temperatuur harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 15:15

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Hoe warm mag een harde schijf eigelijk worden?
mijn maxtor wordt 40 graden en mijnseagate 35graden
is dat te veel.
ik dacht dat ik een harde schijf hoorde tikken, soms.

moet ik ze koelen?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je temperatuur is gewoon normaal hoor, het is ietsje aan de hoge kant die 40 graden dan. Maar ik zou me over de temp geeen zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Laatst online: 14:48

mokumouse

LOLstoel User

dit moet naar Opslagmedia & I/O Controllers

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hmm kan ik niet zelf moven zeker?

ik kan hem dus als server dagenlang laten draaien zonder guildfeelings? right?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zijn het 7200rpm of 5400rpm schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
7200
maakt dat een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 08:45 schreef dread het volgende:
7200
maakt dat een verschil?
Meer toeren, meer warmte. Logisch.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
effe bijstellen

mijn maxtor draait 41 graden en de seagate 29
allebei 40 gig. volgens mij is de maxtor ook de oudste 1.5 jaar ouder. kan dat het extreme verschil in temp verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Laat me raden, die Maxtor zit boven die andere HD? Dan is het logisch dat warmer wordt dan die andere.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Mijn IBM wordt 40 graden en volgens de verkoper kan het geen kwaad. Hij heeft echter al een paar keer lelijk gedaan, dus ik denk dat het wel kwaad kan. En extra koeling kan geen kwaad :Y)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
indeed tom s
dat is de exacte situatie

ik moet ze dus wat meer uit elkaar halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk proggie kan je eigenlijk gebruiken om je temp af te lezen in winme ? Aangezien ik het vermoeden heb dat mijn hd,s veels te heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

En een fannetje er in de buurt zetten... je zult zien, een klein beetje airflow en ze worden nauwelijks meer warm. Geen / nauwelijks airflow en ze worden bloedheet. En het kan zeker weten kwaad, ik heb ook een Maxtor 40GB hier die flink ging flippen toen ik 'm niet een beetje koelde.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 08:59 schreef dread het volgende:
indeed tom s

Je kan het doen, maar ik denk niet dat het echt veel uitmaakt. Warmte stijgt op dus die Maxtor blijft er last van hebben. Alhoewel die temperaturen niet echt gevaarlijk zijn voor die schijven...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Op dinsdag 28 mei 2002 09:04 schreef de_bom het volgende:
welk proggie kan je eigenlijk gebruiken om je temp af te lezen in winme ? Aangezien ik het vermoeden heb dat mijn hd,s veels te heet worden.
Moet je wel even aangeven om welk merk het gaat. Voor IBM is het HDD-temperature (ff googlen). Voor de anderen weet ik het niet...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hdd temperature pro

dat is het proggie waarmee je elke schijf zijn temp kunt weten.

ok cool
effe een samenvatting
ze moeten gekoeld worden maar er is geen haast bij -> geen gevaarijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je wel even aangeven om welk merk het gaat. Voor IBM is het HDD-temperature (ff googlen). Voor de anderen weet ik het niet...
Een western digital en drie maxtors.

Heb al gekeken op beide sites maar daar zie ik niet een twee drie, proggies om je temp af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ja hoor die maxtor warmt langzaam op naar de 45 graden.
still oke?
Ik zocht in de seach naar vergelijkingsmateriaal maar kon dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
effe concreet

hoe warm mag je hdd worden? hij zit namelijk al op 48 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

KOELEN die hap, als je nog langer van je schijf wilt genieten. Why take any chances? Je kunt beter teveel koelen dan te weinig. Zoals gezegd heb ik m'n maxtor al eens volledig aan het flippen gehad door te hoge temperaturen. De enige oplossing was toen een zootje recovery tools er overheen halen en de schijf opnieuw formatteren (dag data). You've been warned...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40
Op dinsdag 28 mei 2002 10:14 schreef iGadget het volgende:
KOELEN die hap, als je nog langer van je schijf wilt genieten. Why take any chances? Je kunt beter teveel koelen dan te weinig. Zoals gezegd heb ik m'n maxtor al eens volledig aan het flippen gehad door te hoge temperaturen. De enige oplossing was toen een zootje recovery tools er overheen halen en de schijf opnieuw formatteren (dag data). You've been warned...
29 graden is toch een normale temp voor een nieuwe hdd, over die 41 heb ik zo men twijfels, probeer eens een passieve koeling, ff oud heatsinkje op plakken

