werkt en het netwerk raar doet (als ik het goed begrepen heb). Meestal is het opzetten van een netwerk met bestanden delen tussen 2 pc's niet zo'n probleem.
Daar zou ik me daarom ook eerst op richten en dat moet gewoon via TCP/IP kunnen. Begin statisch en ga dan over op DHCP's uitgeven vanuit de win200 bak. En als dat werkt zou ik gaan kijken of er een internet verbinding te delen is.

• Lord_Thunderball
Poortmappen heb ik niks aan, file sharen kan makkelijk zonder portmappen namelijk. MSN doet het ook gewoon(ook d/l), dus geen rede om porten te mappen(wel bedankt voor de suggestie ofc)

Ik ben al terug gegaan naar de basis, aangezien ik het vreemd vond dat ik een windows logon kreeg. Dus ik alles uit. Statisch IP adres, en ik kreeg met MS Network logon(staat hierboven ook al ergens). Maar toen NOG kreeg ik een time out na zoveel seconden.

Ik zie het echt niet meer, internet sharen kan die nonstop(ik zie me download teller gerust 24 uur doorlopen. Maar bestand sharen(zelfs al staat de rest uit, en heb ik MS network logon) werkt niet.

Zijn jullie te huur? Betaal ik als iemand het werkend krijgt ;)

Thunder, weer een beetje gekker(wel cool dat jullie me helpen!)

rc5 Stats || Matrix info

• SithWarrior

SithWarrior

Op dinsdag 28 mei 2002 11:04 schreef Haldo het volgende:

[..]

Ik geloof dat je nu een aantal dingen door elkaar aan het halen bent.
Ten eerste files versturen binnen een NAT netwerk (wat de topicstarter geloof ik probeerde) is altijd mogelijk omdat de ip's niet veranderen.
Zowieso is messenger nou niet echt een ideaal programma om je netwerk te testen.
Er zijn 2 factoren die je uitelkaar moet trekken ten eerste het netwerk en daarnaast het internet en het delen ervan.
Rare vind ik in dit geval dat internet wel werkt en het netwerk raar doet (als ik het goed begrepen heb). Meestal is het opzetten van een netwerk met bestanden delen tussen 2 pc's niet zo'n probleem.
Daar zou ik me daarom ook eerst op richten en dat moet gewoon via TCP/IP kunnen. Begin statisch en ga dan over op DHCP's uitgeven vanuit de win200 bak. En als dat werkt zou ik gaan kijken of er een internet verbinding te delen is.
aww je hebt gelijk niet goed gelezen :P tis nog vroeg zullen we maar zeggen

Verwijderd

Als je op een pc ICS gebruikt, dan vraag je naar mijn inziens om problemen, omdat je microsoft zelf instellingen laat aanmaken. Zou als ik het hoor is het een routering probleem.

Post is een route tabel van je server waar je inet verbinding op staat.

Onder dos : Route print

• Lord_Thunderball
Ik zit inmiddels op me werk :( sorry vanavond dan.
Nog 1 ander info blokje, ik gebruik Win2k niet Win2k SERVER!

En ik snap niet waar je heen wilt met routeerprobleem <== dat is goed, want dat betekent dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, of opgekomen ben!

Kan je het uitleggen?

mzl T

rc5 Stats || Matrix info

Verwijderd

Om internet te kunnen gebruiken moet je van de interne netwerkkaart
"Internet Connection Sharing" aanzetten.
De netwerkkaart intern zoekt dan zelf een vrij ip adres.
192.x.x.x
Als het goed is krijg je ook de melding dat je van de andere pc het ip adres
dynamisch moet laten bepalen.
Dan lukt de internet verbinding.
Voor files te kunnen sharen is het beste dat je op beide pc's hetzelfde UID
en PWD hebt. Je werkt op een W2K bak.
Anders een account op de W2K bak aanmaken dat je gebruikt voor je ME bak.
Ander heb je geen rechten op W2K en zal het zeker niet lukken.
Als je in het laatste geen zin heb ivm met beveiliging of wat dan ook is het
gemakkelijk om een FTP server te installeren op de W2K bak. ( Serv-U, G6
FTP, etc. )

Gezien het feit dat je beide kanten kunt pingen werkt alle apparatuur.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:24 schreef Lord_Thunderball het volgende:
Ik zit inmiddels op me werk :( sorry vanavond dan.
Nog 1 ander info blokje, ik gebruik Win2k niet Win2k SERVER!

