Toon posts:

HP vectra overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was ik op mijn werk weer eens aan het rommelen met mijn pc'tje. Ik heb een HP Vectra VL400 DT met daarin een 800 MHz professor. Ik wil dat ding graag overklokken :) maar helaas geen jumpers op het Moederbord en geen software te vinden die het kan. Weet 1 van jullie misschien iets?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op dinsdag 28 mei 2002 10:05 schreef BlackLion het volgende:
Vandaag was ik op mijn werk weer eens aan het rommelen met mijn pc'tje. Ik heb een HP Vectra VL400 DT met daarin een 800 MHz professor. Ik wil dat ding graag overklokken :) maar helaas geen jumpers op het Moederbord en geen software te vinden die het kan. Weet 1 van jullie misschien iets?
een 800 mhz professor? shit, die kan denken |:(
probeer eens softfsb of anders, nog veel beter, de SEARCH ;)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 10:05 schreef BlackLion het volgende:
cheak deze maar:

de zoek

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:35
gewoon in de bios wat fucken :)

uhm in je profiel "Beroep: Systeem beheerder" dan kun je zoiets toch wel vinden :? of ben je wannabee systeem beheerder :P

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op dinsdag 28 mei 2002 12:14 schreef Rappie het volgende:

uhm in je profiel "Beroep: Systeem beheerder" dan kun je zoiets toch wel vinden :?
..........................the magic word is imho nog steeds SEARCH.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

uhm in je profiel "Beroep: Systeem beheerder" dan kun je zoiets toch wel vinden :? of ben je wannabee systeem beheerder :P
lol jij hebt zeker nog nooit een bios van een hp vectra gezien

Verwijderd

heb wel eens naar mn VL400 gekeken met iemand die er wat meer van wist, en de conclusie was vrij snel: gaat niet lukken.

hp's zitten helemaal dichtgemetseld ;(

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:41
Veel plezier idd met vectra's. Wij hebben hier ook de vl420 en ook daar kun je helemaal niets mee. Probeer idd eens softfsb maar verwacht geen geweldige resultaten, want er zit geen echte actieve koeling in. Alleen een heel zacht draaiende delta 80 mm naast het koelblok. Het geheugen in die bakken moedigt fsb oc'ing ook niet echt aan.

Verwijderd

Topicstarter

Hmzzz.... Jij hebt vast nog nooit een HP gezien. Das net ford knox

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 28 mei 2002 15:15 schreef BB_ApoC het volgende:
Veel plezier idd met vectra's. Wij hebben hier ook de vl420 en ook daar kun je helemaal niets mee. Probeer idd eens softfsb maar verwacht geen geweldige resultaten, want er zit geen echte actieve koeling in. Alleen een heel zacht draaiende delta 80 mm naast het koelblok. Het geheugen in die bakken moedigt fsb oc'ing ook niet echt aan.
Voor diegene, die de VL400 nog niet kennen...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.a.van.haastert/pix/insidevl400.jpg
De VL400 van binnen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.a.van.haastert/pix/insidevl420.jpg
De VL420 van binnen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.a.van.haastert/pix/tower.jpg
Mijn werkplek! >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

en het wordt nog erger: ik wou de onboard lan-kart activeren, drivers gaan zopeken (3com) alles geïnstalleerd, geen problemen, zelfs pingen lukte niet!
Geef het gewoon op!
Je kan wel wat prutsen aan die blauwe schakelaartjes rechts van je batterij, maar op eigen risico!!!

Verwijderd

Ik weet wel dat mensen eens hebben opgezocht wat voor mobo er eigenlijk in zit en dan dat bios erin flashen (reference bios) op die manier kan je wel fsb omhoog gooien.

Ook kun je via de search genoeg vinden, zo ook bijvoorbeeld softfsb en speedfan.

Die schakelaartjes kunnen vanalles zijn, beter ff het boekje opzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:31 ]

Pagina: 1