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Die schijf die 48 graden werd heb ik nu verplaast zodat hij niet meer tussen mijn floppy en mijn andere schijf zit maat hij wordt nog steeds 41 graden.
Waarom laten ze zo weinig plaats tussen die dingen, ik kan net twee hdd en een floppy erin duwen. :(
Ik heb ook nog een extra fan in mijn systeem ingebouwd zodat de luchtdoorstroming wat beter wordt.
ik denk er nu serieus over om nog een extra fan te zetten die de lucht direct op mijn hdd blaast. Ik kan anders geen manier meer bedenken om mijn schijven te koelen.
mijn kast staat wel in een hoek waardoor er mischien weinig koele lucht binnenkomt. Maar mijn mobo temp is 36 en mijn 1500 XP doet iets in de 40 (zalmann waaier koeler) wat niet ongebruikelijk is.
iemand een grandioos idee om mijn schijjes wat te koelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je ze koelen je zegt net dat ze nog maar 41 graden worden, dat is toch redelijk normaal als je je hdd's echt wil gaan koelen koop dan gewoon zon smalle koeler en plak die er aan vast of zet hem aan de zijkant zodat de lucht die hij genereert naar de hdd's gaan :)

Have Fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dus temp is normaal, cool

maar het kan toch nooit kwaad om je hdd te koelen, de levensduur wordt er toch mee verlengd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moved OH >> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb heel m'n kast open gehaald.
2 mooie enermaxen in m'n kast gezet zodat er een mooie doorstroom is.
de maxtor wordt nog steeds van 41 graden wat toch al heel wat beter is. lager krijg ik hem niet. toch zit die schijf net boven de fan die de lucht naar binnen zuigt en voelt de onderkant 'koel'aan.
wat ia dan eigelijk een normale temp. ik zou hem graag rond de 36 krijgen zoals de seagate.

nog iets: ondanks die doorstroom aan lucht wordt mijn cpu niet koeler, ik heb ook mijn fanmate op max gezet, is er een minimum warmte uitlaat ofzo? 1500XP en zalman waaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Laatst online: 21:01
een cooler vlakbij je HD zetten is goed...

maar een speciale HD cooler in een 5,25" slot is beter..
Hd erachter en hij coolt perfect!

hier ook, heb een keer bijna mn poten verbrand aan me HD (dat was dus veeeeels te heet) meteen HD cooler gehaald en me HD in 5,25" slot gezet met cooler ervoor :) en wordt nu niet warmer dan 28 graden. Kheb een 7200 rpm Seagate schijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
misschien moet ik dat maar eens doen, jammer alleen dat ze zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Koelen helpt.
Mijn 7200 rpm schijf werd erg warm in mijn vorige PC kast, maar sinds ik een andere kast heb met een 8 CM casefan in de drivebay wordt hij niet warmer dan 'lauw'.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik heb geen idee hoe warm ze mogen/kunnen worden.

Weet alleen dat mijn 2 7200 rpm 40gig Maxtors in Raid niet echt warm worden, kan m'n hand er gewoon opleggen.
Maarja, ik heb er ook 2 80x80 achter hangen :9

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niets aan de hand is een nette temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
zoals ik eerder al aangaf heb ik de schijven van plaats verwisseld. als hij gewoon idle draait krijg ik tot 37 graden op mijn maxtor waar dat vroeger makkelijk 45 werd (idle). anders 41 tegenover 49. mooie terugval toch.

gewoon een schijf onder (maxtor) en een schijf boven (seagate) met daartussen de floppy.
en natuurlijk ook 2 case fans installed.

