[InstallShield] Register schrijven/lezen

Pagina: 1
Acties:

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik moet een installatie maken, die in het register de door de gebruiker gekozen lokatie v.d. bestanden schrijft. Oftewel de doel map.

Ik moet namelijk ook update installaties maken, die dan zelf, zonder tussenkomst van gebruiker, kan uitlezen naar welke map hij de bestanden moet kopieren.

Is dit mogelijk in InstallShield Express ? Zo ja, hoe?
Indien niet, welke versie van InstallShield moet ik dan hebben om dit te bereiken. En misschien kun je dan meteen een tipje v.d. sluier oplichten over hoe dit dan moet in die versie.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Het is mogelijk om met InstallShield naar het register te schrijven.
Als je eens goed had gekeken zag je dat er in de setup-checklist een sectie is 'Make Registry Changes'. Daar moet je dus zijn.

https://fgheysels.github.io/

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb goed gekeken. Als jij mijn vraag goed had gelezen had je begrepen dat het vooral om het uitlezen van het register gaat, om de doel map uit te lezen waar de update naar toe moet kopieren.

Edit: Misschien was mijn vraag wat warrig, nu dat ik hem nog eens lees, maar dit is in ieder geval wat ik bedoel.
Het gaat dus om het UITLEZEN van de directory waarnaartoe de update moet, en daarnaartoe kopieren.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Register uitlezen wordt idd wel wat lastig met Installshield Express ja.

Het beste kun je gewoon InstallShield Professional nemen of InstallShield for Windows Installer :). Let er trouwens ook op dat dit een stuk ingewikkelder is.