En ik snap niet waar je heen wilt met routeerprobleem <== dat is goed, want dat betekent dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, of opgekomen ben!

Kan je het uitleggen?

mzl T
Als je je win2k workstation aan het inet hangt en er met een crosscable een andere pc aan hangt, fungeert de w2k workstation als "router". (Verbindt het internetWERK en je "LAN" met elkaar. Routers worden door windows zelf aangemaakt. :r Je kan er ook handmatig toevoegen. :9

Ik zou de volgende op je w2k wks toevoegen :

route add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.1

Suc6 (laat ut effe weten!)

• Lord_Thunderball
Op dinsdag 28 mei 2002 12:12 schreef -Dutch- het volgende:
Om internet te kunnen gebruiken moet je van de interne netwerkkaart
"Internet Connection Sharing" aanzetten.
De netwerkkaart intern zoekt dan zelf een vrij ip adres.
192.x.x.x
Als het goed is krijg je ook de melding dat je van de andere pc het ip adres
dynamisch moet laten bepalen.
Dan lukt de internet verbinding.
Voor files te kunnen sharen is het beste dat je op beide pc's hetzelfde UID
en PWD hebt. Je werkt op een W2K bak.
Anders een account op de W2K bak aanmaken dat je gebruikt voor je ME bak.
Ander heb je geen rechten op W2K en zal het zeker niet lukken.
Als je in het laatste geen zin heb ivm met beveiliging of wat dan ook is het
gemakkelijk om een FTP server te installeren op de W2K bak. ( Serv-U, G6
FTP, etc. )

Gezien het feit dat je beide kanten kunt pingen werkt alle apparatuur.
Klopt allemaal, en is allemaal al gedaan, echt super bedankt, maar zoals ik al zei, ik heb alles al geprobeerd imho. Dus ook dit heb ik geprobeerd, en werkte niet.

rc5 Stats || Matrix info

• Lord_Thunderball
Op dinsdag 28 mei 2002 12:19 schreef netspy het volgende:

[..]

Als je je win2k workstation aan het inet hangt en er met een crosscable een andere pc aan hangt, fungeert de w2k workstation als "router". (Verbindt het internetWERK en je "LAN" met elkaar. Routers worden door windows zelf aangemaakt. :r Je kan er ook handmatig toevoegen. :9

Ik zou de volgende op je w2k wks toevoegen :

route add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.1

Suc6 (laat ut effe weten!)
En dit ga ik vanavond proberen, gewoon in Dos invullen??
THX!!

rc5 Stats || Matrix info

Verwijderd

Zou dit ook mijn probleem kunnen zijn???

Please read: [topic=507975/1/25]

• Lord_Thunderball
Ik zou nog effe laten weten of het gelukt was. Helaas is het antwoord nee ;(. Ik wordt nu toch echt gek, en ga wel helemaal opnieuw beginnen ofzo :( dit kan gewoon niet!!!

I HATE WINDOWS!

rc5 Stats || Matrix info

• Lord_Thunderball
Ik heb nu alles opnieuw geinstalleerd.En heb nog exact dezelfde problemen ;(

Het vreemde is, ik heb getest zonder ICS aan te zetten, en ik was ook niet verbonden aan het i-net. Dit eigenlijk terzijde.

Maar ik kan dus wel van me laptop bestanden copieren naar me desktop, maar van me desktop naar me laptop kapt ie er zomaar mee. Als je kijkt bij netwerk activiteit gaat het ook 10 keer zo langzaam totdat hij ermee stopt. Er komen dus veel minder msg's binnen :(.

Das toch vreemd, of hebben jullie misschien alsnog een verklaring? Misschien netwerkkaart kapot of iets anders?

Ik heb inmiddels met Netbui geprobeerd, zelfde probleem! dit kan toch niet?

rc5 Stats || Matrix info

• SithWarrior

SithWarrior

je zou idd aan netwerk kaart probleempje gaan denken,

Pagina: 1