zo kan je toch met de basis middelen een verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar moest effe *KICK*
Ik heb zelf ook problemen met de temperatuur van een Maxtor 7400rpm 60,1 GB HD. Weet niet hoe warm hij is, maar kan mijn vinger er bijna niet op houden vanaf de buitenkant. De HD flipte als een gek toen de kast nog dichtzat (zie ook: hier). Dit heeft hij nu al een tijdje gedaan. Kan het zijn dat mijn HD nu al kapot of deels kapot is, of is het zo dat als ik hem vanaf nu extreem goed koel er niks aan het handje is. Er staat erg veel belangrijke data (van meer dan 1 GB per file) op dus pleaze antwoorden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 17 juli 2002 16:33 schreef merijn128 het volgende:
Sorry, maar moest effe *KICK*
Ik heb zelf ook problemen met de temperatuur van een Maxtor 7400rpm 60,1 GB HD. Weet niet hoe warm hij is, maar kan mijn vinger er bijna niet op houden vanaf de buitenkant. De HD flipte als een gek toen de kast nog dichtzat (zie ook: hier). Dit heeft hij nu al een tijdje gedaan. Kan het zijn dat mijn HD nu al kapot of deels kapot is, of is het zo dat als ik hem vanaf nu extreem goed koel er niks aan het handje is. Er staat erg veel belangrijke data (van meer dan 1 GB per file) op dus pleaze antwoorden !!
Alles kan, maar als je HD het nog doet en geen andere kuren vertoond, is er waarschijnlijk niks stuk.
Als de schijf zo warm word is het zowiezo aan te raden om er een HD koeler op te zetten.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 17:31 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Alles kan, maar als je HD het nog doet en geen andere kuren vertoond, is er waarschijnlijk niks stuk.
Als de schijf zo warm word is het zowiezo aan te raden om er een HD koeler op te zetten.
Dat ga ik ook nu zeker doen. Prob was alleen dat ik nooit een temp meter aan had staan. Wist dus niet dat het zo gevaarlijk warm was. Bovendien had ik laatst al 2 extra vents erin gedaan, maar door het mooie maar warme weer moet er kennelijk een extra HD koeler in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 28 mei 2002 09:05 schreef iGadget het volgende:
En een fannetje er in de buurt zetten... je zult zien, een klein beetje airflow en ze worden nauwelijks meer warm. Geen / nauwelijks airflow en ze worden bloedheet. En
Toevallig vanmorgen ff gedaan, 4 schijven boven elkaar de heetste werden 49 graden :P.
Nu uit de case gehaald 92mm fan ervoor, nu 27 graden, stuk beter toch :?

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Maxtor D740x van 40 gig wordt 61 graden :( is dat nie wat hoog?

edit: met kast open draait ie op op 48/50 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Hd (maxtor 80gb 7200rpm) word idle (bij normaal weer)
zo'n 37 tot max 40 graden :)

en stressed (bij warm weer) 42 tot 45 graden oid

en ik zit ook nog op zolder ook...maar kheb wel een fan direct onder mij hd die gewoon recht vooruit blaast..zit in een fanholder.

[edit] kheb altijd me pc kast helemaal open...de 2 kanten eraf dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Laatst online: 01-09 08:38
Op woensdag 17 juli 2002 19:41 schreef Jaromir het volgende:

Temp is te hoog!
Mijn D740X was(!) ook 43 tot 47 graden.
Hij begon steeds meer te fluiten wat blijkbaar duidt op einde verhaal. Na vier maanden was het inderdaad gebeurt.
Onder garantie vervangen en weer zelfde temp. Heb nu een fan plat onder de bay bevestigd die recht op de onderkant van de HD blaast. Temp is nu 29 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 19:41 schreef Jaromir het volgende:

Zoiets hier ook schat ik, ik heb alleen geen meter er op zitten, maar m'n hand kan ik er echt niet op doen want dat doet ZEER :(
Toch maar eens een koeler kopen denk ik, ik vraag me alleen af of het werkt aangezien er 2 hdds naast elkaar zijn met 1 mm tussenruimte.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Op woensdag 17 juli 2002 21:47 schreef DataBeest het volgende:

[..]
Zoiets hier ook schat ik, ik heb alleen geen meter er op zitten,
Op www.maxtor.com is proggie te downloaden wat Maxtemp heet. Laat het automatisch met Windows opstarten en je hebt constant de temp in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 08:59 schreef dread het volgende:
indeed tom s

Ik had ook dat probleem en ik heb er een 80 mm case fan voor geplaatst die frisse buitenlucht over je HD's naar binnen blaast

Jaja ik val in herhaling maar ik wou gewoon m'n eigen ondervinding effe posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:02 schreef vweereld het volgende:

[..]

Op www.maxtor.com is proggie te downloaden wat Maxtemp heet. Laat het automatisch met Windows opstarten en je hebt constant de temp in het oog.
mm, ik kan dat proggie daar ech nie vinden, kan je de exacte link posten pleaze :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Op woensdag 17 juli 2002 22:10 schreef merijn128 het volgende:

[..]

mm, ik kan dat proggie daar ech nie vinden, kan je de exacte link posten pleaze :*
:( Foutje. Is geen maxtor tool.
Maar hier toch een linkie waar ie te vinden is: http://private.peterlink.ru/tochinov/DTemp/DTemp.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:17 schreef vweereld het volgende:

[..]

Maar hier toch een linkie waar ie te vinden is: http://private.peterlink.ru/tochinov/DTemp/DTemp.zip
Thankzzzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hd van IBM 40 gig IBM-DTLA-307030 is nu 54 graden zie ik gvd ik heb de hdd een anderhalf jaar ofzo!!!

