Toon posts:

Welke netwerk componenten moet ik hebben.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg straks een adsl verbinding en deze moet gedeeld worden en altijd online zijn, zonder server. Tevens moet het secure zijn en moet het vpn ondersteunen. Ik moet ook veilig van buiten naar binnen kunnen connecten. Ik zat te denken aan:

16 port 10/100 mbit switch 3com 3c16792-us
3com officeconnect remote 612 adsl router 3c612-us
Hier zit volgens mij ook de adsl modem in.

en een firewall. Heeft iemand nog andere iedeen of suggesties. Het mag bij elkaar rond de 900 euro liggen

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Gewoon je ADSL modem tweaken.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Modem tweaken of een Draytek vigor erbij kopen (zit 4 poorts switch in en is goed te configureren).

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de voordelen ervan als ik mijn adsl modem Tweak? En ik wil een losse switch want ik moet meer poorten hebben.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik vind er geen voordelen aan zitten aan het tweaken.
Je verliest je garantie, zeker in office situaties is dat vervelend.
Anders 1 poorts router kopen en die aan een switch hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Die een poorts router dat is die 3com officeconnect 612 adsl ding. Daar zit een rj45 voor lan op en een rj11 voor wan. Tevens ondersteunt dit apparaat ppp, waardoor ik het vermoeden krijg dat deze direct op de adsl lijn is aan te sluiten zonder adsl modem.

Mijn vraag is dus of dit nu goede apparatuur is, en/of ik iets anders moet kopen. Over de firewall heb ik overigens nog geen enkel idee. Ik was op zoek naar een firewall van 3com met DMZ, maar die zijn niet te betalen. Daar zoek ik dus ook een alternatief voor. Het geheel moet overigens wel VPN ondersteunen.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Wij hebben hier op de zaak een Draytek Vigor router/firewall en een noname 16-poorts 10/100 switch. Alles bij elkaar zo'n 500 euro. Is een prima oplossing voor hetgeen jij zoekt.

Verwijderd

Firewall kunnen we kort in zijn, de meeste hardware firewalls ondersteunen alleen tot en met level 2. Kijk beter voor een goed software firewall pakket dat je op je pc kunt draaien (eigenlijk moet je een dedicated firewall server hebben waar zo'n pakket op draait, maar ach).

Hoe heet dat israelisch bedrijf nu ook weer, die maken errug goede fwalls.

Rest van de hardware ziet er OK uit.

Verwijderd

Topicstarter
Die draytek, is dat een adslmodem/router/firewall in een, en ondersteunen deze ook vpn en DMZ

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef lisson01 het volgende:
Die draytek, is dat een adslmodem/router/firewall in een, en ondersteunen deze ook vpn en DMZ
nee, geen adslmodem, de rest wel.

Verwijderd

Topicstarter
de 3com OfficeConnect Remote 612 ADSL router.
Product# 3c612-ud, zit daar al een modem in, of moet ik dan nog een modem hebben.

• dion_b
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 30 mei 2002 10:20 schreef lisson01 het volgende:
de 3com OfficeConnect Remote 612 ADSL router.
Product# 3c612-ud, zit daar al een modem in, of moet ik dan nog een modem hebben.
Hangt ervan af welke ADSL provider je neemt. PPPTP of PPPoE- scheelt nogal. Meen dat MXStream PPPTP doet en de rest PPPoE. Uiteraard moet je router dus de juist protocol ondersteunen als je het zonder modem wil doen. Contacteer je beoogde ISP en zie wat voor hardware zij ondersteunen.

Als je VPN moet ondersteunen zou ik MXStream afraden- ik ken velen (o.a. m'n moeder) die daar gedonder mee hebben omdat het hele systeem op zich al een VPN is. Of het met de andere ADSL providers beter zit weet ik niet (al beweert TweakDSL natuurlijk daar geen moeite mee te hebben :9 )

Overigens is een router hetzelfde als een losse server, daar ontkom je niet aan, alleen zit het in een kleine modieuze kastje ipv een logge bak.

Een belangrijk stukje info wat ik mis in je eerste post is hoeveel bakken op het netwerk moeten hangen. Dat is behoorlijk relevant voor de keuze modem+router m. switch of modem/router ineen en grote switch erachter.

edit:
En zou deze topic niet naar NT moeten?

* dion_b gaat een modje schoppen :9

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

moved OH >> NT
Pagina: 1