KDE 301 configuratie vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Wat vraagjes over waar en hoe ik het e.e.a. kan instellen in KDE 3.0.1

In het menu heb je programma's: bijv kalaram en dan staat er achter (Planner voor alarm en ....) kan ik inschakelen dat dat niet meer weergegeven wordt ? (uischakelen dus)

In konsole: als je bijv in netscape een link selecteerd of text dan kan je dat door middel van dubbel klikken in konsole plakken (met dubbel klikken) echter onder mc gaat dit niet, en met KDE 2.2.2 ging dat wel. Waar en wat moet ik dat instellen ?

En in konsole kon ik met KDE 2.2.2 altijd met page-up/down naar het begin eind van de commando regel, echter nu geeft hij een ~, waar is dit in te stellen ?
(toetsenbord schema is xterm xfree 4.XX)

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 09:41 schreef easydisk het volgende:

Wat vraagjes over waar en hoe ik het e.e.a. kan instellen in KDE 3.0.1
Brand maar los :)
In het menu heb je programma's: bijv kalaram en dan staat er achter (Planner voor alarm en ....) kan ik inschakelen dat dat niet meer weergegeven wordt ? (uischakelen dus)
Zoek even naar de map Autostart in je persoonlijke kde-mappen en de globale kde-mappen. Hierin staat waarschijnlijk een .desktop-bestand dat verantwoordelijk is voor het opstarten van de alarm daemon.
Verwijder deze om dit ongedaan te maken.
In konsole: als je bijv in netscape een link selecteerd of text dan kan je dat door middel van dubbel klikken in konsole plakken (met dubbel klikken) echter onder mc gaat dit niet, en met KDE 2.2.2 ging dat wel. Waar en wat moet ik dat instellen ?
Dubbelklikken is de 3-knops muisemulatie?
Het klembord van kde3 reageert anders dan die van kde2. Om de gekopieerde selectie beschikbaar te maken moet je die even selecteren op het klembordje in je systeemvak alvorens de plakactie uit te voeren. Je kunt de instelling van kde2 terughalen door in het configuratiedialoog van 'klipper' de optie 'inhoud van klembord synchroniseren met selectie' aan te vinken.
Gebruik de knopinfo (via de ? in de titelbalk) om meer info over de verschillende opties te krijgen. Het configuratiedialoog open je via de rechtermuisknop.
En in konsole kon ik met KDE 2.2.2 altijd met page-up/down naar het begin eind van de commando regel, echter nu geeft hij een ~, waar is dit in te stellen ?

(toetsenbord schema is xterm xfree 4.XX)
Hmm, als ik met pageup/pagedown werk ga ik naar het vorige/volgende commando uit de geschiedenis.
Naar begin eind van commandoregel ga ik via home/end

Rinse

• easydisk
[b]Op dinsdag 28 mei 2002 10:26 schreef Rinse het
Zoek even naar de map Autostart in je persoonlijke kde-mappen en de globale kde-mappen. Hierin staat waarschijnlijk een .desktop-bestand dat verantwoordelijk is voor het opstarten van de alarm daemon.
Verwijder deze om dit ongedaan te maken.
Sorry, in bedoel de in het menu ( http://munnikes.op.het.net/schermafdruk1.png ), ik vind dat de menu's zo breed worden en als ik dan naar een submenu wil (bijv: submenu debian in het plaatje) met de muis moet ik een halve meter naar rechts met de muis :)
Dus geen beschrijving van de programma's achter de naam van het programma.
Dubbelklikken is de 3-knops muisemulatie?
Het klembord van kde3 reageert anders dan die van kde2. Om de gekopieerde selectie beschikbaar te maken moet je die even selecteren op het klembordje in je systeemvak alvorens de plakactie uit te voeren. Je kunt de instelling van kde2 terughalen door in het configuratiedialoog van 'klipper' de optie 'inhoud van klembord synchroniseren met selectie' aan te vinken.
Gebruik de knopinfo (via de ? in de titelbalk) om meer info over de verschillende opties te krijgen. Het configuratiedialoog open je via de rechtermuisknop.
Mijn fout, ik bedoelde de middelste muis button. De optie kan ik niet vinden, maar ik ga even rond neuzen daar.
Hmm, als ik met pageup/pagedown werk ga ik naar het vorige/volgende commando uit de geschiedenis.
Naar begin eind van commandoregel ga ik via home/end

Ik heb $term op linux gezet en keytab op linux console, en nu werkt het. Alleen mc heeft in de rechte randen (| en -) van die gekke tekens, als a met dubbel punten en kleine 3
home/end werkt ook nu.
Ehu, werkt ook niet, in alle gevallen ~ ~ ~ en ~

Zal eens even de Xfree setings gaan nakijken.

Verwijderd

Zoek even in KControl naar de settings voor de menus. Je kunt daar opgeven of ie alleen de programmanaam, de omschrijving, of beide moet weergeven, en in welke volgorde. Als je de omschrijving uitzet, wordt alles minder breed..

(Ik hoop dat het ook zo in 3.0.1 zit, want ik zit de laatste tijd VEEL in de CVS te rotzooien)

• easydisk
gevonden 'gedetailleerde menu ingangen' uitschakelen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

de 3knops muis emulatie staat in /etc/X11/XF86Config-4
#
# Emulate3Buttons=yes
#
of iets in die richting.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:52 schreef easydisk het volgende:

gevonden 'gedetailleerde menu ingangen' uitschakelen.
Ik zal even kijken of dergelijke ingangen niet kleiner kunnen

Rinse

• easydisk
Op dinsdag 28 mei 2002 21:31 schreef Rinse het volgende:

[..]

Ik zal even kijken of dergelijke ingangen niet kleiner kunnen

Rinse
Het zou mooi zijn als het wordt weergegeven als je er even een tijd op staat. Net als bij de K van het kmenu, na ca 1.5 seconde komt er 'Applicaties starten', maar dat is natuurlijk iets wat geprogrammeerd moet worden en niet in de vertaling verwerkt kan worden. :)
Pagina: 1