Wat moet ik doen??? Me hele pc voelt van binnen warm aan!! ik heb de zijkant van me kast afgehaald en de temp. zakt nu naar 49, wat is het probleem

Zijn er nog progs waarmee ik andere temperaturen in me pc kan meten, ben namelijk wel benieuwd

Ik heb een p2 333mhz
nvidia geforce 2
386mb ram
40 gig hdd ibm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ??? Ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 08:22 schreef kruit het volgende:
Iemand ??? Ben echt benieuwd!
Ik gebruik zelf ASUS programmatjes (PC Probe) die ik van de driver cd afhebgehaald (moederbord en videokaart). Daardoor krijg ik alle info. Weet verder geen andere programma's, zorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 17:37
Ik heb zelf nu zo'n cooler sinds kort op mijn quantum:
Afbeeldingslocatie: http://www.akasa.com.tw/akasa/fans/hd002_pic.jpg

Voordat hij erop zat, kon ik mijn vongers wel bovenop de hdd houden, maar hij was toch vrij warm, maar nu die koeler eronder zit, wordt de bovenkant ook totaal niet warm meer, hij koelt dus en ze zijn NIET duur!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 22:17 schreef vweereld het volgende:

[..]

Choeso jei en thanks! :)
45 graden op idle, na 1 minuut wat kopieëren 5056 graden.
Vrij heet dus. M'n hdd die er naast zit rond de 35 graden.
Toch maar eens een koeler kopen :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Hmmm..ik heb een Maxtor 7200 rpm schijf die 47 graden (idle) wordt ONDANKS het feit dat er een 8 cm fan voor zit die lucht onder en boven de hdd langs blaast. :?

Misschien moet ik eens kijken voor een ander... De schijf is overigens van november 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
mijn Seagate UW-SCSI 7,2gb 7200rpm word zo'n 60 graden... geen problemen meej, denk er tog om te gaan koelen.

k heb hier zat van die schijven, dus kijken hoelang hij 't zo vol houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hd van IBM 40 gig IBM-DTLA-307030 is nu 54 graden zie ik gvd ik heb de hdd een anderhalf jaar ofzo!!!
Wat moet ik doen???

Me hele pc voelt van binnen warm aan!! ik heb de zijkant van me kast afgehaald en de temp. zakt nu naar 49, wat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
Op donderdag 18 juli 2002 17:53 schreef kruit het volgende:
Wat moet ik doen???

Me hele pc voelt van binnen warm aan!! ik heb de zijkant van me kast afgehaald en de temp. zakt nu naar 49, wat is het probleem
Ehh geen (genoeg) airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Dure koelers zijn zonde van je geld. Ik heb onder de harde schijven (twee Maxtor D740X schijven) een 80x80 fan op 7 Volt geplaatst die beide schijven ongeveer even veel koelt. Ze zijn van ongeveer 52C idle naar 36C idle gegaan. Na een half uurtje defragmenteren zijn ze rond de 42C a 44C, en dat is koel zat vind ik :)

Dus het is lekker goedkoop en stil, en het koelt prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Op donderdag 18 juli 2002 18:21 schreef Exirion het volgende:
Dure koelers zijn zonde van je geld. Ik heb onder de harde schijven (twee Maxtor D740X schijven) een 80x80 fan op 7 Volt geplaatst die beide schijven ongeveer even veel koelt. Ze zijn van ongeveer 52C idle naar 36C idle gegaan. Na een half uurtje defragmenteren zijn ze rond de 42C a 44C, en dat is koel zat vind ik :)

Dus het is lekker goedkoop en stil, en het koelt prima.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ook ik heb gewoon een casefan plat onderaan de bay hangen die de HD van onderen koelt.
Temp van 43 naar 29. Voor een paar Euro kom je dus een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 17:37
Op donderdag 18 juli 2002 19:00 schreef vweereld het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ook ik heb gewoon een casefan plat onderaan de bay hangen die de HD van onderen koelt.
Temp van 43 naar 29. Voor een paar Euro kom je dus een heel eind :)
Pcies, ik heb een akasa hdd koeler voor een paar euro gekocht en hij werkt echt super (geen tempuitlezing, maar hij voelt stukken kouder aan)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje ivm met HD-cooling, zorgt een case-cooler ook voor een beetje temp-verlaging bij harde schijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 19:49

dodo79

witte dikke tonnie

mja, kom ik aan met men maxtor 80gb hd 54oo rpn schijf die bovenop een samsung 20gb ligt
maar 26 graadjes als de schijf bijna 5 uur gedraaid heeft.
waarom heeft iedereen van die hoooooge hd temps?

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 01:12

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Omdat de meeste mensen een 7200 rpm schijf erin hebben hangen
Pagina: 1